Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS problem diskussion

Tråden skapades och har fått 133 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Drakfot:

Prova att återställa den som ny telefon. Nackdelen är att man blir av med t.ext SMS mm. Men fördelen är att man "nollar" den och det kan ibland lösa en del mystiska problem.

Aaa så det är alltså skillnad på att göra en återställning utan att skapa som ny telefon och inte då ?

Ursprungligen av doggenikke:

Aaa så det är alltså skillnad på att göra en återställning utan att skapa som ny telefon och inte då ?

Ja, eftersom ställa in den efter backup tar ju med massa gamla inställningar som ev var felaktiga/krångliga/buggiga.
Jag väntar på den dagen man kan välja vad från backupen man vill ta med.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-09-23 21:13

iphon 3gs synkar inte med itune vad göra

har startat enligt regelboken och synkat +säkerhetkopierat men nu helt plötsligt så vid kopling via usb så uppenbarar sig iphone som en camera

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-23 23:08
Ursprungligen av jögge:

har startat enligt regelboken och synkat +säkerhetkopierat men nu helt plötsligt så vid kopling via usb så uppenbarar sig iphone som en camera

Va?

Du kan aldrig se iPhonen annat än som kamera i Windows om det är det du menar.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-03 14:35

Upptäckte ett lite nytt fenomen på min igår, när man kom ner på ca 5% i batterinivå så tappade den kontakten med SIM-kortet.

Fodrar nog lite med undersökning men lite intressant ändå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-03 19:53

fick min nya iPhone av telia idag (min 4e iPhone) det man kan säga e att skärmen sitter lite snett på denna men inte såpass så en vass kant uppstår.
högtalaren är lite bättre på denna dock skramlar det fortfarande men inte lika illa som innan
om man skakar telefonen så låter det som något sitter löst

men ett nytt problem är att det är eftersläpningar i skärmen. de blir som en skugga efter saker när bilden rör på sig. lite irriterande måste jag säga

men jag fick den upplåst. det var alltid ett plus så man kan sälja den för riktigt mycket pengar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-04 18:25

sådär då är den på lagning igen hoppas nästa är som den ska! så säljer jag den, flera som hört av sig och vill betala 9000 för en icke operatörslåst svensksåld iPhone

Ursprungligen av Esa:

sådär då är den på lagning igen hoppas nästa är som den ska! så säljer jag den, flera som hört av sig och vill betala 9000 för en icke operatörslåst svensksåld iPhone

Hur kan du lämnat in den på lagning igen? Teliabutikerna är väl stängda på Söndagar?

Ursprungligen av Esa:

sådär då är den på lagning igen hoppas nästa är som den ska! så säljer jag den, flera som hört av sig och vill betala 9000 för en icke operatörslåst svensksåld iPhone

Du har haft en enastående (i brist på bättre ord) otur...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-05 12:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Du har haft en enastående (i brist på bättre ord) otur...

skojar du eller? de 2 senaste gångerna var jag arg men denna gången gick jag bara skrattandes in.

det finns en viss ironi i detta. eftersom man får samma svar varenda gång.

"iPhone är den enda telefon man inte reparerar, utan byter ut helt, vi kan inte testa den nya då vi inte får öppna paketet"

"alla andra mobiltelefontillverkare lagar sina telefoner men inte Apple"

"Vi har om jag skall vara ärlig mycket problem med denna telefonen"

"iPhone är faktiskt Sveriges mest reklamerade mobil"

"Vi kan inte göra något, utan det är Anovo som står för detta, dem i sig får kommando ifrån Apple om hur dem skall göra"

"Som konsument kan du inte få kontakt med Anovo, vi kan däremot ta kontakt med dem men det kommer tyvärr inte ändra något"

Enda jag vill ha är en mobiltelefon som fungerar! min iPhone 3G funkade galant samt min sonyericsson jag hade innan , aldrig haft problem med mobiltelefoner. så händer det här.
Det är inte längre beklagligt, utan det är komiskt HA...HA!

*host* SonyEricsson SATIO verkar mer och mer lockande *host*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-04 20:57

inte i storstäder, i köpcentrum osv

Hej, undrar om någon kan hjälpa mej att få igång bluetooth.
Jag har försökt få över bilder från min sonyericsson till min iphone via bluetooth.

min w660 hittar min iphone och viseversa, men när jag ska skicka bilden via bluetooth så blir det fel.

min iphone säger W660i Ansluten.
Nu upptäckbar

jag har skrivit samma kod i båda telefonerna.
när jag väljer en bild i sonyericsson och väljer skicka via bluetooth så får jag följande:
Anslutning via Bluetooth misslyckades Försöka igen?

försöker jag igen så får jag:
Kontrollera inställningar för Bluetooth på den andra enheten.
Bluetooth på, Enheten synlig och inom räckhåll.

Någon som kan hjälpa mej?

/Mike

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-05 14:32
Ursprungligen av mikebike:

Hej, undrar om någon kan hjälpa mej att få igång bluetooth.
Jag har försökt få över bilder från min sonyericsson till min iphone via bluetooth.

min w660 hittar min iphone och viseversa, men när jag ska skicka bilden via bluetooth så blir det fel.

min iphone säger W660i Ansluten.
Nu upptäckbar

jag har skrivit samma kod i båda telefonerna.
när jag väljer en bild i sonyericsson och väljer skicka via bluetooth så får jag följande:
Anslutning via Bluetooth misslyckades Försöka igen?

försöker jag igen så får jag:
Kontrollera inställningar för Bluetooth på den andra enheten.
Bluetooth på, Enheten synlig och inom räckhåll.

Någon som kan hjälpa mej?

/Mike

Alltså när man haft SonyEricsson innan så tänker man oftast " aha den har bluetooth då kan man gör allt detta"

Men det är inte riktigt så, alltså bluetooth på iPhone funkar endast med trådlösa hörlurar och headsets, samt att vara modem via bluetooth till datorn via tathering, som man måste aktivera dock.

Så du kan INTE föra över bilder via bluetooth osv dock kan du ju skicka MMS, det kostar lite dock, eller föra över via datorn då

Om du hackar din iPhone (jailbreak) så finns det program där så du kan använda bluetooth så som det var tänkt

Tack Esa.
Inte värt att jailbreaka pga detta tycker jag.
har kompisar som jailbreakat men gått tillbaka för att det gått lite hackigt.
har haft funderingar att göra det pga spela video med vlc t.ex, men vågar inte.

En annan fråga, fick en ljudfil via mms.
Vet inte hur jag sparar filen, för att eventuellt använda den som ringsignal.
vad jag kan se så fungerar inte detta, jag kan kopiera filen men vet inte vart jag ska klistra in den så jag kan använda den som någon typ av signal.

  • Medlem
  • 2009-10-05 21:14

Välkommen mikebike!

För att använda ett ljud som signal, så måste du ta den smidiga vägen genom Garageband. Öppna en låt, markera max 40 sekunder och välj menyn Dela och sen skicka ringsignal till iTunes. Ibland säger den att det är fel längd, men det ska funka ändå av någon konstig anledning. Sen är det bara att synkronisera med telefonen...

Går även att göra ringsignalerna i iTunes, bara konvertera till AAC och sedan ändra ändelsen m4a till m4r. Och vill/måste man korta ned låten är det ju bara sätta start/sluttid innan man exporterar dem.

Har hittat en spricka plasten på min vita 3Gs. Sprickan är precis vid kameralinsen. Den har legat i en Incase Slider fodral hela tiden så den har inte blivit utsatt stötar. Är det lönt att lämna in? Personligen trodde jag att problemet var löst på 3Gs.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-05 22:39
Ursprungligen av deamhan:

Har hittat en spricka plasten på min vita 3Gs. Sprickan är precis vid kameralinsen. Den har legat i en Incase Slider fodral hela tiden så den har inte blivit utsatt stötar. Är det lönt att lämna in? Personligen trodde jag att problemet var löst på 3Gs.

Alltid lönt!

Det stora problemet som jag anser med att lämna in sin iPhone, vilket gäller både 3G och 3GS, är att de utbytesenheter som Anovo använder håller alldeles för dålig kvalité! Förstår inte att det kan vara så svårt att få till en enhet med motsvarande kvalité som orginalprodukten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-05 22:25
Ursprungligen av Marcus_R:

Det stora problemet som jag anser med att lämna in sin iPhone, vilket gäller både 3G och 3GS, är att de utbytesenheter som Anovo använder håller alldeles för dålig kvalité! Förstår inte att det kan vara så svårt att få till en enhet med motsvarande kvalité som orginalprodukten.

skojar du eller? haha dem e ju asbra!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-07 17:30

Nu är den såld iaf när den nya ersättninsluren kommer på måndag nästa vecka ungefär så kommer en trevlig kvinna och köper den för det billiga priset om man ser på vad den kan 9000 kronor

Ursprungligen av Esa:

Nu är den såld iaf när den nya ersättninsluren kommer på måndag nästa vecka ungefär så kommer en trevlig kvinna och köper den för det billiga priset om man ser på vad den kan 9000 kronor

Nio lök?
Måste ju vara en riktigt dumkärring när man kan köpa den olåst hos tre!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-07 20:33
Ursprungligen av PeeMaN:

Nio lök?
Måste ju vara en riktigt dumkärring när man kan köpa den olåst hos tre!

kan man ? är den upplåst direkt då? när man får telefonen för hon behövde den direkt då hon skulle resa bort. Om det är så så sänker jag priset för henne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-07 20:35

9 papp?! Ja herre min skapare vilka ägg det finns där ut

Grattis Esa

Edit: Du kan promenera rakt in hos Tre och köpa en idag i ett flertal butiker, svarta 32:an är det väl lite svårare med i vissa områden men de har ett bra lager. Jag var där och vrakade i veckoslutet. Upplåsningen tar väl en stund så skall hon ut och resa och har stålarna så sno henne på allt hon har

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-07 21:31

haha tack elelr nått, men de e runt där det folk begär på blocket för en upplåst så jag tänkte att de gick att begära.. sen fick man

5000 snabb affär erbjudanden

Ursprungligen av Esa:

haha tack elelr nått, men de e runt där det folk begär på blocket för en upplåst så jag tänkte att de gick att begära.. sen fick man

5000 snabb affär erbjudanden

Vadfan sysslar du med?
Du håller på å sno en idiot på nio lök och sen sitter du och slänger ut snabb-pris på fem tusen?
Gillar du att missa bra affärer eller är du budist eller något?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-09 00:25
Ursprungligen av PeeMaN:

Vadfan sysslar du med?
Du håller på å sno en idiot på nio lök och sen sitter du och slänger ut snabb-pris på fem tusen?
Gillar du att missa bra affärer eller är du budist eller något?

jag menade att de alltid kommer såna skambud självklart sålde jag den inte för det

9000 är tydligen en upplåst 32 GB 3GS värd.. denna är helt ny med och inplastad skall tilläggas

IPhone förlorad ringsignal

Jag har själv reparerat min IPhone allt började med att jag spräckte glaset och köpte ett ersättnings glas. Reparationen gick ganska bra men jag förlorade ring signal och alla andra ljud. Nu undrar jag om någon vet vilken av kontakterna 1,2,3 som är ljud kontakten alternativt var enheten som styr ljudet sitter inne i telefonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-09 20:09
Ursprungligen av Ola Sivhed:

Jag har själv reparerat min IPhone allt började med att jag spräckte glaset och köpte ett ersättnings glas. Reparationen gick ganska bra men jag förlorade ring signal och alla andra ljud. Nu undrar jag om någon vet vilken av kontakterna 1,2,3 som är ljud kontakten alternativt var enheten som styr ljudet sitter inne i telefonen.

Crossposta inte...

Alright, känner att det är dags för mig med att göra mig hörd

Nr1. Känner den vassa kanten i högra hörnet.
2. Har också fått eftersläpningar i bilden, oftast när jag skickat iväg ett SMS.
3. (och det viktigaste) Ljudkvaliten har blivit nått så fruktansvärt dålig, jag kunde inte lyssna på maxvolymen förut, dels för att jag säkert skulle sprängt hörlurarna och dels för att mina stackars öron skulle börja blöda av den höga volymen. Men! Nu kan jag lyssna på Maxvolymen, men ändå är volymen Riktigt låg och skränig, det är så lågt att jag kan höra vad folk i min omgivning pratar om medans jag lyssnar på musik på Max.. Tror inte att den är sprängd.
4. I högtalar-läget funkar micen uselt numera. Måste hålla telefonen mot munnen när jag pratar med någon.
5. Har fått höra av folk som jag pratar med över handsfree att jag försvinner av och an..

Någon som har ett liknande problem med ljudet?

Trevlig helg!

Bevaka tråden