- zthee
- Medlem ●
- Stockholm
oh yes! på med krökta träsidor ftw!
Hehe. Näe, det blir inge trä på den här
Jag har en fin idé om hur jag vill ha en låda till den. Men jag har problem med konstruktionen. Det blir ganska mycket mekanik. Det bästa vore om jag kunde lösa det med en gasfjäder, så att lådan fäller upp sig själv.
Vill inte göra en buchla-kopia av lådan heller (Svårt med 4 lådor också).
Fast de är bara den översta panelen på bilden som är helt klar.
Den näst översta saknar jag lite småplock för att bli klar med.
Den näst understa har jag några obyggda kort till (Men de är små 1x6 kort så de går snabbt att bygga).
Och den understa har jag ganska mycket kvar på.
Men det borde väl ta en 2 veckor till eller något sånt
Det som är jobbigast är ju kabeldragningen. Det är totalt 21 kort som ska dras till panel!
Men vissa är ju lättare än andra. T.ex. ASR:en är det ju 4 sladdar som ska dras Tar ungefär 2 min.
Men sen är det 281:orna. Och de tar ett halvt år att sy ihop.
Är det någon som har en bra lösning på hur man splittar 1 kabel så att den blir 4?
Dvs jag har bara 1 kontakt, men vill ha 4 sladdar ut ur den..
Det ska vara snyggt också
Finns det någon speciell skena man kan använda? Eller är det krympslang och joxa som gäller?
Fan. Läste lite på CGS-sidan. Han tycker ju inte man ska pressa PSUn till mer än 600mA.
Har en säkring på 800mA.
Vad händer om jag börjar dra mer?
Jag får ojämn ström och modulerna börjar svajja?
Du kan få en säkning av spänning samt att PSU går varm.
Svaj und braj.. japp
Ska få låna en 3A psu. Så det blir nog bra det här ändå!
Fick sjukt mycket prylar idag.
Transformatorer från Banzai till ringmodulatorn.
En sjuhelvetes massa IC-kretsar från Futurlec.
Och några extra bananjack.
Det pinsamma är att jag är 3 eller 4st rattar kort från att kunna täcka alla panelerna.
Så om någon har några Davis 1900 rattar till övers så köper jag dem gärna!
Annars får jag beställa 10st från Banzai.
Vart köper ni potar och jack någonstan? Vad köper ni för fabrikat och vad pröjsar ni. Finns det billiga och bra småpluggar och potar som doepfer?
Jag köpte kompakta isolerade och kapslade Switchcraft-jack från Mouser, som jag är nöjd med. Köper man tillräckligt mycket därifrån så är det fri frakt. Moms tillkommer.
Vart köper ni potar och jack någonstan? Vad köper ni för fabrikat och vad pröjsar ni. Finns det billiga och bra småpluggar och potar som doepfer?
Jag lyckades hitta en hel påse med 100 st 3,5mm switchcraftjack på ebay när jag byggde semimodular för 20-30$. Svinbra, annars var det skitsvårt att hitta bra 3,5mm-jack. kvarttum är väl lite lättare med ändå inte helt lätt.
Jag lyckades hitta en hel påse med 100 st 3,5mm switchcraftjack på ebay när jag byggde semimodular för 20-30$. Svinbra, annars var det skitsvårt att hitta bra 3,5mm-jack. kvarttum är väl lite lättare med ändå inte helt lätt.
Muff's Modules & More :: View topic - GROUP BUY - Jacks Det är group buy av jack på Muffwiggler.
Ang. jack och potar - Våga betala för det! Det är så jävla viktigt att man får kvalitet. Det är inte roligt om man t.ex. köper normaliserade jack som man måste slänga för att de inte håller efter 2 dagar. Samma sak med potar. Känslan när man vrider på dem är otroligt viktig! Man vill ju ha kvalitet på det man lägger ner tid på. Hur kul är det att sitta och löda i 60 timmar på något, för att sen när det är klart känna att; jaha, det blev ju sådär. Bara för att jacken glappar och potarna känns sladdriga.
Jag va på hultsfred förra veckan så ja har missat en hel del här känner jag men ja har iaf funderat lite ver det här med cv-keyboard! Istället för att köpa midikeyboard och midi-cv känns det ju nästan bättre att köpa nån gammal analogsynth med cv/gate out, eller? Hur kör alla ni modulartyper där ute? Ms-10 är ju inte allt för dyr samtidigt som det är en grym synth, men den keyboarden är väl hz/v? Kan man bygga en converter från hz/v till v/oct i stil med korg ms-02? (den verkar va svår att få tag på...)
Jag va på hultsfred förra veckan så ja har missat en hel del här känner jag men ja har iaf funderat lite ver det här med cv-keyboard! Istället för att köpa midikeyboard och midi-cv känns det ju nästan bättre att köpa nån gammal analogsynth med cv/gate out, eller? Hur kör alla ni modulartyper där ute? Ms-10 är ju inte allt för dyr samtidigt som det är en grym synth, men den keyboarden är väl hz/v? Kan man bygga en converter från hz/v till v/oct i stil med korg ms-02? (den verkar va svår att få tag på...)
Jag kör bl.a. en SH-09 som CV-keyboard men jag har också ett midi2cv-interface(Paia) som funkar bra. Ska man spela, varför blanda in midi?
En konverter borde vara lätt att bygga.
Kolla här: http://home.swipnet.se/cfmd/synths/schematics/
Direkt: http://home.swipnet.se/cfmd/synths/schematics/oct2hz.pdf
Ooops.. fel håll men borde vara lika lätt åt andra hållet.