Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-07 15:49
Ursprungligen av Exstaz:

Problemet här är ju inte att apple har mer fel än någon annan. Ta Nokia t.ex dom har många olika modeller som strular då är det ingen som bryr sig, men skulle det vara så att dom endast hade en telefon som alla deras kunder hade så ser man ju mer fel framstå också eftersom volymen är större.
Apple har sålt miljoner med iPhones nokia har nog inte sålt så många n95 men garanterat mer telefoner men av olika modeller.

Kanske inte men man borde väl ha bra koll om man endast gör en modell, 3/4 är fel är ju sunkigt!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-07 15:52
Ursprungligen av Pascoe:

Kanske inte men man borde väl ha bra koll om man endast gör en modell, 3/4 är fel är ju sunkigt!

Jo visst men när du fått din telefon utbytt har det ju säkert varit en refurbished så det är säkert där länken felar.

Varför ens köa? Skulle aldrig kunna tänka mig stå i kö.
Roligare saker kan man göra med sin fritid..

Ursprungligen av Bussmicke:

Varför ens köa? Skulle aldrig kunna tänka mig stå i kö.
Roligare saker kan man göra med sin fritid..

Ja, man kan ju fylla sin tid med så fullständigt oviktiga saker som att gå in på forum och skriva att andra som står i kö minsann är lite rudis....
Roligare saker kan man göra med sin fritid..

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-08-03 17:52

Vi uppdaterade iPhonepriser.com idag med abonnemang från samtliga 4 leverantörer:
iPhone abonnemang och priser - Betala mindre

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-03 18:00

jaså e det 4-5 veckor nu, telia har sköt detta riktigt dåligt. Visst att de skriver först till kvar, men stäng då förköpskön när den e full!!!!!!! hur svårt kan det vara

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-03 22:06
Ursprungligen av Pascoe:

jaså e det 4-5 veckor nu, telia har sköt detta riktigt dåligt. Visst att de skriver först till kvar, men stäng då förköpskön när den e full!!!!!!! hur svårt kan det vara

Kan vara väldigt svårt, eftersom varje enskild butik inte vet innan hur många dom får för försäljning!! Give them a break! Dom gör bara sina jobb som alla andra!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-03 20:26

Enligt en försäljare i en Telia butik så skulle den nya omgången av 3Gs komma inom 1-2 veckor.

Ursprungligen av iFly:

Enligt en försäljare i en Telia butik så skulle den nya omgången av 3Gs komma inom 1-2 veckor.

Enligt en säljare på 3 i fredagskväll, så skulle dom få in sin leverans senast imorgon tisdag.
Jag antar att grabben har råkat druckit för mycket hostmedicin.:tveksam::confused:

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-03 22:09

Jag hörde att Telia skulle få in nya mobiler i mitten av augusti. Det sa de när jag ringde och bokade min idag. Är först i kön också Så nu håller vi tummarna

Ursprungligen av enge:

Jag hörde att Telia skulle få in nya mobiler i mitten av augusti. Det sa de när jag ringde och bokade min idag. Är först i kön också Så nu håller vi tummarna

Självklart sa dom det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 23:30
Ursprungligen av enge:

Jag hörde att Telia skulle få in nya mobiler i mitten av augusti. Det sa de när jag ringde och bokade min idag. Är först i kön också Så nu håller vi tummarna

FÖRST I KÖN? Då får jag allt fråga hur du menar då... Menar du att jag som bokat min iPhone den 28:e hamnar efter dig som beställt idag, ELLER!?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-03 22:11

Först i kön? All de som förbeställt och inte fått nån då? Telia snackar skit

  • Medlem
  • 2009-08-03 22:28

Jag får nog min imorn! =D Och jag jobbar i samma hus som postombudet är. Tjohej!

För övrigt, som butiksbiträde måste jag försvara stackarna som jobbar i butikerna. De KAN inte göra något. Hur mycket ni än skriker på dem. De är längst ner i matkedjan. Är något slut hos leverantör (Apple i detta fallet) kan inte butiken göra något. Inte grossisten heller.
Så var hellre lite förstående och trevlig, så har de lättare att vara trevlig mot nästa kund osv...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-04 06:21
Ursprungligen av jac:

Jag får nog min imorn! =D Och jag jobbar i samma hus som postombudet är. Tjohej!

För övrigt, som butiksbiträde måste jag försvara stackarna som jobbar i butikerna. De KAN inte göra något. Hur mycket ni än skriker på dem. De är längst ner i matkedjan. Är något slut hos leverantör (Apple i detta fallet) kan inte butiken göra något. Inte grossisten heller.
Så var hellre lite förstående och trevlig, så har de lättare att vara trevlig mot nästa kund osv...

Hur gjorde du för att få den imorgon, när telia säger att nästa leverans e om 3-5 veckor?

Ursprungligen av Pascoe:

Hur gjorde du för att få den imorgon, när telia säger att nästa leverans e om 3-5 veckor?

Den tillhör väl den första sändning som Telia fick och skickades i fredags. Svårare än så är det väl inte

Har jag missat något???

Alla är lyriska över vilka fördelar denna telefon har! Den har många!!
MEN alla saker som saknas????
Dålig kamera, ingen radio, minneskort....??
Priset mitt herrskap - priset för vad?:D

  • Medlem
  • 2009-08-03 23:24
Ursprungligen av Cobra2008:

Alla är lyriska över vilka fördelar denna telefon har! Den har många!!
MEN alla saker som saknas????
Dålig kamera, ingen radio, minneskort....??
Priset mitt herrskap - priset för vad?:D

Bra kamera behövs inte, radio finns som små saker man kan koppla till telefonen. Minneskort när man har 16GB eller 32GB utrymme?

Hallå, ska du trolla, får du anstränga dig lite...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-03 23:27
Ursprungligen av Cobra2008:

Alla är lyriska över vilka fördelar denna telefon har! Den har många!!
MEN alla saker som saknas????
Dålig kamera, ingen radio, minneskort....??
Priset mitt herrskap - priset för vad?:D

Saknas?

Dålig kamera - Tja, den har 3Mp, vilket är fullt tillräckligt för en mobil. En mobil med 8MB tar knappast bättre bilder, bara större. Orkar inte ens förklara varför det är så. Vill jag ta bilder använder jag min Nikon D3. För snapshots duger den alldeles utmärkt.

Ingen radio - Du menar sådan med antennen i hörlurssladden som brusar och tappar signalen när man rör på sig? Webbradio är en uppfinning som är klart underskattad.

Minneskort - För att? 32GB räcker väl ändå ganska långt.

Priset för iPhone 3Gs är helt i paritet med andra lurar i samma klass som Omnia, X1, N85 osv.. Det här är min första iPhone och jag är duktigt imponerad av den.

Ursprungligen av Cobra2008:

Alla är lyriska över vilka fördelar denna telefon har! Den har många!!
MEN alla saker som saknas????
Dålig kamera, ingen radio, minneskort....??
Priset mitt herrskap - priset för vad?:D

Ok, motivera då... varför tycker du att kameran i 3GS är dålig?

Ingen FM radio... Det är klart om du vill ha FM radio så är det en brist, jag föredrar strömmande radio, vilket ger mig möjlighet att lyssna på RadioSpringsteen.com. Så jag saknar inte FM radio.

Minneskort. 32GB räcker långt för mig, ska jag bygga ut minnesbanken?

Priset... Jo, den är dyr, men värd det för mig.

Ursprungligen av Cobra2008:

Alla är lyriska över vilka fördelar denna telefon har! Den har många!!
MEN alla saker som saknas????
Dålig kamera, ingen radio, minneskort....??
Priset mitt herrskap - priset för vad?:D

Kameran dålig? Kolla in dessa bilder och säg mig hur dålig kameran är.

Annars är svaret på dn fråga enkel: Klart det finns nackdelar, men fördelarna överväger nackdelarna helt enkelt, och det med råge.

Jag saknar verkligen radio, precis som jag saknat radio sedan den första iPoden kom ut. Det är synd, absolut, men fördelarna väger över ändå.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-04 13:41
Ursprungligen av Adrian B:

Kameran dålig? Kolla in dessa bilder och säg mig hur dålig kameran är.

Annars är svaret på dn fråga enkel: Klart det finns nackdelar, men fördelarna överväger nackdelarna helt enkelt, och det med råge.

Jag saknar verkligen radio, precis som jag saknat radio sedan den första iPoden kom ut. Det är synd, absolut, men fördelarna väger över ändå.

Bilderna iPhone 3GS tar är väldigt bra tack vara sin auto focus. väldigt imponerad faktiskt.

Det skall ju finnas en FM del i telefonen men som endast är aktiv för nike eller har jag fel? Förstår inte varför dom inte aktiverar den. Eftersom den får användas med Nike's tillbehör är den ju godkänd.

Ursprungligen av Exstaz:

Det skall ju finnas en FM del i telefonen men som endast är aktiv för nike eller har jag fel?

Nike är bluetooth.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag saknar verkligen radio, precis som jag saknat radio sedan den första iPoden kom ut. Det är synd, absolut, men fördelarna väger över ändå.

Gammal vanlig FM känns ju som ett steg bakåt.

Digital radio kunde jag förstå. Annars borde man kunna lyssna på webradio, tycker man.

Folk klagar på kameran, men sketen fm är tydligen drömmen.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-04 14:29
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Gammal vanlig FM känns ju som ett steg bakåt.

Digital radio kunde jag förstå. Annars borde man kunna lyssna på webradio, tycker man.

Folk klagar på kameran, men sketen fm är tydligen drömmen.

Skillnaden mellan att streama och köra på gamla hederliga FM signaler är ju ändå att det är gratis och inte kostar. Om man skall streama kräver det ju att ALLA som äger en iPhone och vill lyssna på radio måste ha ett abonnemang med data.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-04 14:47

Visst är det så. Däremot är väl iPhonen mer en smartphone med tjänster som till stor del kräver någon form av abbonemang med datatrafik än en mobil med inbyggd radiomottagare. Det jag syftar på är att det är nog troligare att köpare av iPhone har någon form av datatrafik i sitt abbonemang när de skaffar telefonen, eller lägger till, än att de "bara" köper en sjysst mobil med en bra musikspelare. Givetvis går inte detta att applicera generellt för alla köpare av iPhone
Det finns iof en fjärrkontroll till iPods som även kan ta emot FM-signaler, det kanske kommer något liknande till iPhone med framöver.

Ursprungligen av Exstaz:

Skillnaden mellan att streama och köra på gamla hederliga FM signaler är ju ändå att det är gratis och inte kostar. Om man skall streama kräver det ju att ALLA som äger en iPhone och vill lyssna på radio måste ha ett abonnemang med data.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-04 15:07

Aktivera iPhone 3GS

Troligen en dum fråga, men jag ställer den ändå.

Fick min 3GS igår och det är min första iPhone, så jag är lite osäker på hur jag ska börja.

Jag köpte den utan abonnemang från Telenor (den är alltså låst till dem), men jag har ett abonnemang hos Telenor sedan innan. Min fråga:

Vad innebär det att man ska "Aktivera iPhone"?
SIM-kortet från Telenor är aktivt och fungerar på min Nokia N73. Ska jag ändå kontakta Telenor?
Eller ska jag bara koppla in 3GS på iTunes och köra?

/ Terhi

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-04 15:17

Det skall nog bara vara att sätta i simkortet från ditt befintliga abbonemang och sedan aktivera telefonen via iTunes
Så gjorde jag, tog den med ett nytt abb (Telia) men använde mitt redan befintliga abbonemang när jag aktiverade den.

Ursprungligen av Terhi:

SIM-kortet från Telenor är aktivt och fungerar på min Nokia N73. Ska jag ändå kontakta Telenor?
Eller ska jag bara koppla in 3GS på iTunes och köra?

/ Terhi

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Gammal vanlig FM känns ju som ett steg bakåt.

Digital radio kunde jag förstå. Annars borde man kunna lyssna på webradio, tycker man.

Nu vill jag inte göra detta till ännu en radio-tråd, men vad är det för fel på FM-radio? Om man bara vill höra nyheterna, sjörapporten eller följa en spännande fotbollsmatch är FM-radio alldeles utmärkt, faktiskt bättre än något annat. Vad ska man med digital radio då?

Nu är detta inte lika stor grej längre, det går, via omvägar, att lyssna på SR:s webbradio i iPhone. Men det bränner fortfarande slut på ens surt förvärvade 500 MB om man har t.ex. Telias Mobilsurf Alltid.

Men under de 8 år som Apple sålt iPod har det aldrig funnits någon möjlighet att lyssna på radio på något sätt (utan extern radio) förutom med iPod touch om man har wifi-täckning, men det är knappast då man behöver en mobil radio.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Folk klagar på kameran, men sketen fm är tydligen drömmen.

Drömmen är väl att ta i, men det är väl ändå legitimt att få ta upp de få nackdelar som faktiskt finns? Och som jag skrev är det synd att det inte finns, men att fördelarna väger över med råge.

Ursprungligen av Adrian B:

Kameran dålig? Kolla in dessa bilder och säg mig hur dålig kameran är.

Håller med dig Adrian, kameran är helt ok.

ETT skäl till att det INTE är 8MP-10MP i bilderna är
1) Brusnivån skulle bli förskräcklig.
2) Filstorleken - att maila 8MP-MP tar en jävla tid ... jmfr med 3MP.
Klick - maila/Facebooka elelr vad du vill. Med 8MPO hade det blivit så segt att man låtit bli.

Jag filmade lite med:

YouTube - Kippholmen The Movie

verkligen jättedålig.
programvaran hemma sen (iMovie) är ju verkligen jättedålig den med...

(Ironi)

Senast redigerat 2009-08-04 18:03
Bevaka tråden