Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 22:53

Beställde vit 16gb 1/9, den skickades idag från Tre.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-17 11:04

Trots allt verkar beställning i telia-butik vara ett betydligt sämre alternativ för ett telia-abb än online.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-17 20:01
Ursprungligen av planB:

Trots allt verkar beställning i telia-butik vara ett betydligt sämre alternativ för ett telia-abb än online.

Jag beställde i butik samma dag den släpptes, fick den efter ca 10 dagar (vit, 32GB).

Ursprungligen av planB:

Trots allt verkar beställning i telia-butik vara ett betydligt sämre alternativ för ett telia-abb än online.

Vad grundar du det på? Exempel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 20:36

Avvaktar aktivering - Halebop

Fick just svar från Halebop;
-----
"Hej, Vi har nu aktiverat ditt abonnemang manuellt då ditt abonnemang ej aktiverades automatiskt. Ditt abonnemang ska nu fungera, vi ber om ursäkt för felet."
-----
mao, om det tar över 6timmar med "avvaktar aktivering" bör man lägga in ett supportärende på halebop.se... äntligen är man igång..:cool:

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-17 20:43
Ursprungligen av g-born:

Fick just svar från Halebop;
-----
"Hej, Vi har nu aktiverat ditt abonnemang manuellt då ditt abonnemang ej aktiverades automatiskt. Ditt abonnemang ska nu fungera, vi ber om ursäkt för felet."
-----
mao, om det tar över 6timmar med "avvaktar aktivering" bör man lägga in ett supportärende på halebop.se... äntligen är man igång..:cool:

Vilken information skickade du till Halebop, jag fyllde ju i alla fält, namn, telefonnummer, mail osv, dessutom skrev jag mitt telenummer (som skall aktiveras) i meddelandefältet, det borde räcka för att dom skall manuellt kunna aktivera det eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 21:01
Ursprungligen av x-per:

Vilken information skickade du till Halebop, jag fyllde ju i alla fält, namn, telefonnummer, mail osv, dessutom skrev jag mitt telenummer (som skall aktiveras) i meddelandefältet, det borde räcka för att dom skall manuellt kunna aktivera det eller?

Jag fyllde i allt som du nämnde, tog till och med IMEI numret fast det avser telefonen... jag skickade in det runt 10:30 idag och fick som sagt svar 20:08 så det är nog bara att vänta. Dom lovar ju att svara innan 24h...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-17 21:24
Ursprungligen av Marcus_R:

Vad grundar du det på? Exempel?

Jag har följt tråden sedan början och det är mitt intryck. Men det statistiska underlaget är inte så stort så inget säkert kan man säga. Finns det t.ex. någon som beställde i butik i mitten av augusti som fått den idag?

Kunde inte beställa eller lägga undan i Telias butik i Borås till en början. I måndags var jag förbi och fick besked om att de börjat med väntelista och idag fick jag den (32GB Svart)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-17 22:37
Ursprungligen av Mainman:

Kunde inte beställa eller lägga undan i Telias butik i Borås till en början. I måndags var jag förbi och fick besked om att de börjat med väntelista och idag fick jag den (32GB Svart)

Så du var inte i någon kö eller gjort någon tidigare beställning när du skrev upp dig i måndags?

Ursprungligen av planB:

Så du var inte i någon kö eller gjort någon tidigare beställning när du skrev upp dig i måndags?

Ingen alls.

Tolkade det först som du syftade på att just abonnemangen var bättre online än i butik, därav min fråga.
Men gällande leveranser förstår jag hur du menar, dock så verkar det som köerna betats av i många butiker, och flera faktiskt har hemma för försäljning över disk från och med idag.

Ursprungligen av planB:

Jag har följt tråden sedan början och det är mitt intryck. Men det statistiska underlaget är inte så stort så inget säkert kan man säga. Finns det t.ex. någon som beställde i butik i mitten av augusti som fått den idag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 23:15
Ursprungligen av Marcus_R:

Tolkade det först som du syftade på att just abonnemangen var bättre online än i butik, därav min fråga.
Men gällande leveranser förstår jag hur du menar, dock så verkar det som köerna betats av i många butiker, och flera faktiskt har hemma för försäljning över disk från och med idag.

Va? Var någonstans i Sverige då? I onsdags vägrade de som sagt att ens ta upp beställning eller sätta upp på väntelista på Teliabutiken i Sundbyberg (Stockholmstrakten)
och hävdade att de inte hade någon aning om när det skulle komma några telefoner heller.

Ursprungligen av rasta:

Va? Var någonstans i Sverige då? I onsdags vägrade de som sagt att ens ta upp beställning eller sätta upp på väntelista på Teliabutiken i Sundbyberg (Stockholmstrakten)
och hävdade att de inte hade någon aning om när det skulle komma några telefoner heller.

Och precis så har det varit i butikerna, de har inte fått något leveransbesked, och har därför undvikit listor samt att lova någonting. Men nu har vissa butiker fått in större leveranser, och har därmed möjligheten att sälja över disk direkt till de kunder som kommer in. Bland annat butiker i Göteborgstrakten

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-17 23:29
Ursprungligen av Marcus_R:

Men nu har vissa butiker fått in större leveranser, och har därmed möjligheten att sälja över disk direkt till de kunder som kommer in. Bland annat butiker i Göteborgstrakten

Frestelsen är väl stor för dem att sälja direkt till dem som kommer in i butiken istället för att jaga personerna på listan...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-17 23:25
Ursprungligen av rasta:

Va? Var någonstans i Sverige då? I onsdags vägrade de som sagt att ens ta upp beställning eller sätta upp på väntelista på Teliabutiken i Sundbyberg (Stockholmstrakten)

Prova med Borås där mainman fick sin på ett par dagar. Svart 32:a också, den svåraste modellen att få tag på.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-17 12:57

Om man inte vet detta så är det ett tips , har man beställt ny iphone med nytt abbonemang och vid beställning angett att man vill flytta över ett telefonnummer från ex. tele2 och du fått sms från tele2 och 3 att ditt nya telefonnummer börjar gälla ett specifikt datum.
Då behöver man inte skicka tillbaka fullmakten som man får i paketet av 3.

  • Medlem
  • Falun
  • 2009-09-17 14:52

Saxat från iphone bloggen:

Uppdaterad: 2009-09-17 kl. 13.58

Ny inleverans idag gör att vi nu har uppdaterat till följande utbokningsdatum:

3GS 16GB Vit 1/9
3GS 16GB Svart 23/8
3GS 32GB Vit NORMAL LEVERANSTID 3-5 arbetsdagar (från att avtal inkommer)
3GS 32 Svart 19/8

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-17 15:21

Alltså undra om något blev fel när jag först kopplade in telefonen till datorn, varje gång jag startar telefonen så står det "Avvaktar aktivering", men jag aktiverade ju den första gången jag kopplade in telefonen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 16:34
Ursprungligen av x-per:

Alltså undra om något blev fel när jag först kopplade in telefonen till datorn, varje gång jag startar telefonen så står det "Avvaktar aktivering", men jag aktiverade ju den första gången jag kopplade in telefonen!

Samma här; oxå fastnat på "avvaktar aktivering", hörde att halebop ibland måste "jump starta" igång abonnemanget manuellt, det mest mystiska är att när jag försöker registrera mig som användare på halebop.se så säger siten antingen att "ett fel uppstod..." eller att "jag inte har ett halebop-telefonnummer" (what the....??).. känns som dom skickat ut luren och simkortet men inte aktiverat numret/simkortet... telefonen funkar fint i WiFi läge.

Har skickat in fråga via deras auto-supportfunktion...

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-17 19:39

Testade syrrans simkort nu och det fungerade finfint!

Iaf, är GPSen verkligen såhär dålig, bor 1 mil från Tranemo i en liten by och GPSen tror att jag är i Tranemo :s

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-09-17 20:45

Fick ett mail från Halebop igår:

"Hej! Tack för att du beställt din iPhone hos Halebop. Vi skulle vilja ge dig ett exakt leveransdatum, men eftersom vi får väldigt oregelbundna leveranser från Apple och har en stor efterfrågan i vår online-butik så kan vi inte göra det hur gärna vi än vill. Det är en supertråkig situation men vi vill i alla fall att du ska få information om läget och berätta att vi levererar så snart vi bara kan. Mvh Halebop"

Äre Apple som är extremt långsamma med leveranser eller vad händer? Hade varit kul att få nallen snart

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-18 13:39

"Hej Jesper

Tyvärr ligger ett av våra system nere för tillfället vilket gör att vi inte kunnat aktivera abonnemanget manuellt åt dig då det inte skett automatiskt som det ska göra.

Så snart systemet är uppe igen kommer vi att aktivera det åt dig.

Hälsningar
Tomas
Halebop kundtjänst"

Wow jag är så körd, jag kommer äta upp mina använda kallingar om någon från kundtjänst kommer ihåg att aktivera mig såfort systemet kommer tillbaka, inte en chans att det händer om jag inte påminner dom, troligen inte aktiverat förräns måndag :S

Nu är 5 långa veckors väntan över och jag har idag fått min 16GB Iphone med telenor abonnemang

Den 16e skickades min svarta 3GS 16GB äntligen från 3! Men självklart gick den till min gamla adress Så nu måste den skickas från mitt gamla utlämningställe på fastlandet till Gotland, vilket innebär att jag inte har den förrens på onsdag! Men jag är väldigt glad att den äntligen har skickats i alla fall (beställde 24/8)!

Fick precis ett mail ifrån Schenker om att någon elektronikgrej från Telenor skickats till mig. Får antagligen telefonen på måndag.

16gb Svart, 3Gs - Telenor.
Beställd 5/9.

beställde en 3GS 16gb svart den 1/9 och väntar fortfarande, har läst igenom denna tråd och sett att det är många som får vänta väldigt länge men hur svårt kan det vara för Apple egentligen att kunna fastställa när leveranserna ska skickas ut till företagen!? Jag misstänker att jag får vänta några veckor till innan min så efterlängtade skönhet drämmer ner i brevlådan! O:-)

Ursprungligen av iPhone 3GS:

beställde en 3GS 16gb svart den 1/9 och väntar fortfarande, har läst igenom denna tråd och sett att det är många som får vänta väldigt länge men hur svårt kan det vara för Apple egentligen att kunna fastställa när leveranserna ska skickas ut till företagen!? Jag misstänker att jag får vänta några veckor till innan min så efterlängtade skönhet drämmer ner i brevlådan! O:-)

Tre har fått in ny leverans idag, syrran bokade sin den 1/9 och den skickades idag.
En vit 32:a.

Ursprungligen av Engalunda:

Tre har fått in ny leverans idag, syrran bokade sin den 1/9 och den skickades idag.
En vit 32:a.

varför beställde jag inte därifrån... mitt dumma fanskap tänkte att Halebop kanske va lite snabba då det stod "upp till 4 veckors leveranstid", visserligen har det bara gått 3 veckor men jag får nog räkna med 3 veckor till minst .. tack för svar iaf..

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-09-22 08:55

Beställde på webshopen 2009-09-16, signerade direkt på hemsidan. Fick SMS igår från Telia att jag skulle få telefonen om 1-2 dagar

Bevaka tråden