Jag har efter STOR möda lyckats att få mina 3 epost konton att fungera via min iphone. (Dock så måste inställningarna göras om, om jag synkar med mailen (PC, outlook express) i datorn...)
Men, när jag skall skicka epost från telefonen tar det väldigt lång (typ 30 sekunder..!) tid innan brevet går iväg!! (Ibland. Det verkar vara olika på de olika kontona...)
Har bara testat hemma med WiFi än. (Sprilans, sprillans Iphone 3GS).
Läste någonstans att man skulle stänga av WiFi för att få eposten att fungera bättre... hmmmm... låter lite Microsoft tycker jag. Tror dessutom att det var i Apples egna support som det stod!?
Har bredband med Telia hemma. En av adresserna är en telia adress. De andra två är via det egna företagets domän som ligger på Crystone. Mobilabonnemanget har jag hos 3 med "fast pris" och helt obegränsad surf!! Det fick man om man samtidigt tog ett mobilt bredbands ab. vilket jag också behövde utöver iphone! Passade alltså mig perfekt Kostade dessutom bara 99 extra / mån. (exkl. moms). USB modemet ingick! Lite OT, men ändå
Finns det någon vänlig själ därute som på ett superpedagogiskt sätt, steg-för-steg kan guida mig igenom hur jag ställer in e-posten på rätt sätt och kanske förklara det här med att det tar en väldans tid för mailen att susa iväg. Har det med SMTP serverlistan att göra (Det där lät inte som om det kom från mig!)
Idiotförklaringar välkomnas. Jag läger mig platt. Bara jag får nån sorts klarhet i hur man skall tänka för att få till det här. Brukar fixa det mesta i våra datorer, men (grrrrrrrrrrrrrrrrrr) det här med att ställa in e-postkonton, det hatar jag! Det funkar ju aldrig:mad::mad::mad: (för mig..)
Tycker faktiskt att det är lite stenålder det här med inställningar för epost... Varför måste jag som vanlig normalintresserad ANVÄNDARE ens behöva veta att det finns ord som; POP, SMTP, IMAP, autentisera, port 2 och 467 och 525, SSL och en massa annat fullständigt ointressant!? Skitdumt, förvirrande och upplagt för fel!
Har ju inget med Mac eller PC att göra utan det verkar mest som om det med tiden "blivit så här" under framväxten av "internet"! Ja, det är naturligtvis inget som kan fixas här på forat men jag ville bara få ur mig det! Är också ganska säker på att jag talar för rätt så många av oss vanliga användare!
Vi hörs!
/Magnus