Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-08-07 10:10

Till mig sa teliasupporten att det kunde ta 3-5 veckor eller mindre... (med andra ord, så vet de inte).

Men å andra sidan fick jag inloggningsuppgifterna till Telias wifi-nät igår och på mina sidor, så har jag inget abbonemang Spännande!

Så om Pascoe fått den och jag låg högt upp i listan, så kanske den kommer snart!

Mjo, Tre kommer få en leverans nästa vecka. 360st Iphones. Pratade precis med Tre:s kundtjänst. Kan inte tänka mig att Telias kunder ska få vänta längre. Utan det måste (kan jag tycka) gälla för er också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-07 13:04

Är det någon som har en svensk unboxing video av iphone 3gs'n?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-07 13:33
Ursprungligen av iFly:

Är det någon som har en svensk unboxing video av iphone 3gs'n?

Vad har det för betydelse om den är på engelska du ser ju vad som följer med ändå.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-07 14:50
Ursprungligen av iFly:

Är det någon som har en svensk unboxing video av iphone 3gs'n?

*Klipper upp plasten*
*Öppnar paketen*
*Lyfter ur iPhone 3Gs*
*Tar bort förvaringsbrickan*
*Tar upp en liten låda*
*Tar tag i den lilla fliken*
*Öppnar lådan*
*Kom-igång guide, klistermärken och annan oviktig info*
*Tar upp USB-sladden*
*Tar upp kontakten*
*Tar upp hörlurarna*
*Tomt*
*Tar av skyddsplasten på iPhone*
*Kopplar in iPhone*
*Registrerar telefonen i iTunes*

ROFLMAO
YouTube - IPHONE 3GS UNBOXING

Ursprungligen av Jeppe_E:

*Klipper upp plasten*
*Öppnar paketen*
*Lyfter ur iPhone 3Gs*
*Tar bort förvaringsbrickan*
*Tar upp en liten låda*
*Tar tag i den lilla fliken*
*Öppnar lådan*
*Kom-igång guide, klistermärken och annan oviktig info*
*Tar upp USB-sladden*
*Tar upp kontakten*
*Tar upp hörlurarna*
*Tomt*
*Tar av skyddsplasten på iPhone*
*Kopplar in iPhone*
*Registrerar telefonen i iTunes*

ROFLMAO
YouTube - IPHONE 3GS UNBOXING

Med risk för att låta vulgär, men runkar han samtidigt eller? Fan vad han flåsar!

Aldrig sett någon slänga och flänga runt lådan som han gjorde. Blev ju fan irriterad!

Edit.. Men det var nog den roligaste unboxing jag sett, haha!!

"" Oh, what does it say here?, Spit, - oh okey... No wait.. it says tips.."

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-07 15:02
Ursprungligen av Specias:

Med risk för att låta vulgär, men runkar han samtidigt eller? Fan vad han flåsar!

Aldrig sett någon slänga och flänga runt lådan som han gjorde. Blev ju fan irriterad!

Nja.. Det finns nog mer vulgära som gjort en "seriös" unboxing. Det här är ju parodi på alla dessa, för mig obegripliga, nästan fetisch-liknande unboxing-videos som finns.

  • Medlem
  • 2009-08-07 14:05

Jag har fått ett paket nu! =D Ska hämta den. Surt bara att man inte slutar förrns 1815...

Ofan, de har inte jag lagt märke till, dags att youtube:a!!

Kan det vara så att eftersom Iphone blivit så stor och enormt efterfrågad och fabrikerna jobbar så hårt de kan med att få ut många Iphones, blir kvalitén även sämre.

Kvantitet framför kvalité liksom..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-07 15:52
Ursprungligen av Jeppe_E:

*Klipper upp plasten*
*Öppnar paketen*
*Lyfter ur iPhone 3Gs*
*Tar bort förvaringsbrickan*
*Tar upp en liten låda*
*Tar tag i den lilla fliken*
*Öppnar lådan*
*Kom-igång guide, klistermärken och annan oviktig info*
*Tar upp USB-sladden*
*Tar upp kontakten*
*Tar upp hörlurarna*
*Tomt*
*Tar av skyddsplasten på iPhone*
*Kopplar in iPhone*
*Registrerar telefonen i iTunes*

ROFLMAO
YouTube - IPHONE 3GS UNBOXING

Haha... precis så är nästan alla unboxing videos.

//Rob

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-07 15:53

Håller med Spe: säkert jobbar de för att producera så mycket de kan, men fortfarande dåligt och kommer byta ut min mot en ny 3GS, kommer inte acceptera nåt annat.

Jepp, det är bara att gå hårt mot hårt tror jag. Tycker också du ska ha en ny. Även om det så är fraktbolaget som fuckat up så är det Apples ansvar. Det är ju ändå de som ska se till att ha nöjda kunder. Om nu underleverantörer inte sköter sig, är det deras jobb att lösa problemet.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-07 16:04
Ursprungligen av Specias:

Jepp, det är bara att gå hårt mot hårt tror jag. Tycker också du ska ha en ny. Även om det så är fraktbolaget som fuckat up så är det Apples ansvar. Det är ju ändå de som ska se till att ha nöjda kunder. Om nu underleverantörer inte sköter sig, är det deras jobb att lösa problemet.

Helt rätt! Ska ha en ny hem! Eller får man åka in till en butik så får man åka till butik så får de packa upp telefoner tills man hittar en hel

iphone 3gs har ju huuuur dålig GSM täckning som helst ju.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-07 18:31
Ursprungligen av Phat^Trance:

iphone 3gs har ju huuuur dålig GSM täckning som helst ju.

Eller din operatör.

Ursprungligen av Jetwash:

Eller din operatör.

nja kör med telia, både min Nokia N95 och HTC magic har full täckning medans iphonen har endast 2 "pluppar" av 5. rätt besviken på iphonen asså!. 3g täckning är däremot samma som dom andra telefonerna men batteriet där ju på nolltid då!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-07 22:41
Ursprungligen av Phat^Trance:

nja kör med telia, både min Nokia N95 och HTC magic har full täckning medans iphonen har endast 2 "pluppar" av 5. rätt besviken på iphonen asså!. 3g täckning är däremot samma som dom andra telefonerna men batteriet där ju på nolltid då!

Antalet pluppar är ju helt ointressant. Däremot hur hög signalstyrkan (eller signal/brusförhållandet) är i decibel, det är intressant. Antalet pluppar säger ingenting, det finns ingen standard som säger att tre pluppar motsvarar -87 dB t ex...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-08-10 12:25
Ursprungligen av Phat^Trance:

nja kör med telia, både min Nokia N95 och HTC magic har full täckning medans iphonen har endast 2 "pluppar" av 5. rätt besviken på iphonen asså!. 3g täckning är däremot samma som dom andra telefonerna men batteriet där ju på nolltid då!

Jag ser att min 3Gs har bättre täckning än min gamla nokia 5310 på landet med GSM. Överlag tycker jag Telenors täckning är ganska imponerande. Åkte tåg till göteborg från Kristianstad, och i princip hade jag täckning över allt förutom i tunnlarna.

En fråga dock: När man får en rund ring istället för 3G uppe bredvid operatörstexten, är det GPRS som är aktiverat då? Det går ju att surfa med "ringen" men det går inte så värst snabbt. Funkar dock utmärkt för enklare googlesökningar och mailhämtning/skickning.

I allmänhet så är jag jävligt glad för min 3Gs, har möjlighet att kolla mail och annat överallt och när som helst. Underbar uppgradering från en sliten nokia 5310.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-10 12:29
Ursprungligen av sebsongs:

Jag ser att min 3Gs har bättre täckning än min gamla nokia 5310 på landet med GSM. Överlag tycker jag Telenors täckning är ganska imponerande. Åkte tåg till göteborg från Kristianstad, och i princip hade jag täckning över allt förutom i tunnlarna.

En fråga dock: När man får en rund ring istället för 3G uppe bredvid operatörstexten, är det GPRS som är aktiverat då? Det går ju att surfa med "ringen" men det går inte så värst snabbt. Funkar dock utmärkt för enklare googlesökningar och mailhämtning/skickning.

I allmänhet så är jag jävligt glad för min 3Gs, har möjlighet att kolla mail och annat överallt och när som helst. Underbar uppgradering från en sliten nokia 5310.

Ja det är GPRS. Har du EDGE så är där ett stort E. Har du 3G täckning så är det en 3G symbol.

//Rob

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-07 20:07

Köpte en upplåst 3GS för två veckor sedan i New York. 16gb kostade 799 + sales tax. Med lite skydd och så vidare slutade notan på 890 buck, jag är skitnöjd. Tidigare hade jag en 2G 8gb som varit bra, men nu är det ju alldeles fantastiskt trevligt trots att jag mest använder den som en telefon och Ipod. Lurar på att appa ned Navigons GPS, nån med erfarenhet av det?? Dessutom vill mitt Itunes inte synka utan säger att stöd för 3GS'en saknas på simkortet???? Vad kan man få för tips på detta? :tveksam::tveksam::tveksam:

Ursprungligen av K2racer:

Köpte en upplåst 3GS för två veckor sedan i New York. 16gb kostade 799 + sales tax. Med lite skydd och så vidare slutade notan på 890 buck, jag är skitnöjd. Tidigare hade jag en 2G 8gb som varit bra, men nu är det ju alldeles fantastiskt trevligt trots att jag mest använder den som en telefon och Ipod. Lurar på att appa ned Navigons GPS, nån med erfarenhet av det?? Dessutom vill mitt Itunes inte synka utan säger att stöd för 3GS'en saknas på simkortet???? Vad kan man få för tips på detta? :tveksam::tveksam::tveksam:

Eftersom du fyrar av 10 frågor om olika saker blr det lite svårt bena ut det hela.

Det finns en speciell tråd för GS-problem, se om du kan lägga in dina frågor.
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/268300-iphone-3gs-problem-diskussion.html

Likadanat med Navigon och deras App. Sök lite och du hittar.
http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/266234-navigon-mobilenavigator-europe-slaeppt-foer-iphone.html

Vad du har för problem med ditt iTunes har jag ingen aning om, men jag hittar inget på en sökning. Du kanske kan starta en egen tråd kring felet. Tänk på att ta med alla faktorer bara (Version, SiM-kort-utgivare, Vad den är såld under för förutsättningar osv) så får du säkert hjälp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-07 20:15

Till oss som inte fick någon iPhone på r-dagen eller förhandsbokningen
YouTube - I Got No iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 00:06
Ursprungligen av iFly:

Till oss som inte fick någon iPhone på r-dagen eller förhandsbokningen
YouTube - I Got No iPhone

Stämmer med varenda ord

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-07 23:55

Någon annan som har problem med att skicka MMS med 3GS ? Jag har trippelkollat alla inställningar och de är rätt, men ändå går det inte. Får bara ett rött utropstecken bredvid bilden jag försöker skicka. Verkar inte kunna ta emot heller

Ursprungligen av Pascoe:

Någon annan som har problem med att skicka MMS med 3GS ? Jag har trippelkollat alla inställningar och de är rätt, men ändå går det inte. Får bara ett rött utropstecken bredvid bilden jag försöker skicka. Verkar inte kunna ta emot heller

Kontakta din operatör och be dem slå på funktionen.
troligen där det krånglar.

Ursprungligen av Pascoe:

Någon annan som har problem med att skicka MMS med 3GS ? Jag har trippelkollat alla inställningar och de är rätt, men ändå går det inte. Får bara ett rött utropstecken bredvid bilden jag försöker skicka. Verkar inte kunna ta emot heller

JA!

Och det gör mig frustrerad... Det fungerade så bra tills dess jag laddade ner nya operatörsuppdateringarna (TELIA4.4) och nu är det bara skit. Jag har nyss gjort en total restore av telefonen och gått tillbaka till TELIA4.0 och försökt att få allting i ordning

Då kommer jag att ta en backup och börja experimentera med IPCC men... så här är läget

Om jag skickar MMS... försöker skicka... med orginalinställningarna där MMS-APN är mms.telia.se... Då lägger mobildata av! Det slutar att fungera en stund men kommer ofta tillbaka senare. Och det verkar komma tllbaka genom att mobilen faller ner på EDGE näter och sedan hittar 3G nätet senare.

Jag fattar ingenting. Och för att göra saken värre... Ibland så fungerar det!!!

Men mobildata lägger alltid av... (iofs är den fixen enkel, ändra bara APN till online.telia.se så kommer i alla fall mobildata fungera efteråt)

Jag är på vippen att starta en ny tråd om det här och jag tror inte att det är GS specifikt... Problemen finns garanterat på G modellen också...

  • Medlem
  • 2009-08-08 16:20

Jag saxar mig själv från en annan tråd;

Jag ringde till Telias fina support och de sa att de har problem med en server. Felsökning pågår, så de vet inte när det är fixat...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-08 16:32
Ursprungligen av jac:

Jag saxar mig själv från en annan tråd;

Jag ringde till Telias fina support och de sa att de har problem med en server. Felsökning pågår, så de vet inte när det är fixat...

If it aint broken, don't try and fix it

Går bra här, med 4.0

jag har också samma problem med att data uppkopplingen dör HELA tiden efter att jag uppdaterade till dom nya "telia inställningarna" som itunes rekommenderade.

kan man på något sätt återställa till dom gamla inställningarna utan att återställa allt?

Bevaka tråden