Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag märkte att frugans gamla SE också hade problem med MMS så det är nog nätverksproblem... Men det var "broken"... Nåväl, jag led inte där jag satt och felsökte på sandstranden med min MBP och min 3GS (och min gamla G)

Men Jeppe.. Vad händer om du skickar ett MMS, kan du sedan (direkt efter) gå in i Safari och surfa? Eller går det åt skogen? (Titta bara på nätverksindikatorn, om du faller ner på EDGE så kommer det gå att surfa men om du är kvar på 3G så tror jag inte att det går...)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-08 17:02

MMS? ja, jag har hört om de däringa nymodigheterna.. Men jag kan med lätthet säga att det bara krävs ena handens fingrar för att räkna antalet som jag skickat
Lite snabb där med att säga att det funkar, för det gör det naturligtvis inte...och varför skulle det göra det? Det är ju ändå felia vi pratar om. Tur för mig att det inte handlar om någon vital funktion.

Det där Telia 4.4 kommer det med i 3.0.1 firmware?

Nej, det är en separat uppdatering som skickas ut

Och även om jag inte skickar så många MMS (de flesta skickar jag mest för att se om det går:)) så är det en funktion som är utannonserad och som ska fungera...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-08 22:56

Ah, ja.. Det var ju en rätt korkad fråga. Naturligtvis kommer Telias uppdateringar separat.... men jag antar att detta kommer att vara löst inom en dag eller två.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ah, ja.. Det var ju en rätt korkad fråga. Naturligtvis kommer Telias uppdateringar separat.... men jag antar att detta kommer att vara löst inom en dag eller två.

Uppdateringar komma i två skepnader

iPhone OS-uppdateringar kommer från Apple (Iphone OS 3.0 -> OS 3.0.1 )

Sedan finns det "Operatörsinställningar", dessa kommer från t ex Telia
innehåller ju allt som är specifikt för din operatör
adresser till vart SMS, MMS, IP osv skall utgå ifrån.
Storlek på MMS, hur siffror formatteras - det är ingen slump hur långa nummer skrivs ut.
Tror senaste på Telia heter 4.4.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-08-10 12:34

Telenor har ju inte EDGE, så det är antingen 3G eller GPRS som gäller. Schysst att bägge funkar och att den kopplar mellan dem så snabbt också!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-10 12:49
Ursprungligen av sebsongs:

Telenor har ju inte EDGE, så det är antingen 3G eller GPRS som gäller. Schysst att bägge funkar och att den kopplar mellan dem så snabbt också!

Måste hålla med om att Telenors täckning har funkat toppen! Hade abonemmang hos dom de sista året jag bodde i Sverige, o har kontantkort numera hos dom som används när man kommer hem en sväng, o funkar utmärkt!! Inga klagomål alls på de inte!

Jag beställde en 3GS 16 GB från Telias hemsida, kunde inte hålla mig

Ska bli kul att få jämföra skillanden själv, med de program jag använder, saknar även att kunna videofilma med telefonen, mest små snuttar om man vill minnas något.

Tänkte först på att beställa en 32 GB, men nej. Man blir ju ändå tvungen att köpa en ny om ett år.

Jag var in i en Telia-butik idag och beställde. Dom hävdade att det går mycket snabbare att få en via en butik än på nätet då det varit enormt tryck på nätbeställningar.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag var in i en Telia-butik idag och beställde. Dom hävdade att det går mycket snabbare att få en via en butik än på nätet då det varit enormt tryck på nätbeställningar.

Frågade samma fråga till en säljare i en butik idag, hon hävdade att det inte spelade någon roll, det tar lika lång tid oavsett :). SÅ det är väl bara att försöka sitta snällt och vänta, men det är ju så svårt

  • Medlem
  • 2009-08-11 08:22

Har en på väg, men fan vet hur länge det kan ta.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-11 12:32

Vill ni diskutera Teliasäljarnas provisioner så finns supporter loungen. Det hör inte hemma här.
*Tråd rensad på OT*
/Admin

  • Medlem
  • 2009-08-12 13:45

Är det bara jag som har problem med att telefonen fryser ibland? Den fryser i ett par sekunder, men kommer ihåg vad jag knappat in och skriver in det snabbt sen... Det händer lite varstans, i SMS, när jag bläddrar mellan programvyerna osv... Inget farligt, men irriterande.

Ursprungligen av jac:

Är det bara jag som har problem med att telefonen fryser ibland? Den fryser i ett par sekunder, men kommer ihåg vad jag knappat in och skriver in det snabbt sen... Det händer lite varstans, i SMS, när jag bläddrar mellan programvyerna osv... Inget farligt, men irriterande.

Det händer i min 3G också. Kanske fixas i 3.1. Händer inte så ofta att jag blir väldigt störd på det, men ändå...

  • Medlem
  • 2009-08-12 14:15
Ursprungligen av Capeman:

Det händer i min 3G också. Kanske fixas i 3.1. Händer inte så ofta att jag blir väldigt störd på det, men ändå...

Hoppas det löser sig då, det är ju knappast farligt, men ändå...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-12 20:56

Anställda på Telia i Örebro sa att de hade fått in iphones idag och de skulle packa upp dem direkt och gå igenom listan och skicka ut sms tidigast ikväll alt direkt imorgon. Hoppas snubben inte pratade i nattmössan

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-12 21:42
Ursprungligen av enge:

Anställda på Telia i Örebro sa att de hade fått in iphones idag och de skulle packa upp dem direkt och gå igenom listan och skicka ut sms tidigast ikväll alt direkt imorgon. Hoppas snubben inte pratade i nattmössan

Imorgon??? Jag fick SMS från Telia Karlskoga kl 11 idag.

Det var som fan. Trodde faktiskt Tre skulle skicka ut sina telefoner först av alla. Helvete ock. Jag vill ju ha min telefon nu!!

Ursprungligen av Specias:

Det var som fan. Trodde faktiskt Tre skulle skicka ut sina telefoner först av alla. Helvete ock. Jag vill ju ha min telefon nu!!

Då är vi (minst..^^) två!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-12 23:22
Ursprungligen av Specias:

Det var som fan. Trodde faktiskt Tre skulle skicka ut sina telefoner först av alla. Helvete ock. Jag vill ju ha min telefon nu!!

Hur kunde ni tro det? Önsketänkande....

Ska bli spännande att se om det verkligen finns FM-radio i 3GS redan, verkar ju så:
AppleInsider | Apple's next-gen iPhone may add radio tagging, Nike Sport Kit

Om man ser på bilderna så kommer man troligen kunna lyssna på radio, och sen köpa låten i iTunes Store om den känns igen.

i got the call! Kan hämta min i Malmö! Förhandsbokade i Telia-butik förra veckan..

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-13 17:45

1. Ringde Telia idag angående att min iPhone har 15st sprickor i plasten och en kass knapp vid leverans. De sa att jag skulle gå in till en Telia butik och få en ny :).

2. Verkligen dåligt att man inte kan synca tillbaka videos man filmat med 3GS via iPhoto som man gör med bilder. Nu är enda möjligheten att dra in dem i iTunes och sen synca dem via videofliken.
Jobbigt och de hamnar inte på samma ställe som bilderna. Detta borde Apple fixa snarast!

Ursprungligen av Pascoe:

2. Verkligen dåligt att man inte kan synca tillbaka videos man filmat med 3GS via iPhoto som man gör med bilder. Nu är enda möjligheten att dra in dem i iTunes och sen synca dem via videofliken.
Jobbigt och de hamnar inte på samma ställe som bilderna. Detta borde Apple fixa snarast!

Ja, hela hanteringen av video borde få sig en översyn av Apple tycker jag. Just nu drar inte iPhoto och iTunes jämnt på den punkten. (Jag önskar att Apple skulle införa ett universellt bibliotek för bilder och video som både iTunes, iPhoto och Aperture kan läsa från.)

Blev också förvånad att mina fina filmer inte synkade tillbaks. Fy.

Ursprungligen av Leftrustle:

Blev också förvånad att mina fina filmer inte synkade tillbaks. Fy.

Om vi pratar allmänt om att synka bilder från iPhone tycker jag det är struligt, jobbigt att behöva öppna upp iPhoto varje gång, tycker man borde kunna göra det automatiskt via iTunes.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-08-16 12:39
Ursprungligen av Patrik D:

Om vi pratar allmänt om att synka bilder från iPhone tycker jag det är struligt, jobbigt att behöva öppna upp iPhoto varje gång, tycker man borde kunna göra det automatiskt via iTunes.

Eller så använder man bildinsamling

Ursprungligen av nllub:

Eller så använder man bildinsamling

Men fortfarande, varför behöva använda ett till program, allt borde kunna synkas via ett program.

Ursprungligen av Patrik D:

Men fortfarande, varför behöva använda ett till program, allt borde kunna synkas via ett program.

Iofs... men iTunes är redan stort som det är och det blir större (om vi ska tro ryktet om iTunes 9)

Så, lite mer feedback, 5:e på en vecka.

Apple - iPhone - Feedback

Bevaka tråden