Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Paket på väg

Ringde Telia och fick besked att telefonen var på väg och fick även kolli-ID! Tjejen som svarade lät lättat att kunna ge ett positivt svar

32GB svart beställd 18/7.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-13 13:49

iPhone beställd!

Beställt min första "svenska" iPhone...

Var: Halebop
När: 2009-08-13
Hur: Halebop Vänner 24mån

Det som är lite seegt att de fortfarande påstår att de har en leveranstid på 4 veckor, hoppas verkligen att den kommer förkortats med 2 till 3 veckor

Nu har jag fått kolli-ID från telia och när jag slår in det på Posten så står det.

Citat:

12 aug kl 17:15 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Vad innebär det och hur lång tid kan det tänkas ta innan paketet når mig?

Det är en svart 32:a som beställdes 31/7.

Ursprungligen av Patrick:

Nu har jag fått kolli-ID från telia och när jag slår in det på Posten så står det.

Vad innebär det och hur lång tid kan det tänkas ta innan paketet når mig?

Det är en svart 32:a som beställdes 31/7.

Borde vara framme dagen efter, eller max 2 dagar efter.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-13 14:12

halebop verkar bara få ta del av svarta 32gb från telia, var de inte den modellen som skulle ta längst tid? Vita 16gb verkar de inte fått iaf då min order ej är skickat och jag beställde före kl.10..

Ursprungligen av ibanez:

halebop verkar bara få ta del av svarta 32gb från telia, var de inte den modellen som skulle ta längst tid? Vita 16gb verkar de inte fått iaf då min order ej är skickat och jag beställde före kl.10..

nej har fått kollinummer på min svarta 16GB som jag beställt så dom är nog på gång.

Ursprungligen av Patrik D:

Borde vara framme dagen efter, eller max 2 dagar efter.

De har ju 1-3 dagar på sig med ett postpaket, som regel tar det endast 3 dagar till norrland och gotland (<- såklart där jag bor ) Men nu verkar de ha fått in ordentligt med telefoner iaf...

Ursprungligen av Patrick:

Nu har jag fått kolli-ID från telia och när jag slår in det på Posten så står det.

Vad innebär det och hur lång tid kan det tänkas ta innan paketet når mig?

Det är en svart 32:a som beställdes 31/7.

Det betyder bara att Telia ha meddelat posten att de ska skicka ett paket, Posten har inte hämtat paketet ännu antagligen, eller så har de inte fått in det i sina system ännu bara. Men nu är det ju närmare än innan iaf

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-08-13 14:48
Ursprungligen av Patrick:

Nu har jag fått kolli-ID från telia och när jag slår in det på Posten så står det.

Vad innebär det och hur lång tid kan det tänkas ta innan paketet når mig?

Det är en svart 32:a som beställdes 31/7.

Hur fick du kollinummer? Fick du maila eller ringa?

Ursprungligen av qom:

Hur fick du kollinummer? Fick du maila eller ringa?

Jag skickade en fråga till kundservice.

Det vore ju inte dumt ifall den råkar finnas hos ica imorgon men det är väl att hoppas för mycket.:cool:

Saxxat från Telias iPhone-blogg!!

Kika på raden längst ner som jag fet-markerat!

Citat:

Leveransstatus på iPhone 3GS
För er som vill veta leveransstatus på sin iPhonebeställning

Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!

För närvarande är leveranstiden ca tre veckor

Uppdaterad: 2009-08-13 kl. 9.44

Vi skickar just nu ut telefoner på avtal som inkom fram till det datum som anges efter
respektive modell.

3GS 16GB Vit 6/8
3GS 16GB Svart 4/8
3GS 32GB Vit 6/8
3GS 32 Svart 5/8

Alla kunder som beställt och skickat tillbaka sitt avtal (eller har signerat digitalt)
Kommer att få sina telefoner idag, i morgon eller på måndag.
För att vi ska hinna med att skicka ut dem alla ber vi att ni har lite tålamod och inte ringer eller mailar oss angående leveransinformation utan väntar till på mån-tis för att se om era telefon kommit då. Har den inte kommit innan tisdag och du vet med dig att du returnerat ditt avtal innan den 3/8 (6/8) (räkna + 3dagar för postgång) kollar vi gärna upp för de kunder som hör av sig.

Vidare kan vi säga att leveranstiden nu återgår till normal leveranstid på iPhone dvs. 5-8 arbetsdagar givetvis beroende på hur snart man returnerar sitt avtal, om man inte valt att signera digitalt.

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Saxxat från Telias iPhone-blogg!!

Kika på raden längst ner som jag fet-markerat!

Härligt, då verkar dom ha fått en stor leverans, då kommer jag nog ha min iPhone nästa vecka om det är 5-8 dagar

Nu har min skickats. Beställde 2/8. 16 Gb Svart. Ordernr: 2512**

Fick sms från Telia att jag kunde hämta min iPhone i butiken om jag fortfarande vill ha den. Var där och lämnade intresseanmälan den 3e, men jag ångrade mig och beställde via Halebop några dagar senare istället.

Fan, det är ju samma bolag, undra om jag kan övertala någon att låta mig få den telefonen men hos Halebop...

En sak har jag missat med att beställa iPhone via Telias hemsida, hur gör man när man beställer nytt abonnemang.

Jag fyllde i mitt användarnamn samt lösenord för "Mina Sidor", och så trodde jag att det räckte, men ska man skriva under det också?

När man loggar in på "mina sidor" i beställningsprocessen, så signerade man avtalet digitalt, dvs går mycket snabbare än att få allt pappersjunks utskickat. Du borde ha ett nytt abonnemang under "mina sidor"....Annars står det i ditt mejl som du fick när du beställde?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

När man loggar in på "mina sidor" i beställningsprocessen, så signerade man avtalet digitalt, dvs går mycket snabbare än att få allt pappersjunks utskickat. Du borde ha ett nytt abonnemang under "mina sidor"....Annars står det i ditt mejl som du fick när du beställde?

Så trodde jag att det också var numera, men ska abonnemanget komma upp direkt?

EDIT: Gick in i mailet jag fick, och där stod det "Jag har godkänt abonnemangsavtalet genom digital underskrift."

Nej för mig tog det 1.5 vecka ungefär, beställde direkt den 31/7 på kvällen, men det dök upp i förrgår eller igår som först, så det kan ta ett tag verkar det som. Jag mejlade varusupporten och frågade om det gått igenom, och då svarade de att det hade gjort det. Jag har dessutom fått hem en kreditupplysning från Sergel (Som telia anlitar) så jag vet att Telia ha frågat på mig, har du fått det, eller man kanske inte gör så om man är befintlig kund...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-13 15:16

Skulle byta från Telia till Tre men blev sur och avbeställde två lurar som jag skulle ha till företaget. Beställde två 16 GB för 10 dagar sedan för att de enligt tre fanns "40 kvar". Försäljaren, som var trevlig, sa att allt skulle vara klart 5 dagar senare med portering, etc. och att jag skulle haft lurarna i handen då också

I Måndags kollade jag status och då fanns de inga telefoner, väntan på levarans från Apple. Då kan jag lika gärna vänta några veckor och köpa en 32 GB istället. Ville ha lurarna direkt med 16 GB men där lovade man för mycket.

Jag ska fortfarande byta till Tre men väntar ett par veckor tills paniken lagt sig. Har en gammal iPhone som funkar fint.

Snälla.....kan inte någon säga att det är på G hos tre också. Längtar så efter mitt svarta guld

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-13 16:13

jag fick precis leveransbesked från halebop, YEAY!
Kan man förvänta sig den i morgon tro?
(vit 16gb beställd 09.57 31/7)

  • Medlem
  • 2009-08-13 16:41

Enligt Phonehouse kom den in på huvudlagret nyligen och skickas imorgon eller början av nästa vecka. Svart 32GB Telia.

Ursprungligen av c-boy:

Enligt Phonehouse kom den in på huvudlagret nyligen och skickas imorgon eller början av nästa vecka. Svart 32GB Telia.

Varifrån fick du tag på den informationen? När beställde du din telefon? Själv pratade jag med dem i förrgår och då skulle de först få in telefoner i slutet på augusti.

Själv så hade jag en beställning hos Halebop (10.35 den 31:e) och jag ångrade mig, då det bara är min lillebror som har den operatören. Lade istället in en beställning hos The Phonehouse i söndags. De var väldigt snabba på att portera mig till Telia Vänner, på tisdagen var det klart. Igår fick jag nytt simkort och idag fick jag faktura på telefonen och ett kontrakt.

Men någon telefon tror jag inte jag får se innan slutet på månaden. Hoppas du har rätt C-boy. Att de skeppas ut imorgon eller på måndag.

Ingen som har pratat mer med Tre idag?

  • Medlem
  • 2009-08-13 17:50
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Varifrån fick du tag på den informationen? När beställde du din telefon? Själv pratade jag med dem i förrgår och då skulle de först få in telefoner i slutet på augusti.

Själv så hade jag en beställning hos Halebop (10.35 den 31:e) och jag ångrade mig, då det bara är min lillebror som har den operatören. Lade istället in en beställning hos The Phonehouse i söndags. De var väldigt snabba på att portera mig till Telia Vänner, på tisdagen var det klart. Igår fick jag nytt simkort och idag fick jag faktura på telefonen och ett kontrakt.

Men någon telefon tror jag inte jag får se innan slutet på månaden. Hoppas du har rätt C-boy. Att de skeppas ut imorgon eller på måndag.

Hörde samma sak förut och ringde Phonehousekundtjänsten idag för att det kliar i iPhonetarmen . Pratade med en trevlig dam som sa precis det jag skrev. Finns förstås risk att hon bara var trött på alla som frågar när den kommer och säger något trevligt men det är lite väl hårt att säga att de fått in den och att den är på gång. Mina förhoppningar är kraftigt uppdragna och det är en bitch move utan dess like om den inte kommer inom kort! Ring du och hör också vetja!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-13 16:51

Tjo! Jag sänkte mina telefonikostnader verkar det som, beställde en Pott 499 / 10 Gb data 8 Gb iPhone från Tre, betalar idag ca 550:- till uppåt 800:- (!!!) per månad för en K800i + mobilt bredband. Det mobila bredbandet sade jag upp, kommer anv iPhone som modem för sånt. Eller surfa direkt på den.

Jag fick leveransbesked från halebop idag. Det tar 3 arbetsdagar innan juvelen finns att hämta.
Beställde en 32 GB vit den 31/7 kl. 10 ungefär. Yippie ka yea!

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-13 18:21

vart står de? Skickas den idag borde den väl komma i morn?

Ursprungligen av peter289:

Jag fick leveransbesked från halebop idag. Det tar 3 arbetsdagar innan juvelen finns att hämta.
Beställde en 32 GB vit den 31/7 kl. 10 ungefär. Yippie ka yea!

Ursprungligen av ibanez:

vart står de? Skickas den idag borde den väl komma i morn?

Det stod i ettt svar som jag fick på mail från hailbop efter att ha frågat om leveransen.

Bevaka tråden