Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte överföra apps från iTunes till iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-06-27 02:29

Hej
Har megaproblem med att överföra apps fråm iTunes till min iPhone 3G (OS 3.0), varje gång jag försöker säger iTunes att min dator inte är auktoriserad vilket den är.
Jah har testat att avauktorisera och sedan auktorisera igen, återställning av iPhonen via iTunes, hard reset genom att hålla ner hem knappen+start knappen tills äpplet kommer upp enl råd från nåt forum.
Jag vet att jag kan ladda ner appsen fritt igen från store men det e ju ganska surt om man har många apps samt det vore ju bra om man fick ordning på detta ifall man byter när 3Gs kommer.
Så, all hjälp vore välkommen innan dom käcka farbröderna i vita rockar kommer och hämtar mig

Tack på förhand
PJ

PS: Detta är med Vista 64, iPhone 3G samt iTunes 8 eftersom min Macbook är sjuk.

Jag hade ett liknande problem när jag uppgradera itunes förra versionen. Hur jag än auktoriserade ipoden som ville den inte ta. Så jag tog och brände jorden och då funkade allt. Kanske lite overkill men allt funkar. Enda ändringen jag hade gjort var ny itunes så jag skyller på att den programuppdateringen gått knas med inställningar.

1. avinstallera itunes och ladda ner ny för installation
2. nollställ ipod till fabriksinställningar och starta som ny utan backup

Som sagt funkar, men kanske lite onödigt stor ändring för att kallas fix. Tar även mycket dum tid i anspråk då biblioteket måste importeras igen. Det var min sk lösning hoppas någon annan har en bättre och mindre tidskrävande.

Senast redigerat 2009-06-27 14:42
  • Medlem
  • 2009-06-27 15:59

Problemet är löst men fråga mig inte hur hehe
Kan det ha varit fel på store... kanske inte registrerade min dator eller nåt men helt plötsligt utan att ha gjort mer än det jag skrev så fungerade det, enda skillnaden var att jag skickade ett mailform till apple support men jag tvivlar på att dom gjorde nåt så att det funkade 4 timmar senare....
Jaja nu funkar det iaf men tack för förslagen ändå

PJ

Haha, kan bara gratulera. Ibland är datorer bra konstiga och fel och lösningar bara kommer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-14 22:54

Jag har samma problemet, och det är inte knutet till telefonen då jag bytt iPhone (från 2G till 3Gs under tiden).

Kan någon hjälpa? En total rivning är inte aktuellt då jag är inget sugen på att göra om allt....

Mkt tackam för svar!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-15 15:37

Nu köpte jag precis en app ( Air mouse), och den överförs inte då datorn inte är auktoriserad (trots att den är det....). "Ok" på gratis apps, men icke på köpta. Please help!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-16 13:29

Fick svar från Apple idag, och det fungerade för mig... Så om andra har problem, vassego:

Remove the "SC Info" folder as described in this article:

iTunes repeatedly prompts to authorize computer to play iTunes Store purchases
iTunes repeatedly prompts to authorize computer to play iTunes Store purchases

Once you have done this and it was successful, I recommend that you now try to transfer you items that you have purchase from your iPhone to your computer by following these steps in this article that I am providing, thanks!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-17 19:58

Okej, hur gör man för att auktorisera datorn? Det står att jag ska välja affär> auktorisera dator. Var gör jag detta? Letat som helsicke, utan resultat

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-17 20:39

Okej, jag hittade det. Var uppe i menyn på iTunes

Ursprungligen av soppel:

...Remove the "SC Info" folder as described in this article:
iTunes repeatedly prompts to authorize computer to play iTunes Store purchases

Tack för den gamla länken!

Det löste mitt problem där nya jobbmobilen (iPhone 4) inte ville synka appar med jobbdatorn (Windows Vista).

Vid synkronisering sade iTunes att datorn inte var auktoriserad. Men när man gick in och ville auktorisera, så sade den att den redan var auktoriserad. Moment 22.

Loggade in som administratör på PCn, och plockade bort den där "SC info"-mappen, och nu funkar det!

1
Bevaka tråden