Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av planB:

Hörde med min Telia-butik idag. Beställde 14/9; idag 15/10 är det sex före mig i kön på en svart 32GB. Det innebär att de ligger någon vecka eller två efter nätbeställningar. Inte mycket att bråka om. En fysisk lista, i en fysisk affär med fysiska personer man kan prata med är inte fel det heller, och listan betas ju av successivt. Kanske nästa vecka eller helt säkert före månadsslut - om inget speciellt inträffar.

En fysisk butik där du får sitta och vänta på sin tur i 45 min om du åker dit på förmiddan,som inte går att nå på telefon,har väntat i 7 veckor på en 16g/vit.
Svart 32??räkna med att den inte kommer 2009,,Teliabutikerna är ett STORT skämt!!

Låg som nr 5 i två veckor innan jag fick min telefon (gäller i butik alltså).

Beställde min iPhone 3Gs 16GB inne i Tre's butik 14e Sept, fick den i handen 21 Sept!!

Grymt nöööööjd!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Beställde min iPhone 3Gs 16GB inne i Tre's butik

Tråden heter "Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop."

Ursprungligen av johan_fbg:

Tråden heter "Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop."

Fast om du läser tråden så ser du att vi lämnade den biten bakom oss för länge sedan.

Ursprungligen av Capeman:

Fast om du läser tråden så ser du att vi lämnade den biten bakom oss för länge sedan.

Då kanske man ska ändra rubriken?

Ursprungligen av johan_fbg:

Då kanske man ska ändra rubriken?

Japp, borde gjorts för länge sen.

Ursprungligen av johan_fbg:

Tråden heter "Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop."

Känns väl lite som det kvittar väl? Skaffa dig ett liv!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-16 16:33

Jag vet att detta kanske låter själviskt då det antagligen förstör för andra men varför förlitar ni er på EN leverantör? Jag lade 4 bestllningar på 4 olika ställen fick lur #1 på en gång och avbokade/lät posten skickade de andra i retur. Om jag sabbade för andra? Javisst, men när det kommer till iPhones saknar vi alla heder LOL

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-10-16 23:44

Tog inte lång tid att få min 32gb svarta... Beställde fredags, fick den i tisdags:)

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-10-21 12:20

Gahh, beställde 16/10 (16GB/Vit, Telia) och dagens leverans skickas till de som beställde senast 14/10.
Tror ni jag kan hoppas på antingen ny leverans senare denna vecka, eller kanske nästa? Kön på de 16GB Vita har ju inte minskat sen förra leveransen, snarare tvärtom...

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2009-10-21 17:10

Nu är den skickad. har postens nummer.

Hoppas att den kommer nu innan fredag....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-21 17:44

Den här tråden påminner mer om en Twitter feed

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2009-10-22 20:32

Twitter. ja kanske.

Nu sitter jag med min Iphone iaf. Rockar hårt.

Förstår att ni alla andra gillar den.

Glömde att säga att jag beställde från 3

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-25 14:27

Min telefon har kommit till Telia-butiken i Göteborg. De ringde igår. 14 sept -> 23 okt. 32GB Svart.

Ursprungligen av planB:

Min telefon har kommit till Telia-butiken i Göteborg. De ringde igår. 14 sept -> 23 okt. 32GB Svart.

Vilken butik? Den i Nordstan?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-25 15:12
Ursprungligen av Marcus_R:

Vilken butik? Den i Nordstan?

Backaplan

Edit:

Så, då har jag hämtat den. Jag portade mitt nummer på plats och fick bekräftelse-sms från tele2 och telia under de tio minuter jag stod vid disken. Numret går att använda på fredag. Fram till dess får den ligga i shrink-plasten. Har jag väntat i fem veckor kan jag vänta ett par dagar till.

iPhone 3Gs 32 GB Svart, Telia iSurf-abb, 12 mån bindn.

Senast redigerat 2009-10-26 12:35
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-27 15:52

Riktigt dåligt Telia!
Jag har i dagsläget en 3G och hade tänkt att skaffe en 3GS. Har man mindre än tre mån kvar på sitt abbonemang så kan man ju skaffa den nya telefonen och byta abb. So far so good.

Men, jag kan inte göra detta genom telias hemsida iomed att jag har mer än 3mån bindningstid kvar. Det går däremot att skriva upp sig på en lista inne i teliabutiker.
abbonemanget har 3 mån kvar den 2 nov. Frågan är vad som är snabbast? beställa på telia.se den 2:a eller vänta på att nån av butikerna hör av sig. Vill ju att bytet ska gå så fort och smidigt som möjligt. Bästa scenariot är att jag den 2 nov har en sprillans ny 3gs.
Vad tycker ni? ska jag beställa från hemsidan den 2:a nov om ingen butik hört a sig tills dess?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-28 08:13

Du kan ju alltid stryka dig från en butikslista, så ställ dig i alla köer som finns...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-28 08:19
Ursprungligen av planB:

Du kan ju alltid stryka dig från en butikslista, så ställ dig i alla köer som finns...

Har förstått det och tycker att det är riktigt dålig logistikhantering.
Ännu sämre att man inte kan beställa från telia.se innan ma har 3 månader kvar eller mindre.

Varför krångla med att beställa från hemsidan när det blir samma sak om du ringer till kundtjänst och beställer. Då kan du snacka fram annat än vad som framkommer på deras hemsida, så gjorde jag.
Å andra sidan hann jag få min telefon från butik innan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-02 16:00

Dags att väcka den här tråden till lite liv

Verkar som alla sedan länge köpt sina iPhones men nu var det äntligen läge för mig tyckte jag, för att fira nytt jobb..

Jämförde lite och valet föll sedan rätt så givet på Halebop med deras Vänner-abb. Så, nu återstår att se när leverans sker.

Vad: iPhone 3gS Vit 32 Gb
Var: Halebop
När: Idag

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-07 17:25

Beställde en Vit iPhone 3GS 32 GB från Telia den 21:a Mars och den har inte ens skickats, däremot fick min brorsa sin idag som han beställde dagen efter jag beställde min. Skillnaden är minnet och att han redan hade Telia.

Telia har flyttat mitt nummer så jag får använda en gammal SonyEricsson som jag inte är överförtjust i och kundtjänsten är allmänt ohjälpsam och ignorerande.

Känns som de inte bryr sig, nu har jag bundit upp mig på att betala en massa pengar så varför sköta sig och skicka telefonen? Varför hjälpa kunder?

Är Telia lika stora svin mot er?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-08 22:09
Ursprungligen av DLP:

Är Telia lika stora svin mot er?

Nej, det kan jag inte säga. Men det är en fördel i sådana här lägen att beställa i butik. När telefonen har kommit in, går man till butiken, fyller i alla papper i och porteringen hinner godkännas medan man står vid disken. Sedan kan man börja använda telefonen på det nya abb'et efter fyra, fem dagar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-09 02:32
Ursprungligen av planB:

Nej, det kan jag inte säga. Men det är en fördel i sådana här lägen att beställa i butik. När telefonen har kommit in, går man till butiken, fyller i alla papper i och porteringen hinner godkännas medan man står vid disken. Sedan kan man börja använda telefonen på det nya abb'et efter fyra, fem dagar.

När jag bestämde mig för att beställa på nätet var det utav flera anledningar, dels beställde min bror en iPhone innan jul och fick den på 3 dagar och dels är personalen på min lokala Telia-butik fullständigt hjärndöda och så korkade att det inte ens går att föra ett samtal med dem

Tänkte samtidigt att efterfrågan på luren är så hög att den förmodligen inte finns i butiken och att Telia.se har större lager än min lokala butik.

Men nu gick det som det gick och det är bara att bita ihop och vänta, ska kräva en rimlig kompensation för att ha blivit nonchalerad..

Ursprungligen av DLP:

När jag bestämde mig för att beställa på nätet var det utav flera anledningar, dels beställde min bror en iPhone innan jul och fick den på 3 dagar och dels är personalen på min lokala Telia-butik fullständigt hjärndöda och så korkade att det inte ens går att föra ett samtal med dem

Tänkte samtidigt att efterfrågan på luren är så hög att den förmodligen inte finns i butiken och att Telia.se har större lager än min lokala butik.

Men nu gick det som det gick och det är bara att bita ihop och vänta, ska kräva en rimlig kompensation för att ha blivit nonchalerad..

Vart bor du? Så man vet vilken butik det syftas på?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-09 20:24
Ursprungligen av Marcus_R:

Var bor du? Så man vet vilken butik det syftas på?

Malmö

Bevaka tråden