- HeLe
- Medlem ●
- Stockholm
Ingen synth men en gammal trum-modul, Roland DDR-30.
Roland DDR-30 Digital Drum Synthesizer Module For Sale
Mvh
Demokid
Den har TR505 ljud + lite andra feta kaggar/virvlar.
Åfan... det visste jag inte. Skulle kanske kunna tänka mig att Roland använde 707 då den kom ut sammtidigt som DDR30, 505 kom ut ett år senare 1986.
Vi har en 505 och den låter inte alls lika bra... skumt! Det kanske beror på att man kan editera ljuden i DDR-30 samt att DDR-30. Pitcha ner och det låter Simmons.
Kul att Front 242 körde DDR-30... alltså 505 i så fall.
Mvh
Demokid
Hade en sån runt -89 någongång. Finns väl med på någon inspelning... Släppte man inte den som en kampanjon till Octapad?
Åfan... det visste jag inte. Skulle kanske kunna tänka mig att Roland använde 707 då den kom ut sammtidigt som DDR30, 505 kom ut ett år senare 1986.
Vi har en 505 och den låter inte alls lika bra... skumt! Det kanske beror på att man kan editera ljuden i DDR-30 samt att DDR-30. Pitcha ner och det låter Simmons.
Mvh
Demokid
När jag testade en DDR30 på MB Malmö för ett antal år sedan så hade den TR505 ljuden, men nu när jag lyssnade på samplingarna från en DDR30 från KB6.de så är det inga TR505 ljud, eller så är det den usla kval på dem.
Finns det flera sådana DDR-aktiga moduler, eller är de samplingarna kassa?
Mvh
Demokid
När jag testade en DDR30 på MB Malmö för ett antal år sedan så hade den TR505 ljuden, men nu när jag lyssnade på samplingarna från en DDR30 från KB6.de så är det inga TR505 ljud, eller så är det den usla kval på dem.
Finns det flera sådana DDR-aktiga moduler, eller är de samplingarna kassa?
Rotade fram de samplingar jag har på bägge maskinerna och det verkar som det INTE är TR505 ljuden i en DDR30, dock hör man att de viss likheter men det är inte riktigt samma.
Snyft, jag som fann en DDR30 apbilligt för några år sen, men hade TR505 i bakskallen.
På vilka låtar hade Front242 en DDR30? Man hör ju tydligt i Lovely Day och däromkring en Drumulator.
Min polare har en och det var därför jag köpte den. Den gar 12bit's samplingar och kan låta både snällt ála Simmons eller hårt och gritty.
Den har bara sex trumljud men du kan modifiera ljuden en del. Har tydligen används flitigt av Front 242. DDR-30 har separata ut och trigg-in för alla trummor där trigg-in är på XLR vilket är riktigt proffsigt.
Jag pröjsade 1500... vet inte om det är dyrt men den är i fint skick inkl manual samt en kul liten bok ifrån Roland som heter "Guidebook for MIDI; Which Greatly Expands Potential of Musical Composition"
Mvh
Demokid
Sweet!
Vet inte om det räknas i denna tråden, men i ren nostalgi yra blev det en Sequential Drumtraks som hårding trummis och polare till de andra två ny köpen.
Nu blir det inte mer handlande på ett tag annars går frugan i taket. O:-)
Så kom denna på ett lastbilsflak från england...
Tungt som bara helvete... men blank å fin..
Letat i många år... missat flera... men sen.. i april - lite oväntad flax!
Undrar vilka landskap som öppnas när man trycker på en
Bytte till svensk kontakt och en värmande glöd spred sig i natten...
Simply Wonderful!
E70
Lite historia då; I april såg jag en Ebay auktion som jag typ lade ett tiny bud utan hopp om nåt. Jag var låg på cash då så jag la bara vad jag visste att jag kunde med. Ett ofrivilligt skambud, så att säja.
Glömde bort det och sen kom det bara ett mail en 7-8 dar senare som sade att jag vunnit.... hehe..
Instant happiness liksom... men hur får man hem en sån????
Löser vi sen tänkte jag...betalade fort som fan... och började undersöka hur jag skulle få hem den..... det var offerter mellan 8 å 25 lax!!!
Skit tänkte jag... I slutet på maj började farbrorn tappa tålamodet... och jag förhalade å förhalade...
Sen nån kväll så nämnde jag mitt prekära problem för en vän som sa:
" Äh va fan..de fixxar vi... jag fraktar flera ton från england regelbundet."
...så sen var det bara att vänta på rätt frakt.. och beställa en låda, som blev det dyraste.. runt 2500...
Åsatan bilken best! Vilken modell är det? Bara att säga grattis.
Mvh
Demokid
PS. Får man fråga vad frakten gick på?
Roland TR-626
Köpte precis Sisältää's MPC4000 – fy fan vilket rymdskepp!
Jag fick byta fläkten, men annars är den så gott som ny.
Nu gäller det bara att börja köpa lite större kläder och någon kepsjävel.