Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av n_filip:

Är det någon, som beställt från 3 och blivit lovad leverans den här veckan, som fått sitt kolli-id?

från 3 :

så fort lagerleveransen anländer till Sverige kommer din order att skickas till dig.

..

med andra ord inget kolli id innan 3 fått leveransen .. skulle inte förvånna mig om vi först får våra utlovade kolli id via sms först på fredag ..

Citat:

Hej!
Tack för din förfrågan.

För närvarande väntar vi på inleverans av telefoner. Dessärre vet vi inte exakt hur många vi får in och om det kommer räcka till alla beställningar. Vi jobbar på att få in telefoner så snabbt det bara går men i dagsläget har vi tyvärr bara beskedet om ca 3 veckor.

Med vänlig hälsning

Niklas
Telia Kundservice

Svar från telia idag, ser inte så ljust ut vill jag lova.... Snart lägger jag ner det här, orkar inte gå runt som ett barn på julafton varje dag, de tär inte hälsosamt

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Svar från telia idag, ser inte så ljust ut vill jag lova.... Snart lägger jag ner det här, orkar inte gå runt som ett barn på julafton varje dag, de tär inte hälsosamt

ohälsosamt ? ... hehe .. när jag beställde min MacBook Pro 17 inch Antiglare med SSD disk så fick jag vänta 3 MÅNADER från beställning till leverans .. det är ohälsosamt men så är det när efterfrågan är hög och den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge .. du kommer bli nöjd och glad när du får den .. och du kommer slänga alla andra telefoner hemma som inte är en iphone ...

  • Modell:32Gb, svart

  • Från:Telia

  • När:090724

Porterar från Tele2, gick igenom igår.

Har aviet i handen, kan hämta ut telefonen efter 16. Det verkar som Telia hade min telefon undanlagd tills jag porterat över till dem.

Nytt svar, ställde följdfråga ang plats i kön och om de 3 veckor de räknade på var om det var från beställningsdatum, eller om det var från nu. Svaret blev följande;

Citat:

Hej!

Vi har en leverans på gång ifrån apple men vi vet inte hur många telefoner vi får in av varje modell och hur långt de räcker. Du bör ha din telefon inom 3 veckor. Tyvärr har jag ingen möjlighet att leta upp din plats i kön.

Med vänlig hälsning

Niklas
Telia Kundservice

får erkänna att jag nu klockan 14:54 fick iPhone 3GS abstinens .. vill ha nu...

Jag beställde en svart iPhone 3GS 16GB från Telenor den 4:e och fick mail från Schenker idag om att den är under transport.

Bör alltså ha den imorgon.

*Kärlek*

Ursprungligen av Mmmattias:

Jag beställde en svart iPhone 3GS 16GB från Telenor den 4:e och fick mail från Schenker idag om att den är under transport.

Bör alltså ha den imorgon.

*Kärlek*

skojar du beställde du den den 4 Augusti menar du att du beställde den för 6 dagar sedan ?

Ursprungligen av gotfredsen:

skojar du beställde du den den 4 Augusti menar du att du beställde den för 6 dagar sedan ?

Ja, det stämmer faktiskt.

Jag fick aldrig någon beställningsbekräftelse, så jag mailade och frågade vart den tagit vägen.

Hon svarade bara att "Vi har tagit emot beställningen och leverenstiden är 1-3 veckor."

Tämligen exakt EN vecka då eftersom jag lade beställningen sent på kvällen förra tisdagen.

Så tja... Vi som beställt från Telenor verkar haft flyt?

Ursprungligen av Mmmattias:

Ja, det stämmer faktiskt.

Jag fick aldrig någon beställningsbekräftelse, så jag mailade och frågade vart den tagit vägen.

Hon svarade bara att "Vi har tagit emot beställningen och leverenstiden är 1-3 veckor."

Tämligen exakt EN vecka då eftersom jag lade beställningen sent på kvällen förra tisdagen.

Så tja... Vi som beställt från Telenor verkar haft flyt?

ja det kan man lugnt säga .. plus att "vi" som beställt via 3 bara vet att den skall komma en leverans till sverige denna veckan . senast fredag ... så det kan ju innebära att leveransen även kommit för tre nu ...

Ursprungligen av gotfredsen:

ja det kan man lugnt säga .. plus att "vi" som beställt via 3 bara vet att den skall komma en leverans till sverige denna veckan . senast fredag ... så det kan ju innebära att leveransen även kommit för tre nu ...

Jag har kikat runt lite och det verkar som att ju mindre bolagen är (Halebop framförallt, men även Tre) så är det längre leverenstider.

Apple kanske prioriterar stora bolag som Telenor och Telia?

Bara spekulationer naturligtvis...

Ursprungligen av Mmmattias:

Jag har kikat runt lite och det verkar som att ju mindre bolagen är (Halebop framförallt, men även Tre) så är det längre leverenstider.

Apple kanske prioriterar stora bolag som Telenor och Telia?

Bara spekulationer naturligtvis...

ne jag tror det är fifo som gäller här . telenor har nog lagt sin order före tre men båda komm/kommer denna veckan så ..

När jag beställde min MacBook Pro så beställde jag via en official Apple återförsäljar butik och dom prioriterades lägre än kunder som beställde direkt via store.apple.com

det enda jag hoppas på är att det inte blir några problem på vägen för det hände en gång med min Mac Pro som jag bestäldle som försvann på vägen .. självklart skickades en ny men jag fick vänta desto längre ...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-11 19:44
Ursprungligen av Mmmattias:

Jag har kikat runt lite och det verkar som att ju mindre bolagen är (Halebop framförallt, men även Tre) så är det längre leverenstider.

Apple kanske prioriterar stora bolag som Telenor och Telia?

Bara spekulationer naturligtvis...

Nej, jag tror däremot att Telenor har sålt mindre antal telefoner.... Halebop "tillhör" ju telia och får därmed vänta.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-12 13:31
Ursprungligen av Mmmattias:

Jag har kikat runt lite och det verkar som att ju mindre bolagen är (Halebop framförallt, men även Tre) så är det längre leverenstider.

Apple kanske prioriterar stora bolag som Telenor och Telia?

Bara spekulationer naturligtvis...

Skulle gissa på att Tre får sina telefoner före både Telia och Halebop då Tre är ett betydligt större bolag globalt sett och säkerligen har lagt en större order än de övriga.

Ursprungligen av apu47:

Skulle gissa på att Tre får sina telefoner före både Telia och Halebop då Tre är ett betydligt större bolag globalt sett och säkerligen har lagt en större order än de övriga.

Det tror jag inte en sekund på. TeliaSonera har ju typ 25 miljoner användare världen över, Telenor har ju 159 miljoner användare!

Tre har 18 milj kunder världen över.

Jag tror att det delas ut beroende på hur mycket som kunderna beställer.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-12 23:08
Ursprungligen av Patrik D:

Det tror jag inte en sekund på. TeliaSonera har ju typ 25 miljoner användare världen över, Telenor har ju 159 miljoner användare!

Tre har 18 milj kunder världen över.

Jag tror att det delas ut beroende på hur mycket som kunderna beställer.

Jag vet inte vem av oss som har rätt men jag talade med en kille på Tre idag som sa att de blivit garanterade att få mobilerna levererade först av Apple. Om det stämmer vet jag inte. Vad jag däremot vet är att min kompis som beställde sin 16gb förra måndagen fick sin idag.

Ursprungligen av apu47:

Jag vet inte vem av oss som har rätt men jag talade med en kille på Tre idag som sa att de blivit garanterade att få mobilerna levererade först av Apple. Om det stämmer vet jag inte. Vad jag däremot vet är att min kompis som beställde sin 16gb förra måndagen fick sin idag.

Men vad fan är detta?!

Han beställde alltså den 3:e?`Och för före mig?... skandal!!... (Nu låter det förvisso som att jag är ironisk)... Men det är jag faktiskt inte..

Vi lever i en orättvis värld.. Så nu åker finhandskarna av.. Oh, its on!!

Ursprungligen av gotfredsen:

skojar du beställde du den den 4 Augusti menar du att du beställde den för 6 dagar sedan ?

Jag beställde en 32GB från Telenors webbutik mån 3/8 (19:00). Leveranstid 1-3 veckor.
Får se när det händer något. Jobbigt att vänta.

Ursprungligen av Tigermike:

Jag beställde en 32GB från Telenors webbutik mån 3/8 (19:00). Leveranstid 1-3 veckor.
Får se när det händer något. Jobbigt att vänta.

Jag beställde också min (32/svart) den 3/8. Jag förlängde mitt nuvarande Telenor-abonnemang. Min tjej beställde sin den 9/8 men gick över från Tele2.

Ska bli intressant att se vem av oss som för den först.

Ursprungligen av MusicNixon:

Jag beställde också min (32/svart) den 3/8. Jag förlängde mitt nuvarande Telenor-abonnemang. Min tjej beställde sin den 9/8 men gick över från Tele2.

Ska bli intressant att se vem av oss som för den först.

Beställde min (16) den 31/7, också förlängt Telenor. 10 arbetsdagar sa de till mig.

någon som ringt tre igen ... blir lite undrande om nu telenor fått sin Sverige leverans om så också är fallet med tre ... ..

Ursprungligen av gotfredsen:

någon som ringt tre igen ... blir lite undrande om nu telenor fått sin Sverige leverans om så också är fallet med tre ... ..

Shit vad ni spammar de stackarna.

Give 'em a break!

Ursprungligen av Mmmattias:

Shit vad ni spammar de stackarna.

Give 'em a break!

Föresten var det en 16GB eller 32GB du beställde ..

Give 'em a break, Give 'em a KITKAT

Senast redigerat 2009-08-11 16:57

Någon som har köpt från Tre?
Hjälp gärna till i den här tråden: http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/268646-iphone-3gs-med-3kontant-lasas-pa-gang.html

Uppdatering för mig idag:

In på terminal Göteborg Sverige 00.39 2009-08-12

Vad ska den på TERMINALEN att göra i nio timmar?!

GIFV!

Modell: 16GB Svart
Från: Telia
När: 10/8

Nu har telia lagt upp abbonemanget på "mina sidor" iaf, men när kommer tillhörande telefon, det vet man ju aldrig

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Nu har telia lagt upp abbonemanget på "mina sidor" iaf, men när kommer tillhörande telefon, det vet man ju aldrig

Uppdaterats hos mig också men nu står det abonnemang saknas istället (förlänger ett existerande abonnemang). Vet inte om det är ett bra tecken...

Börjar misstänka att 3 har lovat lite för mycket nu.

Ursprungligen av n_filip:

Börjar misstänka att 3 har lovat lite för mycket nu.

vadå ? leveransen till Sverige skall sek denna veckan . idag, imorgon eller på fredag .. vad har de lovat förmycket ?

Bevaka tråden