Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Specias:

Oj förlåt, det försvann eller nått.. SEX arbetsdagar för en 16 Gb

Då vore det ju fan om jag inte får min nästa vecka, beställde i fredags.

Dammit, skulle tagit en 16 Gb... Åhhh...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-12 17:45
Ursprungligen av Specias:

Dammit, skulle tagit en 16 Gb... Åhhh...

När du väl får den och ser hur mycket den rymmer kommer du inte tänka så...

Ursprungligen av planB:

När du väl får den och ser hur mycket den rymmer kommer du inte tänka så...

Hehe, antar att du har rätt.. Men men, får erkänna att jag börjar få lite ångest inför köpet. Tänker; "Gjorde jag verkligen rätt?" Är den värd alla pengarna?

För det känns som att mobilmarknaden kommer att explodera snart, med tanke på Android och så,..

Vad tror ni eller?..

Vi som beställt från Halebop får väl börja bombardera Telias kundtjänst istället för Halebops.. Det är ju samma företag? Det är rätt svinigt av Telia att de ger vissa kunder förtur över andra som kanske beställt tidigare...

Se detta som är saxxat från från en annan tråd.
""
Anställda på Telia i Örebro sa att de hade fått in iphones idag och de skulle packa upp dem direkt och gå igenom listan och skicka ut sms tidigast ikväll alt direkt imorgon. Hoppas snubben inte pratade i nattmössan
""
Imorgon??? Jag fick SMS från Telia Karlskoga kl 11 idag.""

Saxat från macworlds forum där någon fått detta svar av halebop.

"
Leveranstiden är beräknad upp till 4 veckor.

Telia har fått en leverans denna vecka. Vi vet dock inte om vi kommer att få en del av denna leverans ännu. Får vi det kommer telefonerna att börjas skickas ut tidigare.

Hälsningar
Tomas
Halebop kundtjänst
"

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-12 23:11

men vad är detta för skit, så telia snor allt trots de är 2 skilda bolag? ruttet så man mår illa! de skrev tusan 2 veckor när jag beställde å de är på fredag, de får de tusan hålla de med.

Ursprungligen av FiftyOne50:

Saxat från macworlds forum där någon fått detta svar av halebop.

"
Leveranstiden är beräknad upp till 4 veckor.

Telia har fått en leverans denna vecka. Vi vet dock inte om vi kommer att få en del av denna leverans ännu. Får vi det kommer telefonerna att börjas skickas ut tidigare.

Hälsningar
Tomas
Halebop kundtjänst
"

Ursprungligen av ibanez:

men vad är detta för skit, så telia snor allt trots de är 2 skilda bolag? ruttet så man mår illa! de skrev tusan 2 veckor när jag beställde å de är på fredag, de får de tusan hålla de med.

håller helt och hållet med faktiskt funderar faktiskt på att avbeställa blir så himla trött på att de kan hålla på så här utan någon kompensation what so ever...

för att ta en liknelse beställer jag något där jag jobbar till en icke fungerande maskin och inte får det på tilltalat leveransdatum får dom stå sitt kast och betala böter stilleståndskostnader etc.

Ursprungligen av ibanez:

men vad är detta för skit, så telia snor allt trots de är 2 skilda bolag? ruttet så man mår illa! de skrev tusan 2 veckor när jag beställde å de är på fredag, de får de tusan hålla de med.

Känns sådär att binda upp sig två år hos en operatör som beter sig så här.

känns lite surt när man ser på * Officiell Tråd - Iphone 3gs * - Minhembio forum

börja levereras och Telenor kunder har tur .. en snubbe som beställde i Måndags fick igår Onsdag sitt kolli ID ..

fan om jag inte ska ta och ringa tre idag igen ...

Någon som beställt 16 GB 3GS och fått sitt kolli id DENNA veckan ??

skulle inte förvåna mig om 3 fick in sin leverans inatt och nu står och pakiterar hundratalls iphones ... kolli-id skulle komma in löpande var den senaste jag hörde så den som först får sitt kolli id från 3 kan ju hojta till ..

om ni Googlar på "Officiella 3-tråden. Ställ frågor"

så hittar ni ett forum där 3 svarar på frågor ..

Intressant info ..

denna fredag v 33..

Citat:

Vi får in en leverans på fredag och då kommer vi att skicka ut till så många vi kan. Och ja vi följer kön. Det är olika lång kö beroende på vilken modell man har beställt.

Men som jag har sagt förut, den som väntar på något gott väntar aldrig.....
Och ni som skicka PM och mejlar mig med frågor när eran telefon kommer, sluta gärna med det då jag ibland från 10-15st/h och jag har tyvärr inte tid att kolla på alla. Jag är ledsen.

skickar 3 sina leveranser på fredag så har de ju tekniskt set levererat sina ordrar .. sen är det ju upp till posten och det tar ju sin tid ..

"Tack för ditt mail!

I dagsläget vet jag ännu inte exakt när din order kommer att skickas ut till dig då vi inväntar leveransbesked från Apple. En kvalificerad gissning på leveranstiden är två veckor. Vi hoppas så fort som möjligt få fram den exakta leveransdagen, men just nu är detta allt jag kan säga tyvärr. Din order är dock inlagt i vårt kösystem och skickas så fort leverans från Apple inkommer. KolliID blir synligt först när paketet skickas så denna info finns ej tillgänglig än.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Vänliga hälsningar,

Joel

Onlinesales"

Beställde tyvärr en 32a =(

Hehe, beställde min iPhone 16GB från Halebop igår... Verkar som att jag kommer att få vänta länge...

Och om Halebop nu skulle fått från Telia som det påstås, så måste ju min vara skickad nu, annars blir jag ju ledsen ;). Men det händer mer och mer med alla beställningar just nu vilket är positivt

Nice att det börjar rulla lite hos halebop i alla fall :)..
Dock så är jag lite less på att jag lär ligga absolut sist på listan då orderhelvetet annulerades, men men..

Det verkar som att det är ungefär 12-13 dagar man måste vänta.

Blev lite orolig när folk som beställt senare än mig (mitt ordernr 2501**) redan fått den skickad så jag frågade kundtjänst om min beställning.

Fick svar från kundtjänst att min 16gb svart är skickad och jag när som helst kommer få information om detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-13 12:41

Jag var precis och hämtade både min och frugans svarta 32GB från en teliaaffär i Malmö (gågatan). De ringde imorse och sa att det bara var att komma och hämta. Skrev upp mig på kölistan för en vecka sen... Rätt lycklig nu då jag varit utan iphone i 6 dagar.

Ursprungligen av Vai:

Jag var precis och hämtade både min och frugans svarta 32GB från en teliaaffär i Malmö (gågatan). De ringde imorse och sa att det bara var att komma och hämta. Skrev upp mig på kölistan för en vecka sen... Rätt lycklig nu då jag varit utan iphone i 6 dagar.

Haha, sex dagar, stackare där.. Jag har varit utan i 15 dagar.

Ha det så trevligt med telefonen

Är ju roligt att höra att folk får sina telefoner.. Samtidigt som det svider... Nåväl, bitterljuvt var ordet.

Ingen som lagt märke till en gulaktig belysning i skärmen? Läst att många haft problem med det och att det beror på att Apple valt att lägga in skärmar av sämre kvalité för att hålle nere kostnaderna eller att det kan bero på ökad produktionshastighet = Kvantitet före kvalité..

Jag har varit utan iPhone i 29 år...

Ursprungligen av CarbonSteel:

Jag har varit utan iPhone i 29 år...

Haha!! Jaha ja, du räknade så.. Då har jag bara varit utan i 21 år.

...Så du vinner väl då!!

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-08-13 13:02

Så, kommer Telia skicka ut sms när min iPhone är framme den här gången eller kommer jag behöva vänta på avin i brevlådan?

Någon som beställt från halebop som fått mail om sin som beställt i aug?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-08-13 13:04

Såja, då fick jag leveransbekräftelse från Halebop på en iFån jag med.

Beställt 31/7.
Ordernr: 2506**

32 år på mig så då leder ja ligan

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-13 16:53
Ursprungligen av robert76:

32 år på mig så då leder ja ligan

Alls inte.. Jag var utan i 38 år och 60 dagar... Så det så

Skriv när ni beställt, ni som får leveransbekräftelse. Tack

Ringde Tre precis och kollade, det verkar ju vara olika bud beroende på vem man pratar med. Hon sa 14 dagar, inte arbetsdagar, om man beställer nu. Jag frågade om det var ngn skillnad på tiden om man beställde 16 eller 32, men det hade ingen betydelse enligt henne. Hmm....är trött på min E71 nu!!

Bevaka tråden