Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av gotfredsen:

vadå ? leveransen till Sverige skall sek denna veckan . idag, imorgon eller på fredag .. vad har de lovat förmycket ?

När jag ringde dem i måndags fick jag beskedet att: "Jovisst, DIN telefon skall levereras till DIG denna vecka." Inte att tre skulle få leveransen den här veckan. Och jag tvivlar på att de kommit in till 3 idag och att jag i så fall ska hinna få den innan fredag.

Det är är lova för mycket

Fick just besked från Telenor att de får in svarta 32GB tidigast på fredag och börjar skicka ut dem därefter.

ingen som ringt tre idag . ??? jag väntar till att ringa tills i morgon ...

orkade inte vänta tills i morgon
.. ringde och pratade med 3s kundtjänst och förljande gäller :

Alla som beställt (3GS 16GB) före den 3 Augusti skall få ordern SKICKAD denna veckan ... Detta behöver inte betyda att den blir levererad denna veckan .. Kolli-ID kommer in individuellt för varje order löpande och 3:s ordersystem är ganska belastat ...

Skulle som sagt inte förvånna mig om Kolli-ID kommer in på Fredag kväll klockan 23:59 hehe ..

Citat:

Hej!
Tack för din förfrågan.

Din telefon kommer skickas denna veckan, återkom på fredag så skall jag ha ett kollinummer till er.

Med vänlig hälsning

Denise
Telia Kundservice

Skrev att jag INTE ville ha ett standardsvar, utan att de skulle kolla min aktuella beställning (bifogade både telefonnummer och ärendenummer). Och igår var det ju 3 veckor...Så om man pressar dem lite kanske de orkar gå igenom och kolla på aktuell beställning istället för att bara ta svaret från en svarsmall

Beställde som sagt 31/7 runt 18-tiden...

Obs: Detta är ett automatiskt utskick från Schenker Privpak. Vid frågor kontakta Strålfors FULFILMENT.

Dina varor från Strålfors FULFILMENT har kommit.
Vid frågor kontakta oss på telefon:

UPPGE LÖPNR XXXX-X OCH PINKOD YYYY. (Obs! Dessa uppgifter skall du ta med dig.) BETALAS KONTANT: 6881,00 SEK. (TAR EJ KORT)

Paketet kan hämtas hos ditt Schenker Privpak-ombud efter klockan 17:00 idag (2009-08-12).
-------------------------

Vadå "TAR EJ KORT"?

Måste jag springa runt med sju tusen spänn på fickan i sedlar?

1800-talet ringde och ville ha tillbaks sin betalningsmetod!

Ursprungligen av Mmmattias:

Obs: Detta är ett automatiskt utskick från Schenker Privpak. Vid frågor kontakta Strålfors FULFILMENT.

Dina varor från Strålfors FULFILMENT har kommit.
Vid frågor kontakta oss på telefon:

UPPGE LÖPNR XXXX-X OCH PINKOD YYYY. (Obs! Dessa uppgifter skall du ta med dig.) BETALAS KONTANT: 6881,00 SEK. (TAR EJ KORT)

Paketet kan hämtas hos ditt Schenker Privpak-ombud efter klockan 17:00 idag (2009-08-12).
-------------------------

Vadå "TAR EJ KORT"?

Måste jag springa runt med sju tusen spänn på fickan i sedlar?

1800-talet ringde och ville ha tillbaks sin betalningsmetod!

haha .. sedär .. de va som f...n det är nästan så man får lust att betalla med en säck med 10 kronor ...

6881 .. men telenor hade väll inte kontantkorts alternativ eller ? hade dom vist inte jag ..

får betala 5995 för min 16GB

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 16:55
Ursprungligen av Mmmattias:

Obs: Detta är ett automatiskt utskick från Schenker Privpak. Vid frågor kontakta Strålfors FULFILMENT.

Dina varor från Strålfors FULFILMENT har kommit.
Vid frågor kontakta oss på telefon:

UPPGE LÖPNR XXXX-X OCH PINKOD YYYY. (Obs! Dessa uppgifter skall du ta med dig.) BETALAS KONTANT: 6881,00 SEK. (TAR EJ KORT)

Paketet kan hämtas hos ditt Schenker Privpak-ombud efter klockan 17:00 idag (2009-08-12).
-------------------------

Vadå "TAR EJ KORT"?

Måste jag springa runt med sju tusen spänn på fickan i sedlar?

1800-talet ringde och ville ha tillbaks sin betalningsmetod!

Hehe min kompis köpte sin full HD LCD över nätet och fick hämta den hos schenker för 22 000 kronor. Inte roligt att behöva köa på banken innan bara för att kunna betala.

Tycker det är riktigt värdelöst att dom inte tar kort alls.

Har också pratat med Tre idag. Telefonen kommer inte bli levererad hem till de som beställt denna veckan. De kommer antingen tisdag eller onsdag nästa vecka. Man blir ju så trött.

Hade faktiskt förhoppningarna uppe att jag skulle ha en telefon i handen på fredag. Men blir tydligen en på onsdag istället.

...skjut mig någon

Ursprungligen av Specias:

Har också pratat med Tre idag. Telefonen kommer inte bli levererad hem till de som beställt denna veckan. De kommer antingen tisdag eller onsdag nästa vecka. Man blir ju så trött.

Hade faktiskt förhoppningarna uppe att jag skulle ha en telefon i handen på fredag. Men blir tydligen en på onsdag istället.

...skjut mig någon

men Specias ... så har det ju varit hela tiden vad jag fått veta så gäller än en gång följande vilket jag skrev för länge sedan :

16 GB 3GS - Levereras till Sverige och tre i slutet av vecka 33 . Detta gäller för folk som beställt 3GS 16 GB före den 3/8

32 GB 3GS - Levereras till Sverige och tre Måndagen den 17/8 vecka 34 ..

själv har jag beställt en 16GB...

Ursprungligen av gotfredsen:

men Specias ... så har det ju varit hela tiden vad jag fått veta så gäller än en gång följande vilket jag skrev för länge sedan :

16 GB 3GS - Levereras till Sverige och tre i slutet av vecka 33 . Detta gäller för folk som beställt 3GS 16 GB före den 3/8

32 GB 3GS - Levereras till Sverige och tre Måndagen den 17/8 vecka 34 ..

själv har jag beställt en 16GB...

Hopp, men då kan jag säga som så att ditt konstaterande inte stämmer för fem öre. 16 Gb och 32 Gb kommer att komma in denna veckan, och nästa vecka. Men jag tror ändå inte på att jag kommer få min telefon denna veckan längre.

Pratade precis med Tre och det var vad dem sa.

Om det är någon som får sin telefon denna veckan, hojta till. Skulle vilja se lite statistik

Sådär.

Då håller man sin svarta 16GB iPhone 3GS från Telenor i sin hand.

Beställde som sagt sent på kvällen den 4:e och fick den idag vilket ger en leverenstid på exakt en vecka.

Får hoppas att ni som beställt de större modellerna får era i veckan också!

Ursprungligen av Mmmattias:

Sådär.

Då håller man sin svarta 16GB iPhone 3GS från Telenor i sin hand.

Beställde som sagt sent på kvällen den 4:e och fick den idag vilket ger en leverenstid på exakt en vecka.

Får hoppas att ni som beställt de större modellerna får era i veckan också!

Men vafan... det är ju konstigt.. Känns som du hamnat före folk av nån anledning.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-12 17:18
Ursprungligen av Specias:

Men vafan... det är ju konstigt.. Känns som du hamnat före folk av nån anledning.

Det är väl olika lång kö på de olika modellerna.

Ursprungligen av Mmmattias:

Sådär.

Då håller man sin svarta 16GB iPhone 3GS från Telenor i sin hand.

Beställde som sagt sent på kvällen den 4:e och fick den idag vilket ger en leverenstid på exakt en vecka.

Får hoppas att ni som beställt de större modellerna får era i veckan också!

Sjukt! Jag beställde ju den 31/7 o har inte fått min.
Hur beställde du?
Jag ringde o beställde tillsammans med förlängt abonnemang.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-12 19:52

Jag börjar starkt betvivla att halebop kommer ha telefonen denna vecka och betvivlar än mer att de hinner skicka ut den så jag har den denna vecka

Ursprungligen av ibanez:

Jag börjar starkt betvivla att halebop kommer ha telefonen denna vecka och betvivlar än mer att de hinner skicka ut den så jag har den denna vecka

skulle kunna tro att telia tar till sina kunder först vi som beställt från halebop får nog vänta.
4 veckor my ass har svårt att tro att vi kommer kunna få telefon förens mitten av september. ska åka till grekland den 6 så jag räknar inte med att få den innan resan.

Jag tror att vi kommer få se väldigt glada miner här på 99.se...

...nästa vecka

Ursprungligen av ill_chrill:

Sjukt! Jag beställde ju den 31/7 o har inte fått min.
Hur beställde du?
Jag ringde o beställde tillsammans med förlängt abonnemang.

Jag lade beställning på telefon utan abonnemang på deras hemsida.

Postförskott.

Inga konstigheter.

Ursprungligen av Mmmattias:

Jag lade beställning på telefon utan abonnemang på deras hemsida.

Postförskott.

Inga konstigheter.

Pratade med Tre om den saken också. Enda hon kunde säga är att det måste blivit något fel i systemet så att du mirakulöst nog hamnade först av alla... eller nått sånt..

Min iPhone från halebop skickades för 5 minuter sedan

Come to papa!

(Edit* Det är en svart 32GB som beställdes kl 10.20 den 31/7 om nu någon undrar.)

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-13 10:26

hur kan man se de? mail, sms eller har du frågat?

Ursprungligen av onlytobbe:

Min iPhone från halebop skickades för 5 minuter sedan

Come to papa!

(Edit* Det är en svart 32GB som beställdes kl 10.20 den 31/7 om nu någon undrar.)

Ursprungligen av ibanez:

hur kan man se de? mail, sms eller har du frågat?

Jag fick leveransbekräftelse med kolli-id via mail

När bokad du? och vilket ordernummer?;D

Wii, fick också en lev bekräftelse nyss av Halebop.
Ordernummer: 2502**
Orderdatum: 2009-07-31 (10:09)

Sony Ericsson W995 (8 GB).

Eller... nej just det, en svart iPhone 32gb.

Ursprungligen av Accurate:

Wii, fick också en lev bekräftelse nyss av Halebop.
Ordernummer: 2502**
Orderdatum: 2009-07-31 (10:09)

Sony Ericsson W995 (8 GB).


Eller... nej just det, en svart iPhone 32gb.

wtf beställde en 16gb och hade samma ordenummer ungefär. Fan att man ska behöva ångra att man tog en 16gb istället för en 32gb ger mig fan på att dom inte kommer skicka ut några 16gb denna gång.

prisa vare gud där kom imtt kolli id också beställd den 31/7 beställningsnummer 2502**
var visst lite för tidig att skriva en arg kommentar

Senast redigerat 2009-08-13 13:04
Ursprungligen av Specias:

Pratade med Tre om den saken också. Enda hon kunde säga är att det måste blivit något fel i systemet så att du mirakulöst nog hamnade först av alla... eller nått sånt..

Nu beställde jag iofs inte från Tre utan från Telenor.

Btw, fick höra av snubben på Tre:s kundtjänst (som var jävligt torr för övrigt) att om man beställer nu så är är leveransen för 16Gb arbetsdagar, medan 32 Gb, är hör och häpna!!, 12 arbetsdagar .

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-12 17:22
Ursprungligen av Specias:

Btw, fick höra av snubben på Tre:s kundtjänst (som var jävligt torr för övrigt) att om man beställer nu så är är leveransen för 16Gb arbetsdagar, medan 32 Gb, är hör och häpna!!, 12 arbetsdagar .

hur många dagar för 16gb?

Ursprungligen av jopo:

hur många dagar för 16gb?

Oj förlåt, det försvann eller nått.. SEX arbetsdagar för en 16 Gb

Bevaka tråden