- f-our1
- Medlem ●
- Järfälla
Ja, jag fick samma info av min pappa, som känner en som har en kusin som har en dotter som jobbar på tre. Hennes chefs sekreterare sa till henne att lotta på logistikavdelningen hade hört av sin chef att Apple hade garanterat dem "många" iPhones.
Moget... Jag har faktiskt information som jag trodde folk skulle uppskatta men istället drygar "ni" er? Trevligt trevligt...
ps. var inne i en butik idag, fick se dem få dem hade på lager. Den butiken fick bara in 13st, totalt!
Moget... Jag har faktiskt information som jag trodde folk skulle uppskatta men istället drygar "ni" er? Trevligt trevligt...
ps. var inne i en butik idag, fick se dem få dem hade på lager. Den butiken fick bara in 13st, totalt!
Det mängder med folk som sagt dittan och dattan som dom hört. Det var en kille som bestämt hävdade att Telia INTE kommer släppa iPhone med mer än sina förboknings abonnemang osv så du måste förstå att vi inte direkt tror på några rykten om man inte har något konkret.
Tror inte detta diskuterats ännu:
Telenor - Allt om iPhone 3G
Telenor gör en jämförelse på 3GS 16GB jämfört med Telia och 3..
Personligen hann jag inte syna den just nu, men tänkte bjuda på länken iaf..
Mjo, det finns ju tre sorters lögner - lögn, förbannad lögn och statistik
Man kan nog få det till att Tre är bättre. Allt beroende på användarmönstret och de kommer ju definitivt att få revidera den efter i morgon, när Telia släpper priserna på resterande abonnemang.
Man kan ju undra hur telenor tänkt när de jämför...
Tre 499Pott med 3Mobil Surf Turbo ger 349kr kvar att utnyttja. Då är abonnemangen relativt likvärdiga. Dvs 399 vs 349 kr att använda, men båda abonnemangen har fri surf. Visserligen kan man ringa längre hos telenor (2096 min vs 505 min), men samtidigt så är 16GB-modellen 4080 kr dyrare. Det innebär att beroende på hur mycket man ringer, så kan man faktiskt spara upp till 4000 kr på att välja Tre. Telenor utgår ju från att man faktiskt ringer 2000 minuter per månad och det finns säkert en del som gör det. Men hur många?
Mjo, det finns ju tre sorters lögner - lögn, förbannad lögn och statistik
Fyra... Du glömde reklam...
Den där jämförelsen som de gör, den var inte värd mycket och inte var den speciellt nyanserad:)
Satt och kolla på 3gs på apple.se och funderade på om voice controll funkar med svenska kommando? Har inte sett det diskuteras innan, antar att det itne gör det Någon som vet?
Det funkar hur bra som helst med svenska.
Hade varit intressant, säkert hade man inte fått ett rakt svar. Nånting i stil med, vi har telefoner men vi kan inte säga hur många eller vem som kommer få.....
Enligt Telias iPhoneblogg så har de börjat skicka ut telefonerna nu...
Kunder som har förhandsköpt iPhone 3GS den 17 juli via telia.se kan glädjas med att Telia börjar skicka ut telefonerna redan idag. Många av dessa kommer alltså ha chansen att få sin telefon redan imorgon den 31 juli.
För er som undrar över leveransstatus hänvisas till Telias Varuförfrågan på telia.se.
Telia har tidigare gett information om att försäljningen har gått överförväntan och att tillgången är mindre än efterfrågan så en del av er kommer att få en längre leveranstid.
Rusningen är stor och många har redan förköpt sin iPhone. Om du beställer nu räknar vi med en leveranstid på 3 veckor efter lansering. När du beställer via telia.se får du din Apple iPhone 3GS hemskickad fraktfritt.
Vi reserverar oss för eventuell försening i postgången.
Tips!
För er som har bokat via telia.se:
Avboka endast om:
* Erbjudandet inte passar
* Om ni har fått en plats i butiks “förköpskö”
Kontrollera er status gärna innan ni tar ett beslut att avboka er från telia.se så ni har alla fakta innan.
Tillgången på telefoner kommer vara liten vid lansering så vill ni ha Förköpserbjudandet med Prata på + Mobilsurf Extra så är mitt råd att ligga kvar i den kö som ni befinner er i på telia.se och inte avboka. Så fort fler telefoner kommer in så kommer man beta av köerna i turordning.
Jag ringde för att avbeställa min steveofån hos telia, och de hade redan skickat ut den. Så den lär finnas att hämta ut imorgon för mig iaf. Segt att behöva skicka tillbaka den bara, men telenor är bättre för mig.
Ush vad jobbigt att ha den i handen och inte få packa upp den, tror inte jag hade klarat det
Betyder detta att väntande utanför butik imorgon är lönlöst? Fan...
Skickade en varufröfrågan till Telia, väntar med spänning på svar! Oj vad besviken jag kommer bli om den inte kommer imorgon, vill inte vänta i 3 veckor!!!!
Vart gör man det? Har kollat runt på sidan, utan framgång..
Vart gör man det? Har kollat runt på sidan, utan framgång..
Jag ställde en fråga till "Eva", skrev bara varuförfrågning och då fick jag en länk:
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!
Jag tror och hoppas att det kommer finnas i butik i morgon om man är där i tid, men att beställa på nätet tar nog några veckor extra. Vore idioti att inte skicka ut till sina butiker.
Tänkte ringa till den jag ska till i morgon och höra om de har fått in några.
Jag tror och hoppas att det kommer finnas i butik i morgon om man är där i tid, men att beställa på nätet tar nog några veckor extra. Vore idioti att inte skicka ut till sina butiker.
Tänkte ringa till den jag ska till i morgon och höra om de har fått in några.
Tycker det verkar ganska korkat att inte skicka sålda telefoner till kunder som redan signat abb....
Men kanske bara jag
Iphone 3GS, supermobilen alla kan sköta Teknik & trender
Eva Wieselgren på GP har testat telefonen...
Riktigt bra test om jag får säga min åsikt utan att vara OT..
Trevligt med bilder från kameran som man INTE sett förut. Både bilderna och videorna ser ju brutalt bra ut! Är verkligen imponerad jämfört med 3G och verkligen mot min nuvarande nokia 5310, den tar bilder lika bra som George Bush räknar.
Jag gjorde det. Här i Umeå skulle de få leveransen av iPhone 3GS först ikväll, så hon jag pratade sa att de helt enkelt inte visste hur många de skulle ha till försäljning, men några skulle det vara i alla fall.
Här i Umeå öppnar båda Teliabutikerna som vanligt 10.00 (till skillnad från storstäderna där det går att få frukost och köpa iPhone 3GS redan 07.00).