Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Meddelande från Apple ang. Jailbreak

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag poppade en underlig ruta upp i min jailbreakade iPhone..

"Your iPhone has been reported as Jailbreaked, please reinstall official iPhone OS 3.1 or you will be contacted by Apple jurists"

Vad är detta?!

Flera av mina polare har fått likadant..

Ursprungligen av fredrikojdahl:

Idag poppade en underlig ruta upp i min jailbreakade iPhone..

"Your iPhone has been reported as Jailbreaked, please reinstall official iPhone OS 3.1 or you will be contacted by Apple jurists"

Vad är detta?!

Flera av mina polare har fått likadant..

Är det sant? Bifoga gärna ett screenshot så man kan se.

Ursprungligen av Patrik D:

Är det sant? Bifoga gärna ett screenshot så man kan se.

Så ser det ut..

Har aldrig läst om detta någon annanstans, tycker ju att andra borde ha sett det med och skrivit om det.

Det känns som om ett av de inofficiella programmen du lagt in ville ha roligt. En sökning på Google med citattecken ger iget och det känns som om det borde dykt upp på andra ställen.

Alla på arbetet som har jailbreak fick detta inatt.. Och jag fick mitt nu på morgonen.. Så det borde dyka upp fler under dagen som har fått likadant..

Ursprungligen av fredrikojdahl:

Alla på arbetet som har jailbreak fick detta inatt.. Och jag fick mitt nu på morgonen.. Så det borde dyka upp fler under dagen som har fått likadant..

Detta fick mig att tro att det är ett skämt inom ditt företag...

Detta kom alltså upp utan att den var inkopplad i datorn eller något. Bara som ett meddelande på iPhonen utan att du gjorde något särskilt?

Yesbox! Verkar riktigt skumt. Svårt att veta om
det är seriöst eller inte..

Det jag och mina vänner har som gemensam nämnare är programmen Navigon Europa och SBSettings.. Ingen annan som har dom programmen hackade som fått samma meddelande?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 09:58

Det känns som termen jurist är en svengelsk term av någon ungdom.

Det mest troliga vore "Legal advisor" alternativt Lawyer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 09:59

Det heter iofs jurists på engelska, men har aldrig sett den med Apple.

Jailbreaked?

Tror inte en sekund på det här.

Dessutom används ju inte standard-UI-elementen, alltså de som används för notifications och så vidare. Och de verkar inte ha brytt sig om att översätta texten.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jailbreaked?

Tror inte en sekund på det här.

Dessutom används ju inte standard-UI-elementen, alltså de som används för notifications och så vidare. Och de verkar inte ha brytt sig om att översätta texten.

Jag är också extremt tveksam till detta.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-09-28 12:43

För att inte tala om att engelskan inte är korrekt...
"...please reinstall offical iPhone OS 3.1..." så säger man inte på engelska...
Jag har heller aldrig sett ordet jurist användas även om det finns i det engelska språket...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 13:36

Formulering påminner om ett Nigeriabrev Det är hoax, troll eller bara ngn som vill skoja med dig.

Senast redigerat 2009-09-28 14:50

Någon som har ditt lösenord till Mobile Me och skickar meddelande via hitta-min-iPhone-funktionen?

Ursprungligen av Illertass:

Någon som har ditt lösenord till Mobile Me och skickar meddelande via hitta-min-iPhone-funktionen?

.....

Apple skulle aldrig använda ordet "jailbreaked". Som skulle säga något om "icke auktoriserat...etc...". Detta är hoax, men jag undrar hur det triggas? Och av vilken app. Eller har det aldrig hänt och hela tråden är en hoax? :-D.

Någon inom trådskaparens företag som skämtar aprillo... Eller också är det trådskaparen som försöker dra i 99ans ben...

Ska man hoaxa så måste man vara smartare än så här :-D.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-28 18:25

Låter som ett sämt

Officiella meddelande av den här arten brukar ha frasen "take legal action".

Googla på textmeddelandet och det dyker inte upp någonting = internskämt.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-29 21:43

En fråga bara, om man vill skicka ett liknande prank till kompisar, hur ska man gå tillväga?

Helt klart skämt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-30 08:44

Ser ut som ett flash-sms.

1
Bevaka tråden