Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag beställer mig härifrån NUOVISSIMO APPLE 3G S 32GB NERO O BIANCO - 789.90EUR : Phonelux, Il miglior prezzo!!!

Han levererade min gamla Iphone 3G 16 gb för 589 EUR för ett år sen på 2 dagar.

Ursprungligen av zepsweden:

Jag beställer mig härifrån NUOVISSIMO APPLE 3G S 32GB NERO O BIANCO - 789.90EUR : Phonelux, Il miglior prezzo!!!

Han levererade min gamla Iphone 3G 16 gb för 589 EUR för ett år sen på 2 dagar.

beställ du dig själv därifrån,

Det där luktar lite reklam....

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-05 01:53

Vill fråga snabbt här vad en olåst iPhone 2G 8GB har för pris nu för tiden...Känner en kille i usa som säljer en...

Ursprungligen av fedi-93:

Vill fråga snabbt här vad en olåst iPhone 2G 8GB har för pris nu för tiden...Känner en kille i usa som säljer en...

Efter att ha använt en GS i en vecka nu är jag väl jävligt jävig... men

Med 3G så funkar den ju bättre.
Har haft en 2G och data är låååååååååångsamt PLUS att när du använder datafunktionerna så kan den inte ta emot samtal - alla som ringer dig hamnar på din voicemail...
Det finns massa 3G begagnade ute på marknaden.

Hitta ngn i ditt närområde som du kan träffa och göra affär med.

Mina två spänn ...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-05 20:14

Sitter i Italien nu med begransad tid man far sitta vid datorn sa gor bara ett kort inlagg. Skriver mer nar jag kommit hem till Sverige igen pa lordag..
Det ar inte sa svart i Italien att hitta aterforsaljare till iPhone.. svarare ar att hitta nagon som har den inne, och annu svarare att hitta nagon som har just den man sjalv vill ha.
Jag slog idag till pa en olast 32GB vit 3GS. Gick pa 8.000:- svenska pengar for att fa ut en san... ganska dyrt.. 2 ars garanti (men i Italien).
Jag kommer inte at att kunna installera iTunes pa det har lilla internetcafet vid mitt hotell, darfor kan jag inte sparka igang den och synka over och borja anvanda 3GS istallet for min "gamla" 3G..

Aterkommer med mer info sa snart jag kan..

Ursprungligen av josie:

Sitter i Italien nu med begransad tid man far sitta vid datorn sa gor bara ett kort inlagg. Skriver mer nar jag kommit hem till Sverige igen pa lordag..
Det ar inte sa svart i Italien att hitta aterforsaljare till iPhone.. svarare ar att hitta nagon som har den inne, och annu svarare att hitta nagon som har just den man sjalv vill ha.
Jag slog idag till pa en olast 32GB vit 3GS. Gick pa 8.000:- svenska pengar for att fa ut en san... ganska dyrt.. 2 ars garanti (men i Italien).
Jag kommer inte at att kunna installera iTunes pa det har lilla internetcafet vid mitt hotell, darfor kan jag inte sparka igang den och synka over och borja anvanda 3GS istallet for min "gamla" 3G..

Aterkommer med mer info sa snart jag kan..

Gav 5800 för min vita 16, som iofs är låst till Telia.
8000 för olåst 32:a, det låter helt OK.

Ursprungligen av Goflorp:

Gav 5800 för min vita 16, som iofs är låst till Telia.
8000 för olåst 32:a, det låter helt OK.

Varför var då min länk tidigare fel, du sa den luktade reklam när detta faktiskt är ett företag som LEVERERAR telefoner och inte scammar sina köpare. Samma snubbe säljer telefonerna på Ebay.it där och det var via det sättet jag köpte min gamla 3g.

Så nej jag är inte affilierad med företaget/snubben men däremot är det ett tips på att få tag på en olåst för 8k utan att åka till Italien själv.

Varför var då min länk tidigare fel, du sa den luktade reklam när detta faktiskt är ett företag som LEVERERAR telefoner och inte scammar sina köpare. Samma snubbe säljer telefonerna på Ebay.it där och det var via det sättet jag köpte min gamla 3g.

Så nej jag är inte affilierad med företaget/snubben men däremot är det ett tips på att få tag på en olåst för 8k utan att åka till Italien själv.

kanske för att du åstadkommer ett inlägg med tre års mellanrum där det alltid ingår köptips i dem. Är det din kusin eller som säljer dem på eBay.

Hur vet vi att det är ett "solitt företag" han har - för att du säger det?

Sånt här blir ju bara "min brorsas kusins halvbrolla har hört atte...." med andra ord inget som man kan fästa ngn vikt vid.

det är inte länge sedan vi hade en kille här som rekommenderade en viss väska till bärbara. Han var så nöjd, visade bilder och tipsade minsann. Företaget fanns i Kanada och de hade minsann en kille där som t o m prtatde svenska!

Vid närmare koll var det honom själv....

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 12:34

För dom har lagt på €70 på priset, vilket är mycket, dessutom så är de alltid riskabelt o köpa från mindre kända företag (o jag vet att du har köpt o de funkade fint, men även större kända o väletablerade företag lurar folk på varor o pengar tex KameraExperten för inte så länge sen, så de finns en risk), gentemot att köpa den själv!!

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 19:09

Varför betala 789 euro exkl. frakt när den kostar 675 i Belgien?
Jag försökte göra en beställning på den italienska siten men fick inte något pris på frakten.
och du har ju ingen kanal tillbaka för garantiåtgärd.

• Medlem
  • Haninge
  • 2009-08-11 16:29
Ursprungligen av jonasolof:

Varför betala 789 euro exkl. frakt när den kostar 675 i Belgien?
Jag försökte göra en beställning på den italienska siten men fick inte något pris på frakten.
och du har ju ingen kanal tillbaka för garantiåtgärd.

Men går inte garantin hos apple, dom e väl duktiga på world wide garantier?

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-11 16:39
Ursprungligen av Swordh:

Men går inte garantin hos apple, dom e väl duktiga på world wide garantier?

Tyvärr inte för iphone. läs.

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 12:46

Är de någon som vart i Italien nyligen (senaste veckan eller så) o införskaffat? Någon som vet hur tillgängligheten är för tillfället?

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-18 11:23

Jobbarkompisen kom tillbaka från Italien igår, o efter att ha gått igenom 7 affärer så fanns de fortfarande inte någon o få tag på! Får vänta ännu längre nu då *snyft*

• Medlem
  • sthlm
  • 2009-09-03 18:04

jag köpte min på International-Orders.com - Stores
2 dagars transport med fedex fram till dörren. ULTRA snabb support och om det inte funkar så hjälper dem dig. den är jailbreakad och sedan följer du bara en guide på iclarified.com för att låsa upp den så du kan använda vilken operatör som helst!

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-03 22:59

Finns ingen mening att köpa utomlands längre då Tre säljer olåsta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-03 22:59
Ursprungligen av zappee:

En trevlig resa?

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-03 23:01
Ursprungligen av 20hz:

En trevlig resa?

Ta en vanlig semester då

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-05 17:16

Ar pa kreta just nu, har finns det iaf 3gs. sitter pa ett internetcafe nu och tvars over gatan finns det en vodafoneaffar. € 668.99 for 32 gb och 569 € for 16 gb. blir nog ett kop
sorry for saknaden av svenska bokstaver.

Ursprungligen av djdisc:

Ar pa kreta just nu, har finns det iaf 3gs. sitter pa ett internetcafe nu och tvars over gatan finns det en vodafoneaffar. € 668.99 for 32 gb och 569 € for 16 gb. blir nog ett kop
sorry for saknaden av svenska bokstaver.

6855:- respektive 5830:-, rätt exakt faktiskt vad jag betalade på Kungsportaplatsen för min här i GBG... 35:- dyrare faktiskt....
Du får ju den olåst, men jag har ju Telia ändå..

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-05 22:50

Vad är det nu jag missat? Har sålt 3-låsta 3Gs hittills så var får man tag i en olåst från 3?

Ursprungligen av zappee:

• Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-05 22:53
Ursprungligen av CEk:

Vad är det nu jag missat? Har sålt 3-låsta 3Gs hittills så var får man tag i en olåst från 3?

Man går in i butiken och köper en lur kontant och sen betalar man 350 kronor extra för en upplåsning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-05 23:06
Ursprungligen av Mija:

Man går in i butiken och köper en lur kontant och sen betalar man 350 kronor extra för en upplåsning.

Njea.. snart kan du göra så ... nu är det ganska lång väntetid och smartast att beställa från nätet

• Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-05 23:08
Ursprungligen av 20hz:

Njea.. snart kan du göra så ... nu är det ganska lång väntetid och smartast att beställa från nätet

Det var en principförklaring av hur det går till att köpa en telefon. Att dom just nu är slut är bara en detalj.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-05 23:42

Hela det här med tre innebär eg att det är helt meningslöst att köpa en utomlands. Ok om man vill hacka den så finns det billigare alternativ, men att köpa den olåst är det bara dumt.

ojj då. man kan alltså köpa 3Gs från tre.se och sen få den upplåsta!? skall jag genast kolla upp.

• Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-06 12:40
Ursprungligen av el gringo:

ojj då. man kan alltså köpa 3Gs från tre.se och sen få den upplåsta!? skall jag genast kolla upp.

Här kan du läsa mer om detta http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/268646-iphone-3gs-med-3kontant-lasas-pa-gang.html

Hej,

Det enda som talat emot Tre är väl priset (32 GB): 7395 + 350 = 7745 kr

Hos Orange i Frankrike: €659 = ~6900kr

Är den billigare i något annat land i Europa?

Jag har en bekant som bor i Paris och som ofta reser till Stockholm.

Nackdelen är väl att om man behöver utnyttja garantin så måste det ske i Frankrike.

/Daniel

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-21 10:56

Belgien olåsta

Kollade påmedia markt i lördags. De har fått in mycket få 3GS. Nästa leverans kan dröja veckor. De tar emot reservationer, dock bara mot trettio procent a conto. Om man sedan inte vill ha telefonen får man ett tillgodohavande hos Media Markt.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-09-23 10:16

OT upprensat, håll er till ämnet. Köpa iPhone olåst utomlands.
/Admin

Bevaka tråden