Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har kolla igenom _ALLA_ applesiter nu.

Italien och Australien har upplåsta i applebutiken på nätet, Hong Kong kommer att få. Från Italien kollar de nu så att alla ordrar är inom Italien, så vill man försöka beställa på det sättet är det Australien som gäller just nu. Tänk på att 25% moms tillkommer.

Storbritannien erbjuder genom nätet, men de är låsta till O2

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-04 11:25
Ursprungligen av nikeplektrum:

Har kolla igenom _ALLA_ applesiter nu.

Italien och Australien har upplåsta i applebutiken på nätet, Hong Kong kommer att få. Från Italien kollar de nu så att alla ordrar är inom Italien, så vill man försöka beställa på det sättet är det Australien som gäller just nu. Tänk på att 25% moms tillkommer.

Storbritannien erbjuder genom nätet, men de är låsta till O2

Alla?

Australien - Låsta men kan låsas upp av operatören
Italien - Olåsta
Hong Kong - Olåsta

http://support.apple.com/kb/HT1937

Ursprungligen av zappee:

Alla?

Australien - Låsta men kan låsas upp av operatören
Italien - Olåsta
Hong Kong - Olåsta

http://support.apple.com/kb/HT1937

Ja _ALLA_ och du har fel ang Australien. Som postats av mig minst 2ggr redan så är de _INTE_ låsta om man köper via Apple Store online

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-04 21:56

jananders: Du kan jailbreaka en 3Gs redan idag och låsa upp den med ultrasn0w, med andra ord köp!

How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
http://iclarified.com/entry/index.php?enid=4253

Någon som har ett bra tips på hur man ska undvika tull/moms från australien?
min "plan" är att skicka den från apple till en kompis som bor i australien, sen packa upp om den, och då inte skicka med original kartong och manualer samt annat som väger. Det är jäkligt blåögt men vad tror ni?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-04 22:00
Ursprungligen av arne123:

jananders: Du kan jailbreaka en 3Gs redan idag och låsa upp den med ultrasn0w, med andra ord köp!

How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
http://iclarified.com/entry/index.php?enid=4253

Någon som har ett bra tips på hur man ska undvika tull/moms från australien?
min "plan" är att skicka den från apple till en kompis som bor i australien, sen packa upp om den, och då inte skicka med original kartong och manualer samt annat som väger. Det är jäkligt blåögt men vad tror ni?

Jag har ofta beställt nya saker från USA som det ska tullas på. Vissa saker har kostat över 10000:- flera av dessa har kommit igenom. Det handlar lite om tur eller otur. Jag har tullat kanske 4 saker av 25+ artiklar som jag beställt. Så länge personen i fråga inte skriver varans värde på produkten går det ofta bra. Jag brukar säga så här. Räkna med att betala tull/moms när du köper en produkt utomlands i alla lägen. Oftast har man tur och då kan du se det som en bonus.

Ja, skicka den genom en kompis och låt honom skicka den med billigaste möjliga post för att ha så stor chans som möjligt att slippta tull.

Apple lär skicka med UPS eller liknande och då har du inte en chans att slippa moms.

En liten låda skickad med vanlig post kan absolut klara sig.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 11:29
Ursprungligen av nikeplektrum:

Ja _ALLA_ och du har fel ang Australien. Som postats av mig minst 2ggr redan så är de _INTE_ låsta om man köper via Apple Store online

Men, läs....

Skillnad på OLÅST och LÅST men UPPLÅST av operatören.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 12:03

du jailbreakar 3gs med purplerain, sen unlockar du den med ultrasn0w, länge leve svengelskan.

Ursprungligen av zappee:

Men, läs....

Skillnad på OLÅST och LÅST men UPPLÅST av operatören.

Jag läser. Det står klart och tydligt att de inte är låsta, vad är problemet? Köper du den i butik i Australien så måste operatören låsa upp den, men lurarna i Apple Store är inte låsta från början såatteh...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 13:57
Ursprungligen av nikeplektrum:

Jag läser. Det står klart och tydligt att de inte är låsta, vad är problemet? Köper du den i butik i Australien så måste operatören låsa upp den, men lurarna i Apple Store är inte låsta från början såatteh...

Okej, du har rätt och Apple har fel...

Ursprungligen av zappee:

Okej, du har rätt och Apple har fel...

Förlåt mig, men det är på Apples hemsida det står. Jag länkade till den och citerade tidigare i tråden. Skriv inte saker du inte vet, du förvirrar de som kommer in i tråden och vill veta hur de ska få tag på en olåst iPhone.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 18:26
Ursprungligen av nikeplektrum:

Förlåt mig, men det är på Apples hemsida det står. Jag länkade till den och citerade tidigare i tråden. Skriv inte saker du inte vet, du förvirrar de som kommer in i tråden och vill veta hur de ska få tag på en olåst iPhone.

I rest my case.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 18:52
Ursprungligen av zappee:

I rest my case.

Ja, och precis som jag väntade mig visade du att du har fel. Du kunde iaf ha ägnat 5 sekunder åt att kolla länken jag postade tidigare.

Mindre drama, mer fakta.

Kolla Arne123s skärmdump.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 22:00
Ursprungligen av nikeplektrum:

Ja, och precis som jag väntade mig visade du att du har fel. Du kunde iaf ha ägnat 5 sekunder åt att kolla länken jag postade tidigare.

Mindre drama, mer fakta.

Kolla Arne123s skärmdump.

Jag vet, men det är fortfarande en skillnad på att de inte är olåst som standard som i Italien t.ex.

Om detta sen har någon betydelse när man uppdaterar och har sig vet man ju aldrig.

Ursprungligen av zappee:

Jag vet, men det är fortfarande en skillnad på att de inte är olåst som standard som i Italien t.ex.

Om detta sen har någon betydelse när man uppdaterar och har sig vet man ju aldrig.

Nej alltså det är ingen skillnad mot att köpa en upplåst någon annan stans i världen. Du kan köpa den låst både i Italien och Australien också.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-06 02:34
Ursprungligen av nikeplektrum:

Nej alltså det är ingen skillnad mot att köpa en upplåst någon annan stans i världen. Du kan köpa den låst både i Italien och Australien också.

Jaja, ingen vet förrän någon har köpt en.

Sen att det står any carrier kan ju innebär vilken opertör som helst i Australien (eftersom sidan endast riktar sig till personer från australien).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-07-06 20:29

Fast å andra sidan så kan de ju inte låsa lurarna till ett "landsnät". Det är ju tre olika operatörer som tydligen säljer iPhone i Australien och jag har ju svårt att tänka mig att de av en händelse använder samma nät och det fungerar att köpa hos den ena operatören och sen kan använda i den andres nät. Verkar lite ologiskt och tar väl bort hela poängen med låsning.

Ursprungligen av zappee:

Jaja, ingen vet förrän någon har köpt en.

Sen att det står any carrier kan ju innebär vilken opertör som helst i Australien (eftersom sidan endast riktar sig till personer från australien).

Ursprungligen av zappee:

Jaja, ingen vet förrän någon har köpt en.

Sen att det står any carrier kan ju innebär vilken opertör som helst i Australien (eftersom sidan endast riktar sig till personer från australien).

Intressant. Finns det något som har köpt från Australien? Fast problemet är att du lära åka på moms och då springer priset upp med 25%

så nu har man köpt en Iphone 3G S legal unlocked by apple från australien pröjsade 7 tusen kronor inkl frakt

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-04 11:25
Ursprungligen av Lionhart:

så nu har man köpt en Iphone 3G S legal unlocked by apple från australien pröjsade 7 tusen kronor inkl frakt

16 eller 32GB?

Ursprungligen av Jetwash:

16 eller 32GB?

Min är en 16 svart öppnad av apple I australien

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-04 12:58
Ursprungligen av Lionhart:

Min är en 16 svart öppnad av apple I australien

Det blir dyrt eftersom med största säkerhet får du betala 25% moms. Och det för en 16GB.

//Rob

Hej befinner mig i Skottland Priset GS 16 440 pund c:a 5600 alt 32 gb 540 c:a 6900 låst O2 men när break och upplåsning är fixat slår jag till på 16 gb Mvh Jan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-04 14:34

Tänk på att jailbreakade telefoner inte klarar push... man måste aktivera genom apples servrar.

Ska man köpa utomlands ska det vara olåst.

Momsen borde ju vara enkel att slippa om man stoppar in simkortet i telefonen och har den i fickan under resan.

Har en jailbreakad 3G redsn0w,upplåst yellowsn0w med fungerande push.Förklara vad du menar?Mvh Jan

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-04 18:31
Ursprungligen av jananders:

Har en jailbreakad 3G redsn0w,upplåst yellowsn0w med fungerande push.Förklara vad du menar?Mvh Jan

Det gäller firmware 3 med hacktivated iPhone. Push fungerar inte då. Aktiverar du den med Telia så fungerar push även om du jailbreakar.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 13:00
Ursprungligen av jananders:

Har en jailbreakad 3G redsn0w,upplåst yellowsn0w med fungerande push.Förklara vad du menar?Mvh Jan

Om man köper en telefon låst till operatör X så måste den aktiveras i itunes med denna leverantörs simkort i för att verifieras för push på apples servrar.

Om du köper hem en låst från utlandet och unlockar&jailbreakar kan det bli trubbel.

Hej Tack för svar.Vad jag förstår så finns upplåsning men ej jailbreak från Iclarified än väntar på 3.0.1 om jag förstår rätt.Robo X vad menar du med aktivera med Telia? Om jag gör en säkerhetskopia installation borde det väl funka.Har telia kontant på den upplåsta och jailbreakad 3G:n.Mvh Jan

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 10:30
Ursprungligen av jananders:

Hej Tack för svar.Vad jag förstår så finns upplåsning men ej jailbreak från Iclarified än väntar på 3.0.1 om jag förstår rätt.Robo X vad menar du med aktivera med Telia? Om jag gör en säkerhetskopia installation borde det väl funka.Har telia kontant på den upplåsta och jailbreakad 3G:n.Mvh Jan

Om du använder din iPhone med Telia kan du aktivera den genom telia. Det enda du behöver göra är att jailbreaka den. Och vill du använda en annan operatör kan du installera ultrasn0w.

//Rob

Bevaka tråden