Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan en helt ny iPhone 2G kosta idag?

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-06 13:02
Ursprungligen av Goflorp:

det som framför allt diskar 2G är just 2G.

Sitter du och pillar med datafunktionerna så kan du INTE ta emot samtal, de hamnar i din röstbrevlåda då. Detta är en brist i SYSTEMET, inte i telefonen....

Så mina fem spänn ligger i att köp en beg 3G här i Sverige, av ngn du kan träffa.
Skärmfilm är bara läjligt, skärmen är ju för fan lika reptålig som en svindyr klocka.
Sluta lägg nycklarna i samma ficka.
Hade min 3G i ett år utan sjkärmskydd, jag jobbar på Volvo.. inte en repa - nånsin.

Datafunktioner?, vilka funktioner är det då? Jag kommer bara använda Wifi:n för internet.

Ursprungligen av fedi-93:

Datafunktioner?, vilka funktioner är det då? Jag kommer bara använda Wifi:n för internet.

Så fort du skickar datatrafik.
GPS:en hämtar kartor - eller hade du tänkt dig ta det hemma med Wifi med?

Kolla mailet ute på stan...

Vad som helst som drar igång datatrafik....

Din kompisar kommer klaga att du bara har voicemail på på dein iPhone....
- det gjorde mina.

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-06 15:36
Ursprungligen av Goflorp:

Så fort du skickar datatrafik.
GPS:en hämtar kartor - eller hade du tänkt dig ta det hemma med Wifi med?

Kolla mailet ute på stan...

Vad som helst som drar igång datatrafik....

Din kompisar kommer klaga att du bara har voicemail på på dein iPhone....
- det gjorde mina.

Okej, Då vet jag att det inte är något hinder då jag aldrig håller på med sånt som drar datatrafik...
Finns det några andra Nackdelar?

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 22:06

Okej, Då vet jag att det inte är något hinder då jag aldrig håller på med sånt som drar datatrafik...
Finns det några andra Nackdelar?

Varför ska du köpa en iPhone om du inte ska använda dess funktioner?

Köp nån SE eller nåt.

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-06 22:24
Ursprungligen av zappee:

Varför ska du köpa en iPhone om du inte ska använda dess funktioner?

Köp nån SE eller nåt.

App Store säger jag bara.

Någon annan än mig som såg att telefonen är beskriven som 'BRAND NEW' i titlen, men har 'CONDITION: USED' i Item Specifications?

Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Någon annan än mig som såg att telefonen är beskriven som 'BRAND NEW' i titlen, men har 'CONDITION: USED' i Item Specifications?

Jo jag har också lagt märke till det. Därför är det lite fuffens. Man vet ju fan inte vad man får.

De bilder som är bifogade till auktionen visar både en Iphone som är urtagen ur lådan med ett skal på. Och även en Iphone som är helt oöppnad och ligger inplastad i lådan.

Det är fan fishy det där. Något som luktar skunk. Inga äkta bullar.

Kom igen Fedi-93, skit i den affären. Det kommer dyka upp bättre priser under bättre förhållanden. Alltså att du köper en i Sverige på t e x blocket.

Såg det också.

Han har listat telefonen som "begagnad", men skriver att den är "Helt ny" i brödtexten.

Själv skulle jag akta mig för den där killen.

3G 8GB: Prata På => 3995 för telefonen
29*24=695 för abbonemanget som du inte använder => 4700

Ok, det blev mitt emellan oss:)

Eller så tar du på Halebop: 4995:- för kontantpris

Men jag erkänner att det sprang iväg lite längre än vad jag räknade fram först. Sorry;(

Vit iPhone 3G 16Gb | Göteborg | Blocket

Där har du en 3G för 4000, 16 Gb. Tog mig 30 sekunder att hitta..

Cred till mig

Och ännu en:

http://www.blocket.se/skaraborg/IPhone_3G_Vit_16gb_22929103.htm?ca=13&w=3

Denna kan också vara intressant för dig kanske:

http://www.blocket.se/goteborg/Iphone_3G_16g_22927472.htm?ca=13&w=3

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-06 21:57
Ursprungligen av Specias:

Vit iPhone 3G 16Gb | Göteborg | Blocket

Där har du en 3G för 4000, 16 Gb. Tog mig 30 sekunder att hitta..

Cred till mig

Och ännu en:

IPhone 3G Vit 16gb | Skaraborg | Blocket

Denna kan också vara intressant för dig kanske:

Annonsen kunde inte hittas

Tack Tack, Men jag tror inte det e något för mig...
Poängen med att köpa en 2G är för att jag vill använda den som en iPod touch och slippa bära runt på min Nokia och att den är billig (Och jag är inte personen som gillar att köpa Begagnade grejer), Att den klarar ett Tele2 Comviq Kontant kort räcker väl bra för mig... Det skulle väl funka bra utan problem?

Ifall man köper en iPhone i USA - hur är det med att använda Svenska tecken i SMS osv?

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-06 22:23

Ifall man köper en iPhone i USA - hur är det med att använda Svenska tecken i SMS osv?

Det är väl samma OS i alla iPhones, det blir väl ÅÄÖ med i Tangentbordet,man får ändra språk i inställningar.

Nu har jag lite svårt att förstå "varför vi ska ifrågasätta motiven för Fedi-93. Presentera fakta och låt grabben bestämma själv. Jag försöker påpeka brister och problem som jag ser men sedan så är det upp till Fedi att själv värdera dem.

Man kan vilja ha en iPhone utan att använda all funktionalitet. Och om man bara är ute efter en snacktelefon och bra musikspelare så är ursprungsmodellen inget dumt val. Bara man går in i beslutet med öppna ögon.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-07 00:56

Köp säger jag bara - jag tror trådskaparen har bestämt sig redan.

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-07 01:13
Ursprungligen av vanilj:

Köp säger jag bara - jag tror trådskaparen har bestämt sig redan.

Hahha
Joo, Jag har bestämt mig, men vet inte var jag kan köpa den...han där ebay säljaren har inte hört av sig, och mejlade en tjej i London, som hade en helt ny hon också, men hon vill ha 250 Pund för den :S
Varför vill folk ha extremt mycket pengar? Nålar!

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-09 23:19

Hahha
Joo, Jag har bestämt mig, men vet inte var jag kan köpa den...han där ebay säljaren har inte hört av sig, och mejlade en tjej i London, som hade en helt ny hon också, men hon vill ha 250 Pund för den :S

För att om de nu talar sanning och har en helt ny 2G så är det nog ganska unikt med tanke på att den är så pass gammal.

Hahha

Det har jag ofta undrat över. Det verkar inte finnas någon realism i vissa människors bild över värdet av begagnade varor. Elektronik faller snabbt i värde och även om iPhone håller värdet bra jämfört med andra telefoner så var £250 oerhört saftigt och inte i närheten av vad jag skulle betala...

Att den är "ny i kartong" påverkar inte priset så mycket i mina ögon. Inte för en så gammal vara och inte om du ska använda den. Som samlarobjekt möjligen men då först om några år...:)

• Medlem
  • 2009-08-10 15:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Det har jag ofta undrat över. Det verkar inte finnas någon realism i vissa människors bild över värdet av begagnade varor. Elektronik faller snabbt i värde och även om iPhone håller värdet bra jämfört med andra telefoner så var £250 oerhört saftigt och inte i närheten av vad jag skulle betala...

Att den är "ny i kartong" påverkar inte priset så mycket i mina ögon. Inte för en så gammal vara och inte om du ska använda den. Som samlarobjekt möjligen men då först om några år...:)

Nån som vill köpa min Mac Portable? Har kostat 50.000 spänn! Hörde jag 25.000?

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-09 23:29

Det är väl ett inbyggt batteri i den, right? Hur håller det nu när en iPhone har vart i lådan drygt 2 år?Blir batteriet sämre med tiden eller är den likadan som en ny?

Det är väl ett inbyggt batteri i den, right? Hur håller det nu när en iPhone har vart i lådan drygt 2 år?Blir batteriet sämre med tiden eller är den likadan som en ny?

Det blir ju inte bättre med tiden.

Fysiken säger mig att batterier är färskvara

Däremot så är det ju mindre påverkat än ett som varit använt under samma tid.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-10 01:31

Här har du lite info: How to prolong lithium-based batteries
Att det legat i lådan utan udnerhålls laddning bådar inte gott alls.

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-10 14:53

Nää, Jag tar det säkra före det osäkra, Blir ingen 2G för mig..det blir nog en iTouch någon gång i september. Tack För Hjälpen allihopa!

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-12 17:59

Jag hittade en som säljer en iPhone 3G 8GB för 250 Pund Behöver lite hjälp angående betalning och frakt och sånt, det finns väl någon här som vet hur det går till? Säljaren vill ha betalt genom Paypal, hur går det till?

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 18:11

Jag hittade en som säljer en iPhone 3G 8GB för 250 Pund Behöver lite hjälp angående betalning och frakt och sånt, det finns väl någon här som vet hur det går till? Säljaren vill ha betalt genom Paypal, hur går det till?

Du kopplar ihop det med ett visa t.ex sen skickar du betalning genom mail och sen kommer det in på hans paypal konto. Gå in på paypal och kolla runt och skapa dig ett konto så ser du. Du kan också sätta in pengar genom banken tror jag men det tar lite tid. Ett tag sen jag använda paypal.

Och den är olåst eller, tveksam till att den är det. Du kan ju hitta en 3g i sverige för 3000:- istället som är OLÅST.

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-12 18:22
Ursprungligen av Exstaz:

Du kopplar ihop det med ett visa t.ex sen skickar du betalning genom mail och sen kommer det in på hans paypal konto. Gå in på paypal och kolla runt och skapa dig ett konto så ser du. Du kan också sätta in pengar genom banken tror jag men det tar lite tid. Ett tag sen jag använda paypal.

Och den är olåst eller, tveksam till att den är det. Du kan ju hitta en 3g i sverige för 3000:- istället som är OLÅST.

Okej, men kostar det inget att använda tjänsten?

Jo, den är låst men det går väl att låsa upp den eller?

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 18:24

Okej, men kostar det inget att använda tjänsten?

Jo, den är låst men det går väl att låsa upp den eller?

Det ksotar inget så länge du inte vil lta ut pengar som du redan ahr på ditt paypal konto nej. har du fått in en betalnign kostar det lite % att föra över dom till din bank.

Vet ej om det är lätt att låsa upp. Se bara till att du får ett rätt simkort med så blir det enklare att låsa upp.
Jag hade aldrig problem med min 2G som var låst men vissa verkar ha problem och måste ha original sim och annat krafs för att först kunna aktivera den för att sedan låsa upp den. Vet ej om det beror på "error 50" (felet är den som sitter 50cm från skärmen) vilket det i flesta fall är eller om jag bara haft tur.

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-12 19:03

Den är låst till O2, Så om han skickar med ett O2 Sim kort så kan jag aktivera den? Jag tänkte använda ett RebelSimCard.

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-12 19:21

Jag såg det här nyss, det verkar som om man inte behöver något rebelsim
Dev-Team Blog - Ultra's Now!

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-21 17:24

Hjälp! Ta dig samman människa! Det finns ingen anledning att köpa en Iphone 2G nu. 250 pund är 2 890,30 SEK med dagens kurs. Det är 3000kr plus eventuell frakt + 25% moms. För 3000 spänn får du ju en begagnad 3G på blocket Iphone 3g 16gb | Jönköping | Blocket

Ibland undrar man alltså

Bevaka tråden