Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig touchscreen, bara halva funkar på min iPhone!

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Något annat förslag?

Toucscreen funktion slutat att fungera....why??

Hej!

Jag har en iphone 2G (jailbreakat) och förra veckan uppdaterade jag den till 3.0. Allting var frid och fröjd. Men sen igår har touchscreen-funktion, där längst ner (de vanliga fyra ikonen jag har där är Telefon-, Ipod, mail och - SMS symboler) slutat att fungera. Och då menar jagallting som låg där nere går inte längre att "toucha", och det spelar ingen roll vilket program du går in på.... :'(.

Nu undrar jag om det är nån därute som vet vad är felet?

Tack på förhand!

/Andy

Hej igen!

Hmm...tack för de länkarna Martin. Det känns som att det är kört för mig eller om inte jag lämnar in den i Sverige och byta glas och betala ca 1600 kr för reparation.

De flesta som fick sin iphone åtgärdat var att de skickade sin iphone tillbaka till nån bekant eller släkt som bodde i USA som kunde hjälpa de och reklamera.

Jag köpte min iphone 26 dec 2007 och den är hackat......

Eller vad tror du?

Tack på förhand!

/Andy

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-07-10 23:31

Hej!

Har "samma" problem som dig sedan en veckan tillbaks, dock är det den övre halvan som inte reagerar. Har du testat att återställa Iphonen? Du kan också testa att höja känsligheten på din skärm, detta har hjälpt vissa. Du kan läsa mer om detta på iPhone Touchscreen Fix: Increase Sensitivity

Mvh Robin

Tack för ditt svar!

Funkade din sen då du återställde den? När du menar återställa menar du att man går tillbaka till fabrikatsinställningar och sen jailbreaka den igen?

Tack igen

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-16 22:40

Slog ihop två trådar om samma ämne.
/Admin

Bevaka tråden