Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid på 3GS

Tråden skapades och har fått 227 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mitt batteri är under all kritik imo, här har ni stats:

Användning: 3 timmar, 8 minuter
Vänteläge: 11 timmar, 23 minuter
Batteriprocent: 30%

Jag använde Nimbuzz förut (MSN-klient) och det gick ner typ 1% var 90e sekund. Vad kan jag göra?

Ursprungligen av Thompy:

Mitt batteri är under all kritik imo, här har ni stats:

Användning: 3 timmar, 8 minuter
Vänteläge: 11 timmar, 23 minuter
Batteriprocent: 30%

Jag använde Nimbuzz förut (MSN-klient) och det gick ner typ 1% var 90e sekund. Vad kan jag göra?

Jag gjorde en återställning, drog ut batteriet helt och laddade det fullt. Stats idag:

Användning: 1 timme, 18 minuter
Vänteläge: 10 timmar, 24 minuter
Batteriprocent: 85%

Ursprungligen av Thompy:

Jag gjorde en återställning, drog ut batteriet helt och laddade det fullt. Stats idag:

Användning: 1 timme, 18 minuter
Vänteläge: 10 timmar, 24 minuter
Batteriprocent: 85%

Låter ganska normalt.

Efter att ha läst denna tråden är jag ganska övertygad om att min telefon är trasig.
Den gick från 100% till 0% på 5 timmar, varav jag använde telefonen max 15 minuter (lade in en händelse i kalendern och använde västtrafiks app). Platser och WiFi aktiverat, samt Push-notifications. Lägsta ljusstyrkan på skärmen. Igår dog den efter 6h av likartat användande.

Ursprungligen av NickBomb:

Efter att ha läst denna tråden är jag ganska övertygad om att min telefon är trasig.
Den gick från 100% till 0% på 5 timmar, varav jag använde telefonen max 15 minuter (lade in en händelse i kalendern och använde västtrafiks app). Platser och WiFi aktiverat, samt Push-notifications. Lägsta ljusstyrkan på skärmen. Igår dog den efter 6h av likartat användande.

Och du har gjort en soft reset?

Soft reset? Jag har startat om telefonen några gånger, men inget mer. Jag kan inte ta "Restore" eller vad det står i iTunes, den säger "This device isn't eligible for the requested build" när jag försöker göra det med 3.0.1-filen (jag har redan 3.0.1). Jag vill inte uppdatera till 3.1 av förklarliga orsaker

Ursprungligen av NickBomb:

Soft reset? Jag har startat om telefonen några gånger, men inget mer. Jag kan inte ta "Restore" eller vad det står i iTunes, den säger "This device isn't eligible for the requested build" när jag försöker göra det med 3.0.1-filen (jag har redan 3.0.1). Jag vill inte uppdatera till 3.1 av förklarliga orsaker

Tryck in power + homeknapp samtidigt ca 10 sek tills äpplet kommer upp.
Det resetar alla processer etc.

Vilka av följande funktioner har du aktiverade?:
Push-mail
Push-notiser
Locations

Vilken intervall hämtar du mail med?

Ursäkta, jag har 3GS.

Ursprungligen av theplague:

Tryck in power + homeknapp samtidigt ca 10 sek tills äpplet kommer upp.
Det resetar alla processer etc.

Vilka av följande funktioner har du aktiverade?:
Push-mail
Push-notiser
Locations

Vilken intervall hämtar du mail med?

Jag har push-notiser och locations aktiverat, och jag hämtar mail med 15 minuters intervall. Men, nu har jag haft telefonen på hela natten (iofs i airplane mode med lägsta ljusstyrkan) och den har kvar 96% av batteriet! Får hoppas att den börjar uppföra sig mer normalt nu.

Ursprungligen av NickBomb:

Ursäkta, jag har 3GS.

Jag har push-notiser och locations aktiverat, och jag hämtar mail med 15 minuters intervall. Men, nu har jag haft telefonen på hela natten (iofs i airplane mode med lägsta ljusstyrkan) och den har kvar 96% av batteriet! Får hoppas att den börjar uppföra sig mer normalt nu.

Både push-notiser och locations aktiverat drar skapligt med batteri.
Detsamma hämta mail var 15:e min.
Prova att slå av tjänsterna och ställ in att hämta mail en gång i timmen och se om det är märkbar skillnad.
Har du gjort en soft reset? (rekommenderas att göra någon gång på 1-2 veckor)

Tråkigt

Batteritiden på min 3GS var utmärkt,
ända tills det att jag uppdaterade till 3.1
What to do?

Henrik

Ursprungligen av nordicnews:

Batteritiden på min 3GS var utmärkt,
ända tills det att jag uppdaterade till 3.1
What to do?

Henrik

Återställ och ställ in som ny telefon.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 22:55
Ursprungligen av NickBomb:

Soft reset? Jag har startat om telefonen några gånger, men inget mer. Jag kan inte ta "Restore" eller vad det står i iTunes, den säger "This device isn't eligible for the requested build" när jag försöker göra det med 3.0.1-filen (jag har redan 3.0.1). Jag vill inte uppdatera till 3.1 av förklarliga orsaker

Vilka orsaker?

Endast unlock som inte fungerar på 3.1 nu.

Ursprungligen av zappee:

Vilka orsaker?

Endast unlock som inte fungerar på 3.1 nu.

Jailbreak fungerar inte på 3.1 för 3Gs ännu.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 23:06
Ursprungligen av Ford Prefect:

Jailbreak fungerar inte på 3.1 för 3Gs ännu.

Nej, men han skriver inte vilken telefon han har heller.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-09-21 21:09

Kan man göra en soft reset på en jailbreakad och upplåst 3gs??

Ursprungligen av Smisken:

Kan man göra en soft reset på en jailbreakad och upplåst 3gs??

Självklart.
(du vet vad en soft reset är va?)

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-09-21 22:33
Ursprungligen av theplague:

Självklart.
(du vet vad en soft reset är va?)

Tja nej, eller vad jag förstått typ som en omstart av telefonen och programvara utöver en "vanlig" av och påsättning?=)

Ursprungligen av Smisken:

Tja nej, eller vad jag förstått typ som en omstart av telefonen och programvara utöver en "vanlig" av och påsättning?=)

Precis

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-22 03:39

Vore intressant om folk skrev mer om vilken operatör de har. Jag upplever att mina vänners Telenor 3GS lurar presterar bättre än min från Telia. Då kör de ändå med 3G och push aktiverat medan jag endast kör på Edge med pull-intervall på en timme.

En kanske dum fråga, men tror ni att Procentvisningen kan dra mer batteri? Dvs. att den gör en ständig kalkyl/mätning över batteriet?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-22 21:56

Som Marcus_R refererade till innan.

Ursprungligen av conzole:

En kanske dum fråga, men tror ni att Procentvisningen kan dra mer batteri? Dvs. att den gör en ständig kalkyl/mätning över batteriet?

Nej, men det gör dig mer medveten om hur batterinivån ändras...;)

Nu klarar sig min telefon från morgon till kväll utan att dö, på lägsta ljusstyrkan med en del surfande (WiFi och Locations avstängt).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-26 13:23

Jag har en 3GS programvara 3.0.1, som låg på inatt, UTAN NÅNTING på, allt var avstängt, 3g,den var i airplane mode, inget wifi, inget location, INGENTING.
den gick från 76 till 36% på 9 h, utan att ha gjort nånting som sagt.. normalt?

Ursprungligen av adam_:

Jag har en 3GS programvara 3.0.1, som låg på inatt, UTAN NÅNTING på, allt var avstängt, 3g,den var i airplane mode, inget wifi, inget location, INGENTING.
den gick från 76 till 36% på 9 h, utan att ha gjort nånting som sagt.. normalt?

Nej.

....

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2009-09-27 11:23

Jag vet att det här låter konstigt men jag upplever det som att jag har fått bättre batteritid!! Jag klarar mig utan problem i 2 dygn. Pratar lite grann i luren, spelar lite grann och surfar lite.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-09-27 16:56

Batteriet blev helt plötsligt sjukt bra

Tjena

Jag har haft min iphone sen mitten på augusti och har varit besviken på att batteriet tar slut så snabbt. Jag var tvungen att ladda den i princip varje dag. Nu är jag inne på min tredje dag och det är 34% kvar av batteriet.

är detta normalt?
har ni varit med om samma sak med era iphones?
Kan tillägga att det är en 3gs

  • Medlem
  • 2009-09-27 17:48

Samma sak hände för mig för någon vecka sen, Blev en otrolig skillnad bara över en natt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-28 11:45

Fick lite omedvetet möjlighet att testa batteriet i helgen. På fredagen kl ca 15 så hade jag 76% kvar av batteriet.
på 22timmar (kryssning say no more )så gick den från 76% till ca 20% med lite telefontid en del data men kördes mest som kamera.
var riktigt impad användes sen fick den vara i standby läge ifall jag behövde telefonen så då var det fortfarande liv i den på söndag morgon dock bara med 3% batteri.

Men som sagt den användes mest som kamera under dessa 22timmar så pressade inte telefon så in i norden.

Var fullt beredd att telefonen skulle vara helt död på lördag eftermiddag men jag klarade mig.

Bevaka tråden