Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Robo-X:

Har du ens läst en del utav tråden???

Den här länken har skrivits minst 10 gånger.

http://support.apple.com/kb/HT1937

//Rob

Jag tycker att jag har läst och läst i den här tråden men jag hade totalt missat den där länken.
Men den var jätte bra! Tack!

Det går inte att läsa tråden och missa att det är Nya Zealand, Belgien och Italien som gäller.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-08 14:19
Ursprungligen av nikeplektrum:

Det går inte att läsa tråden och missa att det är Nya Zealand, Belgien och Italien som gäller.

Finns en mängd andra länder också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-08 14:45

vet någon om 3gs:en är släppt i belgien, italien eller så?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-08 16:19
Ursprungligen av 20hz:

vet någon om 3gs:en är släppt i belgien, italien eller så?

Ja det är den belgien, italien och australien är de länderna ALLA i tråden pratar om. Du som är veteran borde ju veta att man kan ju ögna igenom tråden lite innan man skriver en sådan fråga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-08 16:24
Ursprungligen av Exstaz:

Ja det är den belgien, italien och australien är de länderna ALLA i tråden pratar om. Du som är veteran borde ju veta att man kan ju ögna igenom tråden lite innan man skriver en sådan fråga.

JESUS, snart avreggar jag mig från detta forum!

nej jag vet att det går att beställa. Men det faktum att jag vill gå in i butik och faktiskt köpa en iPhone 3GS direkt i butik (och dessutom har den inne) vilket tyvärr inte finns någon info om detta just i denna tråd.

DÄRAV JAG JUST DÄRFÖR JAG FRÅGADE.

Men Exstaz... visa mig gärna vart jag kan "ögna" igenom så jag hittar just denna info.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-08 16:36
Ursprungligen av 20hz:

JESUS, snart avreggar jag mig från detta forum!

nej jag vet att det går att beställa. Men det faktum att jag vill gå in i butik och faktiskt köpa en iPhone 3GS direkt i butik (och dessutom har den inne) vilket tyvärr inte finns någon info om detta just i denna tråd.

DÄRAV JAG JUST DÄRFÖR JAG FRÅGADE.

Men Exstaz... visa mig gärna vart jag kan "ögna" igenom så jag hittar just denna info.

Jag vet att i Italien vilket jag också läst i tråden så är det bara att gå in och köpa en. Finns även en som berättar om att han köpte sin i belgium på lanserings dagen i tråden.

Sen skrev du faktiskt bara om den var släppt eller inte. Det är ju inte direkt en fråga om den har släppts i butiken eller inte. Har folk köpt telefoner från italien, belgium osv så finns den ju självklart i butiken.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-08 20:07
Ursprungligen av 20hz:

JESUS, snart avreggar jag mig från detta forum!

nej jag vet att det går att beställa. Men det faktum att jag vill gå in i butik och faktiskt köpa en iPhone 3GS direkt i butik (och dessutom har den inne) vilket tyvärr inte finns någon info om detta just i denna tråd.

DÄRAV JAG JUST DÄRFÖR JAG FRÅGADE.

Men Exstaz... visa mig gärna vart jag kan "ögna" igenom så jag hittar just denna info.

Ganska omöjligt för någon på detta forum att veta, det lättaste är nog att vända sig till respektive operatör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-08 21:57
Ursprungligen av zappee:

Ganska omöjligt för någon på detta forum att veta, det lättaste är nog att vända sig till respektive operatör.

Hade hoppats på att någon kanske i dagarna hade just gjort det som jag kommer göra i helgen dvs gå in i en butik där de säljs olåsta och göra ett försök.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-08 23:31
Ursprungligen av 20hz:

Hade hoppats på att någon kanske i dagarna hade just gjort det som jag kommer göra i helgen dvs gå in i en butik där de säljs olåsta och göra ett försök.

Och det har dom och dom har lyckats köpa telefon. Jag har köpt en så genom en som bor i italien här från forumet. Kolla i genom tråden och sök så hittar du flera som gjort detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-09 10:41
Ursprungligen av Exstaz:

Och det har dom och dom har lyckats köpa telefon. Jag har köpt en så genom en som bor i italien här från forumet. Kolla i genom tråden och sök så hittar du flera som gjort detta.

Du äger alltså en 3GS?

Jag gjorde precis samma sak med 3Gan, som jag skrivit här i denna tråd.

Sedan blev den snodd och nu har jag en Telia-lur men småsugen att köpa en olåst just därför jag reser mycket och vill helst kunna byta sim istället för att vara låst till Telia och framför allt slippa hacka telefonen.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-09 17:38
Ursprungligen av 20hz:

Du äger alltså en 3GS?

Jag gjorde precis samma sak med 3Gan, som jag skrivit här i denna tråd.

Sedan blev den snodd och nu har jag en Telia-lur men småsugen att köpa en olåst just därför jag reser mycket och vill helst kunna byta sim istället för att vara låst till Telia och framför allt slippa hacka telefonen.

Ja jag trodde jag skulle göra det. En här på forumet köpte en åt mig och skickade den, men tyvärr verkar det som om paketet har försvunnit på vägen. Så nu Inväntar jag en lösning, antingen pengarna tillbaka eller en ny telefon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-09 19:20
Ursprungligen av Exstaz:

Ja jag trodde jag skulle göra det. En här på forumet köpte en åt mig och skickade den, men tyvärr verkar det som om paketet har försvunnit på vägen. Så nu Inväntar jag en lösning, antingen pengarna tillbaka eller en ny telefon.

Du betalar alltså för en produkt i förskott?

Då håller jag tummarna att du inte blivit helt blåst.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-09 19:35
Ursprungligen av 20hz:

Du betalar alltså för en produkt i förskott?

Då håller jag tummarna att du inte blivit helt blåst.

Nej jag är inte blåst, pratat med andra som köpt av honom likaså sett kvitto från UPS. Problemet är att UPS har tappat bort den. Jag kommer få pengarna tillbaka men vill helst ha en ny telefon.

Ursprungligen av Exstaz:

Nej jag är inte blåst, pratat med andra som köpt av honom likaså sett kvitto från UPS. Problemet är att UPS har tappat bort den. Jag kommer få pengarna tillbaka men vill helst ha en ny telefon.

Du kanske inte vill gå ut här på forumet med vem du har handlat av, men vill du kan du få skicka ett PM till mig med vem det är.
Eftersom jag går i köpartankar på en iPhone så vore det bra om man visste någon som kunde hjälpa en då jag ej har möjlighet att åka iväg själv och handla.

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-08 16:38

Inte för att spä på grinigheten, men isåfall kunde du kanske specifiera det i din fråga? Du frågade ju enbart om de var släppta i Italien eller Belgien ännu.

Tillgängligheten är väl förstås begränsad. Någon skrev några sidor bak att Mobistar i Belgien prioriterade folk med abonnemang hos Mobistar framför folk som vill köpa löst. Annars så vet jag inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-08 16:46
Ursprungligen av qom:

Inte för att spä på grinigheten, men isåfall kunde du kanske specifiera det i din fråga? Du frågade ju enbart om de var släppta i Italien eller Belgien ännu.

Tillgängligheten är väl förstås begränsad. Någon skrev några sidor bak att Mobistar i Belgien prioriterade folk med abonnemang hos Mobistar framför folk som vill köpa löst. Annars så vet jag inte

Det håller jag dock med om. Ledsen för detta.
Men självklart är det precis det jag menade. Får ta en vända till Belgien nu i helgen tror jag. Ska ändå till Amsterdam så ta bilen ett par extra km är nog nästan ett måste

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-09 19:20

Drar förövrigt iväg ikväll och kanske kommer tillbaka på söndag med en iPhone 3GS.

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-09 19:49
Ursprungligen av 20hz:

Drar förövrigt iväg ikväll och kanske kommer tillbaka på söndag med en iPhone 3GS.

Plocka en åt mig när du ändå är ute och far

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-09 22:05
Ursprungligen av 20hz:

Drar förövrigt iväg ikväll och kanske kommer tillbaka på söndag med en iPhone 3GS.

Det är inte lätt att få tag i en 3GS 32GB i Belgien nu. Mobistar säljer helst till dem som öppnar eller har abonnemang. Den här tråden på forumet belgium-iphone.com handlar om var man kan få tag i dem - eller var de inte finns vilket är det vanligaste:

Belgium iPhone Forum - www.belgium-iphone.com • Voir le sujet - Des 3GS dispo? TOPIC A VISITER REGULIEREMENT!!!!!!!!!!!

´Tråden handlar mest om den franskspråkiga delen av Belgien. Tyvärr känner jag inte till ngt motsvarande forum för Flandern inkl. Antwerpen.

Edit 12 juli: Enligt den här tråden

http://www.belgium-iphone.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=28056

får mobistar in 2000 svarta och lika många vita 32 GB 3GS i slutet av juli. De kommer att gå åt mkt snabbt.

Senast redigerat 2009-07-12 13:36
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2009-07-12 00:36
Ursprungligen av 20hz:

Drar förövrigt iväg ikväll och kanske kommer tillbaka på söndag med en iPhone 3GS.

Hoppas det gått bra och att du kan dela med dig av lite erfarenheter här. Passerar själv Belgien om en dryg vecka och hoppas på att köpa en 3Gs då.

Har dock hört att svarta 32GB är tokslut i Belgien, hoppas lagrena fylls på snabbt.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-07-12 07:22
Ursprungligen av Leaper:

Hoppas det gått bra och att du kan dela med dig av lite erfarenheter här. Passerar själv Belgien om en dryg vecka och hoppas på att köpa en 3Gs då.

Har dock hört att svarta 32GB är tokslut i Belgien, hoppas lagrena fylls på snabbt.

Jag frågade ett mobistar center förra veckan och de sade att 16 gb kommer denna vecka och 32 gb först i augusti..

Hellu

Long time reader, first time poster, bla, bla...

Har säkert läst igenom tio sidor nu.
Om jag har förstått rätt så ska det kunna gå att beställa en iPhone via den Australiensiska Applestore sidan.

Testade igår, och när man ska fylla i adress så går det inte att ändra på landet som telefonen ska skickas till.
Menar ni att man ska strunta i det och trycka in en svensk adress anyways?

Funkar det, så funkar det, I guess... fast det är lite drygt om de drar pengarna, och sen så tar det ett tag innan de kommer tillbaka, eller att de inte kommer tillbaka alls :-/

Senast redigerat 2009-07-12 10:36
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-12 10:51
Ursprungligen av SlackyKun:

Hellu

Long time reader, first time poster, bla, bla...

Har säkert läst igenom tio sidor nu.
Om jag har förstått rätt så ska det kunna gå att beställa en iPhone via den Australiensiska Applestore sidan.

Testade igår, och när man ska fylla i adress så går det inte att ändra på landet som telefonen ska skickas till.
Menar ni att man ska strunta i det och trycka in en svensk adress anyways?

Funkar det, så funkar det, I guess... fast det är lite drygt om de drar pengarna, och sen så tar det ett tag innan de kommer tillbaka, eller att de inte kommer tillbaka alls :-/

Apple bokar inte av några pengar förrän de skickar varan.

//Rob

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-12 13:20

Men det du håller på med kommer inte funka, folk har ju försökt tidigare

Jag blev av med mina pengar i ca 4-5 dagar när jag försökte beställa från Italien.

Ursprungligen av Robo-X:

Apple bokar inte av några pengar förrän de skickar varan.

//Rob

Ursprungligen av anderslofberg:

Jag blev av med mina pengar i ca 4-5 dagar när jag försökte beställa från Italien.

Mm, har ändå för mig att de drar pengarna direkt.
Beställde två iPhone 3G från HK Appstore förra året, och om jag inte minns helt fel så drogs pengarna direkt.

Så de reserverade dina pengar... men de godkände inte din beställning?
Bummer :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-12 13:31

Läs igen...

Ursprungligen av SlackyKun:

Hellu

Long time reader, first time poster, bla, bla...

Har säkert läst igenom tio sidor nu.
Om jag har förstått rätt så ska det kunna gå att beställa en iPhone via den Australiensiska Applestore sidan.

Testade igår, och när man ska fylla i adress så går det inte att ändra på landet som telefonen ska skickas till.
Menar ni att man ska strunta i det och trycka in en svensk adress anyways?

Funkar det, så funkar det, I guess... fast det är lite drygt om de drar pengarna, och sen så tar det ett tag innan de kommer tillbaka, eller att de inte kommer tillbaka alls :-/

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-13 21:06
Ursprungligen av SlackyKun:

Hellu

Long time reader, first time poster, bla, bla...

Har säkert läst igenom tio sidor nu.
Om jag har förstått rätt så ska det kunna gå att beställa en iPhone via den Australiensiska Applestore sidan.

Testade igår, och när man ska fylla i adress så går det inte att ändra på landet som telefonen ska skickas till.
Menar ni att man ska strunta i det och trycka in en svensk adress anyways?

Funkar det, så funkar det, I guess... fast det är lite drygt om de drar pengarna, och sen så tar det ett tag innan de kommer tillbaka, eller att de inte kommer tillbaka alls :-/

Nej, du kan inte beställa från Apple i AU till Svensk adress.

Du får använda dig av någon kurir.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-12 13:33
Ursprungligen av Robban B:

Jag frågade ett mobistar center förra veckan och de sade att 16 gb kommer denna vecka och 32 gb först i augusti..

Kan lägga till att regeringen varit oväntat snabbmed att komma med en lagprop som tillåter bundling av abonnemang och telefon i Belgien i enlighte med EU-domolens beslut. MEN, det det får inte vara uteslutande bundling, dvs telefonerna måste erbjudas utan abonnemang också.

Bevaka tråden