- 481609a
- Medlem ●
- Borås
Hörde med min Telia-butik idag. Beställde 14/9; idag 15/10 är det sex före mig i kön på en svart 32GB. Det innebär att de ligger någon vecka eller två efter nätbeställningar. Inte mycket att bråka om. En fysisk lista, i en fysisk affär med fysiska personer man kan prata med är inte fel det heller, och listan betas ju av successivt. Kanske nästa vecka eller helt säkert före månadsslut - om inget speciellt inträffar.
En fysisk butik där du får sitta och vänta på sin tur i 45 min om du åker dit på förmiddan,som inte går att nå på telefon,har väntat i 7 veckor på en 16g/vit.
Svart 32??räkna med att den inte kommer 2009,,Teliabutikerna är ett STORT skämt!!
Beställde min iPhone 3Gs 16GB inne i Tre's butik 14e Sept, fick den i handen 21 Sept!!
Grymt nöööööjd!!
Tråden heter "Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop."
Känns väl lite som det kvittar väl? Skaffa dig ett liv!
Jag vet att detta kanske låter själviskt då det antagligen förstör för andra men varför förlitar ni er på EN leverantör? Jag lade 4 bestllningar på 4 olika ställen fick lur #1 på en gång och avbokade/lät posten skickade de andra i retur. Om jag sabbade för andra? Javisst, men när det kommer till iPhones saknar vi alla heder LOL
Gahh, beställde 16/10 (16GB/Vit, Telia) och dagens leverans skickas till de som beställde senast 14/10.
Tror ni jag kan hoppas på antingen ny leverans senare denna vecka, eller kanske nästa? Kön på de 16GB Vita har ju inte minskat sen förra leveransen, snarare tvärtom...
Backaplan
Edit:
Så, då har jag hämtat den. Jag portade mitt nummer på plats och fick bekräftelse-sms från tele2 och telia under de tio minuter jag stod vid disken. Numret går att använda på fredag. Fram till dess får den ligga i shrink-plasten. Har jag väntat i fem veckor kan jag vänta ett par dagar till.
iPhone 3Gs 32 GB Svart, Telia iSurf-abb, 12 mån bindn.
Riktigt dåligt Telia!
Jag har i dagsläget en 3G och hade tänkt att skaffe en 3GS. Har man mindre än tre mån kvar på sitt abbonemang så kan man ju skaffa den nya telefonen och byta abb. So far so good.
Men, jag kan inte göra detta genom telias hemsida iomed att jag har mer än 3mån bindningstid kvar. Det går däremot att skriva upp sig på en lista inne i teliabutiker.
abbonemanget har 3 mån kvar den 2 nov. Frågan är vad som är snabbast? beställa på telia.se den 2:a eller vänta på att nån av butikerna hör av sig. Vill ju att bytet ska gå så fort och smidigt som möjligt. Bästa scenariot är att jag den 2 nov har en sprillans ny 3gs.
Vad tycker ni? ska jag beställa från hemsidan den 2:a nov om ingen butik hört a sig tills dess?
Du kan ju alltid stryka dig från en butikslista, så ställ dig i alla köer som finns...
Har förstått det och tycker att det är riktigt dålig logistikhantering.
Ännu sämre att man inte kan beställa från telia.se innan ma har 3 månader kvar eller mindre.
Varför krångla med att beställa från hemsidan när det blir samma sak om du ringer till kundtjänst och beställer. Då kan du snacka fram annat än vad som framkommer på deras hemsida, så gjorde jag.
Å andra sidan hann jag få min telefon från butik innan.
Dags att väcka den här tråden till lite liv
Verkar som alla sedan länge köpt sina iPhones men nu var det äntligen läge för mig tyckte jag, för att fira nytt jobb..
Jämförde lite och valet föll sedan rätt så givet på Halebop med deras Vänner-abb. Så, nu återstår att se när leverans sker.
Vad: iPhone 3gS Vit 32 Gb
Var: Halebop
När: Idag
Beställde en Vit iPhone 3GS 32 GB från Telia den 21:a Mars och den har inte ens skickats, däremot fick min brorsa sin idag som han beställde dagen efter jag beställde min. Skillnaden är minnet och att han redan hade Telia.
Telia har flyttat mitt nummer så jag får använda en gammal SonyEricsson som jag inte är överförtjust i och kundtjänsten är allmänt ohjälpsam och ignorerande.
Känns som de inte bryr sig, nu har jag bundit upp mig på att betala en massa pengar så varför sköta sig och skicka telefonen? Varför hjälpa kunder?
Är Telia lika stora svin mot er?
Nej, det kan jag inte säga. Men det är en fördel i sådana här lägen att beställa i butik. När telefonen har kommit in, går man till butiken, fyller i alla papper i och porteringen hinner godkännas medan man står vid disken. Sedan kan man börja använda telefonen på det nya abb'et efter fyra, fem dagar.
Nej, det kan jag inte säga. Men det är en fördel i sådana här lägen att beställa i butik. När telefonen har kommit in, går man till butiken, fyller i alla papper i och porteringen hinner godkännas medan man står vid disken. Sedan kan man börja använda telefonen på det nya abb'et efter fyra, fem dagar.
När jag bestämde mig för att beställa på nätet var det utav flera anledningar, dels beställde min bror en iPhone innan jul och fick den på 3 dagar och dels är personalen på min lokala Telia-butik fullständigt hjärndöda och så korkade att det inte ens går att föra ett samtal med dem
Tänkte samtidigt att efterfrågan på luren är så hög att den förmodligen inte finns i butiken och att Telia.se har större lager än min lokala butik.
Men nu gick det som det gick och det är bara att bita ihop och vänta, ska kräva en rimlig kompensation för att ha blivit nonchalerad..
När jag bestämde mig för att beställa på nätet var det utav flera anledningar, dels beställde min bror en iPhone innan jul och fick den på 3 dagar och dels är personalen på min lokala Telia-butik fullständigt hjärndöda och så korkade att det inte ens går att föra ett samtal med dem
Tänkte samtidigt att efterfrågan på luren är så hög att den förmodligen inte finns i butiken och att Telia.se har större lager än min lokala butik.
Men nu gick det som det gick och det är bara att bita ihop och vänta, ska kräva en rimlig kompensation för att ha blivit nonchalerad..
Vart bor du? Så man vet vilken butik det syftas på?