Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2009-09-16 08:08

Det har nu gått 7 veckor sedan jag beställde en svart 32gig's från Telia. Jag orkade inte vänta mer ringde och avbeställde telefonen. Hoppas att någon av er får den om och när den ev. levereras.

Tjosan!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-16 10:25
Ursprungligen av Nelson:

Det har nu gått 7 veckor sedan jag beställde en svart 32gig's från Telia. Jag orkade inte vänta mer ringde och avbeställde telefonen. Hoppas att någon av er får den om och när den ev. levereras.

Tjosan!

Hade du beställt i Telia-butik eller? Vid online-beställning skulle du haft den för länge sedan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-16 11:13

Beställde en vit 16GB i måndags i 3butiken i Partille Göteborg strax innan stängningsdax. Fick just sms om att den finns att hämta ut på mitt "utlämningsställe" eller va det nu heter när det inte handlar om sprit

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 11:11

Nu har även jag avbestält min. MIn gamla trotjänare till 2G får hänga med tills dess att jag helt enkelt kan gå in i en butik och få en telefon med mig ut.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-16 15:17

Detta är sjukt! Snart väntar i 5 veckor på min iPhone 16GB ifrån Halebop och i tron om att en leveransbekräftelse ska dyka upp när som så får man istället ett dåligt formulerat mail om hur tråkigt det är att de inte har gjort sin leverans än! Men framförallt så kan de fortfarande inte säga när någon leverans kommer att ske, börjar undra om man skulle ha gångat den där beräknade leveranstiden med två för att få reda på när mans skulle få den! Om ens det kommer allt hjälpa?

Börjar snart undra om det här med iPhone 3GS bara är en myt av något slag!

Citat:

Hej!

Tack för att du beställt din iPhone hos Halebop. Vi skulle vilja ge dig ett exakt leveransdatum, men eftersom vi får väldigt oregelbundna leveranser från Apple och har en stor efterfrågan i vår online-butik så kan vi inte göra det hur gärna vi än vill. Det är en supertråkig situation men vi vill i alla fall att du ska få information om läget och berätta att vi levererar så snart vi bara kan.

Mvh Halebop

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 15:18

Min 16gb vita är på g antingen idag eller imorgon kan jag hämta ut den sen så på måndag så funkar även mitt gamla telenummer med nya 3g abbonemanget nice:)

Tog lite tid men visste ju detta innan så var lugnt för min del.

Edit
Tog 3veckor från beställning till leverans när man beställde av 3 , helt ok i min värld med tanke på det tryck det var detta var ej en förhandsbeställning btw.

Senast redigerat 2009-09-16 15:28
  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-09-16 15:54

Se på fan, visst ligger telefonen i det REK brevet/paketet jag precis hämtade ut. Beställde som sagt 13/9(i söndags)....yey!

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-16 16:03

Jao min låg i REK med Har fixat upp den och aktiverat och sånt, men hur lång tid tar det innan telefonnumret aktiveras tro?

Dessutom funkar inte GPS:en, den hittar inte min nuvarande plats, är "ingen service" just nu men är den beroende av det för att GPS:en skall fungera?

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-09-16 16:07

Jag håller på att aktivera den och så. Jag hade ju ett kontaktkort från Halebop sen tidigare som jag nu ska använda för abonnemanget - däremot så står det att man måste ändra lite inställningar innan man kan surfa. Jag har inte hunnit läst igenom allt än, jag är så glad att det gick så fort.

Tråkigt för dom som får vänta så länge.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-16 16:16

Jao, inställningarna för mobilt nätverk har jag ställt in, fast jao det är ju bara APN namnet, inget användarnamn eller lösenord?

Iaf, hoppas den aktiveras snart så man kan ringa och sånt, men GPS:en borde som sagt fungera redan nu :S

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-09-16 16:38

Min GPS fungerar iaf. Jag håller på att synka den och den klagar på en störningskälla för kompassen men GPS fungerade klockrent. Jag kör dock via mitt WLAN just nu.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-16 17:18

Hmm, varje gång jag startar den så står det "Avvaktar aktivering, detta kan ta ett tag", men jag aktiverade ju den genom iTunes första gången?

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-09-16 18:27

Vad hade du för operatör innan? Eller använder du ett sprillas SIM-kort? Min fungerar perfekt - 3G anslutning nu när jag åkte ner till affären - wifi hemma.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-16 18:30
Ursprungligen av rixard:

Vad hade du för operatör innan? Eller använder du ett sprillas SIM-kort? Min fungerar perfekt - 3G anslutning nu när jag åkte ner till affären - wifi hemma.

Japp jag använder ett sprillans, nytt abonemang, nytt tele och allt, får bara meddelandet "din nuvarande plats kunde inte fastställas", antar att den typen av GPS som är i iPhone kräver att man har ett fungerande, eller jao, aktiverat abonnemang!

Någon som hört något från Telenor?

Hämtade ut min (svart/16 gig/Telia) idag. Beställde 25/8, med avtal signerat på papper ung. 5/9. Verkar som om Telia börjar få snurr på leverans.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-16 21:39
Ursprungligen av xnation:

Hämtade ut min (svart/16 gig/Telia) idag. Beställde 25/8, med avtal signerat på papper ung. 5/9. Verkar som om Telia börjar få snurr på leverans.

Online-beställning alltså?

Ursprungligen av planB:

Online-beställning alltså?

Japp...

Ursprungligen av korthoga:

Någon som hört något från Telenor?

Jag beställde vit 16GB den 27/8 och idag tecknades mitt abb om och när jag ringde så sade de hade fått in min telefon, de hann inte skicka den idag dock...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 22:32

OK, skall köpa en iPhone till dottern i födelsedagspresent och har räknat fram att det lämpligaste abonnemanget är Telia Prata På + mobilsurf alltid. Har även förstått att det är stora leveransproblem inte minst för Telia, men det verkar som om det snabbaste sättet att få en lur är att köpa via nätet. Men antingen så är jag helt inkompetent eller också är det något fel på Telias nätbeställning… Jag vill köpa en telefon cash, inte på avbetalning och endast betala för själva abonnemanget per månad. Priset skall enligt uppgift bli 4995 kr för telefonen men det det är ju lögn i helsike att hitta ett alternativ där man betalar telefonen direkt. Eller har jag missat något? Om någon kan svara på hur jag lyckas med detta så vore jag tacksam…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 07:01
Ursprungligen av rasta:

Priset skall enligt uppgift bli 4995 kr för telefonen men det det är ju lögn i helsike att hitta ett alternativ där man betalar telefonen direkt.

Vad jag har hört så måste du köpa i en Telia-butik för att kunna betala av telefonen direkt. Beställer man på nätet så är det tydligen de förvalda paketen som gäller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 09:09

Fick även jag min telefon igår fast jag trodde att det bara var ett avtalsbrev.. beställde 31/8 på halebop.se och fick alltså luren igår 16/9 (svart 3gs 32gb).

I varje fall min är på version 3.0.1, så än så länge verkar dom inte levereras med OS 3.1 från start.

Ursprungligen av g-born:

Fick även jag min telefon igår fast jag trodde att det bara var ett avtalsbrev.. beställde 31/8 på halebop.se

Beställde också den dagen, sätter mig och väntar vid brevlådan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 22:37
Ursprungligen av simonn:

Vad jag har hört så måste du köpa i en Telia-butik för att kunna betala av telefonen direkt. Beställer man på nätet så är det tydligen de förvalda paketen som gäller.

Tack för svar simonn.
Jaha, det var ju rätt kass av Telia, tycker jag. Borde finnas paket där man betalar telefonen direkt också, alla vill knappast binda upp sig för en massa kommande månadskostnader under två års tid.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-17 09:18
Ursprungligen av rasta:

Priset skall enligt uppgift bli 4995 kr för telefonen men det det är ju lögn i helsike att hitta ett alternativ där man betalar telefonen direkt. Eller har jag missat något? Om någon kan svara på hur jag lyckas med detta så vore jag tacksam…

Det var bara några dagar sedan jag svarade dig att du kan göra det i en Telia-butik. Jag förmodar att du läste vad jag skrev eftersom du tackade för hjälpen.

http://www.99.se/99nyheter/268194-vaelj-raett-operatoer-abonnemang-till-iphone-3gs-3.html#post1829243

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 22:49
Ursprungligen av Mija:

Det var bara några dagar sedan jag svarade dig att du kan göra det i en Telia-butik. Jag förmodar att du läste vad jag skrev eftersom du tackade för hjälpen.

http://www.99.se/99nyheter/268194-vaelj-raett-operatoer-abonnemang-till-iphone-3gs-3.html#post1829243

Jodå tack mija, jag var inne i en Teliabutik häromdagen. Men de hade 50 pers på väntelista, och den var alltså full. Gick inte att varken ställa sig på väntelista, få besked om när det skulle gå att ställa sig på lista och än mindre om när de får in telefoner… En så kallad tvärnit med andra ord.

Jag har varken tid eller möjlighet att springa in i diverse Teliabutiker på vinst och förlust tills man en dag någon gång i framtiden med mössan i hand får ställa sig på en väntelista och eventuellt få en telefon typ till början på nästa år eller liknande.

Efter att ha skummat igenom den här tråden så föreföll det som om det skulle gå betydligt fortare att beställa via nätet. Men då kan man alltså inte betala telefonen på en gång och alltså faller det alternativet också bort.

Just nu lutar det åt en gammal 3G istället, de verkar åtminstone finnas lite här och var.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-17 22:51
Ursprungligen av rasta:

Just nu lutar det åt en gammal 3G istället, de verkar åtminstone finnas lite här och var.

Gör du det kommer du garanterat ångra dig. Sätt dig ned och ta det lite lugnt nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 22:53
Ursprungligen av planB:

Gör du det kommer du garanterat ångra dig. Sätt dig ned och ta det lite lugnt nu

Hehe, jag har en 3G själv, och den är helt OK. Och dottern skulle bli jätteglad för en sådan också, skulle jag tro.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-17 22:55
Ursprungligen av rasta:

Hehe, jag har en 3G själv, och den är helt OK. Och dottern skulle bli jätteglad för en sådan också, skulle jag tro.

Ända tills kompisarna berättar för henne att det är en gammal sunkig modell hon fått...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 23:13
Ursprungligen av planB:

Ända tills kompisarna berättar för henne att det är en gammal sunkig modell hon fått...

Hahaha,

det tror jag inte är någon fara. Hon har en Ericsson K610 idag, så det är ju ett visst lyft även med en vanlig sunk-3G

Bevaka tråden