Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vill bara passa på att utfärda en varning för att pugga Ulduar.

Hitta en guild som raidar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-09 09:32

Att pugga Ulduar är sådär roligt. Det är bättre att hitta en guild som raidar eller hitta en guild (bra sådan) som kör alt-runs och är villig att ta med utomstående.

Vår guild säljer Ulduar-runs vilket kan vara ett alternativ. Då får du allt loot, alla achivements, mount, titlar - hela paketet på ett par timmar!

Intressant.. Hur gör ni med det? Annonserar i /2? Hur många tar ni med?

Bestämde mig för att träna tanking igår så jag klev in och anmälde mig som tank för UK HC i LFG.
Tog väl kanske 2 sekunder innan jag hade en inbjudan i en grupp samt 4 gula som som sa att jag redan var i en grupp. Jag hade missat att UK var daily hc... men det var en bonus.
Det bästa av allt var att de som bjöd in mig var från samma gille.
Jäklar vad trevliga de var!
Hade tokskoj hela vägen genom UK samt första halvan av HoL HC sedan blev klockan för mycket.
De ville absolut att jag skulle med i deras gille, de håller på att förbereda sig inför Uludar 10. Och vill att jag ska vara MT.
Huvva säger jag.
Bäst av allt är att alla har barn som jag och alla spelar sent som jag.
A match made in heaven.

Jo jag utelämnar den biten då vi hade med oss en Warlock som var något av det mest otrevliga jag träffat i wow. Allt som gick fel var alla andras fel förutom hans speciellt mitt som tank då. Det fick jag veta både i /p och /w.
Jag glömde tyvärr att anmäla honom för abuse hmmm det borde jag kunna göra i efterhand eller hur?

  • Medlem
  • 2009-10-09 17:01

Va kul att det gick så bra! Alltid skönt när man puggar om de är trevliga, men tyvärr är oftast motsatsen vanligare... Jag brukar inte tappa humöret (det är ju ett spel) men en gång vart jag så jävla förbannad på en snorunge som trodde han visste mer om hunters än jag och fällde såna kommentarer som "typical noob hunters who cant keep pet controlled" och "put your pet into passive, i know what im talking about"... Kanske verkar oskyldigt men han va så dryg att jag hoppade av gruppen och kokade en stund. Ska sägas att jag kan verkligen hunter och vet vad som ska å inte ska göras med dessa små pets

Hoppas det går bra med guildet och tankandet!

Och nej, om du inte har screenshots så är det nog svårt att anmäla... Dom kan ju visserligen gå tillbaka långt i chats, men det tar nog sin tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-09 17:05

Vi annonserar guild-runs på officiela forumet (wow-europe.com) och hänvisar till vårt egna forum att vi säljer detta. 30 000 guld kostar de så det är inget vi ger bort men å andra sidan drar vi igenom ALLT i Ulduar 10 man med vem som helst i bagaget (förra veckan kom en lock som enligt uppgift hade primärt gröna items och gick ut med i stort sätt ett komplett T8.10-set + alla T8.10 achivments man kan tänka sig).

Att anmäla något för abuse ska mycket till. Jag anmäler ganska snabbt folk för spam men det ser jag inte alls lika hårt på som regelrätt abuse. Jag var med om en heroic för ett par år sedan där jag bad en healer tror jag att "wake up please" efter 2-3 wipes där han svarade, på svenska, i gruppen om min mamma, diverse könsords och skälls ord. Det är den enda spelare jag har anmält både till Blizzard och till hans guild master. Jag tror inte han var beredd på att jag skulle förstå honom men där fick han….Jag fick hör från en av hans guildies senare om att "thanks for having his account suspended!" med det tycker jag bara var rätt.

Sen finns som sagt en grad av vad som är okej och inte, tycker jag…. Om skäller på något för de spelar dåligt eller inte verkar vara närvarande som i "stop slacking" eller "you suck!"….Erhm, det är lite svårare. Håller inte spelare måttet riktigt undviker jag att spela med dem. Sen får man ta seden dit man kommer, lite. Puggar är puggar och du kan inte förvänta dig så mycket. WoW är ett spel där du kan prestera enormt olika väl. Du har tanks som presterar i graden 3-4000 TPS eller 8-10000 TPS ex och jag förstår man blir irriterande om man ligger på en högre nivå även om det finns gränser för vad som är okej och inte i att bearbeta problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-09 17:08

Kan tilläggas vi hade ett riktigt case av "abuse" i min guild för 3 år sedan som vi tog upp med Blizzard. Vad som skedde vet jag inte då de håller den typen av utredningar hemliga för tredje-parter - inkl. guild leaders (det var två medlemmar som var på en annan). Det vi fick veta då var att de kan i stort sätt reda ut vad som helst om man så vill och de kan gå så långt som en polisanmälan. Även om det är extrem-fall så sa de man helst skulle betrakta en abuse-anmälan som det.

Don't abuse the power to report… abuse…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-09 17:13

Ha, ja, jag har träffat på sådana puckon också som tror de kan och vet allt. Efter nästan 2 år tid som tank, primärt main-tank och raid-leader, kör jag en heroic i TBC där en Shaman frågar mig efter mycket tjafs:

"Right, do you know how Taunt works?".

Nu tror inte jag han menade "ditt pucko, du kan taunta!" i efterhand snarare hur mekaniken bakom taunt fungerar. Out of context låter det dock jävligt drygt att säga till någon som tankar.

Jag tror säkert 50% av alla "onda" kommentarer i WoW är missförstånd då kommunikationen i ett tredje-språk är tillräckligt svårt plus att man bara kommunicerar med text mitt i att man gör en massa annat.

Hackad!

Nu har mitt konto på wow hackats. Alla pengarna och alla grejjerna är borta.
Jag försöker förstå vad jag behöver göra för att rensa datorn från keyloggern som Blizzard tror jag har fått planterad. Problemet är att det är PC-program de hänvisar till. Vet någon hur man gör på Mac?

  • Medlem
  • 2009-10-10 12:32

Hmm, är du säker på att det är genom macen dom keyloggat? Nån sade att det är med 99% säkerhet att det är en PC som haft problemen, jag vet inte ens någon mac som fått en keylogger. Men det utvecklas väl?

Om du varit på en PC och bara loggat in på ditt battlenet account, eller något annat i anslutning till WoWaccountet så är det troligare där problemet ligger. Alltså du behöver inte ens ha spelet på pc:n.

Lite osäker men det kan vara så. Hoppas det löser sig. Och skaffa en authenticator om problemet kvarstår. Antingen via mobila lösningar eller köpa deras egen authenticator.

Hoppas det löser sig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-10 16:36

Samma som ovan har jag aldrig hört talas om en keylogger på Mac. Men det är pga detta man ska vara försiktig med sitt WOW-konto på offentligga datorer, även om du bara loggar in på de officiella forumet eller wow-armory.

hackad!

Ursprungligen av Erik.dv:

Samma som ovan har jag aldrig hört talas om en keylogger på Mac. Men det är pga detta man ska vara försiktig med sitt WOW-konto på offentligga datorer, även om du bara loggar in på de officiella forumet eller wow-armory.

Jag har bara öppnat kontot på Mac. Kan det vara nåt annat. typ trojan? Hur ska jag hitta och förstöra den jäveln? Samtidigt fick routern spader och mitt nätverk försvann. Ska jag blåsa datorerna, nolla airport och börja från början eller?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-10-11 12:34
Ursprungligen av ekenstam50:

Jag har bara öppnat kontot på Mac. Kan det vara nåt annat. typ trojan? Hur ska jag hitta och förstöra den jäveln? Samtidigt fick routern spader och mitt nätverk försvann. Ska jag blåsa datorerna, nolla airport och börja från början eller?

Det har varit väldigt många som fått sina konton stulna på senare tid, funderar på om det inte är Blizzard som har blivit hackat.
Ett tips är att du skaffare en Authenticator, kan köpas direkt från Blizzard eller om du har en iPhone/Touch gratis som App.

Jag har gett mig den på att dominera som Affliction Warlock. Det går inte i Heroic 5 man eftersom alla fighter är så korta.. men i ToC och Uld Hardmode borde det finnas en öppning.. Men jag har säkert 1K mindre DPS än som Destruction.. Jag vill inte spela Destruction. Jag är ingen Mage. Jag är en Warlock. Ngn som har bra tips?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-10-11 12:36
Ursprungligen av ru4real?:

Jag har gett mig den på att dominera som Affliction Warlock. Det går inte i Heroic 5 man eftersom alla fighter är så korta.. men i ToC och Uld Hardmode borde det finnas en öppning.. Men jag har säkert 1K mindre DPS än som Destruction.. Jag vill inte spela Destruction. Jag är ingen Mage. Jag är en Warlock. Ngn som har bra tips?

Blandklass kanske? Det är svårt att spela rent Affliction numer.

@ru4real
ledsen att säga det men just nu är inte affliction värt att köra i raids. tycker det är fantastiskt dåligt. Tycker det är MYCKET roligare jag med MEN det kan finnas en ljusning (dock är jag inte 100 på den) men tydligen ska de buffa pets, bla felhuntern rejält i 3.3 vilket kan boosta affe men det får tiden visa.

jag brukar även köra demo men det är bara om vi inte har en elemental-shaman för då får alla casters en fet spelldmg buff som är bättre en shamanens.

men du får nog köra på med destro ett tag till tyvärr =/ själv tycker jag det är skoj som fan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-11 14:40

Tänk om Blizzard lyckas balansera klasser i och med Cataclysm, vilken grej!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-10-11 14:55

Funderar på att kicka igång mitt wowkonto igen, men lär hitta ett nytt guild då.
Sitter på Silvermoon nu, men funderar på att flytta.
Finns det något trevligt guild därute som kör lite raids, instanser och är tämligen avslappnade och kul?
Både jag och min GF skulle behöva hitta ett.

Ursprungligen av Creops:

Funderar på att kicka igång mitt wowkonto igen, men lär hitta ett nytt guild då.
Sitter på Silvermoon nu, men funderar på att flytta.
Finns det något trevligt guild därute som kör lite raids, instanser och är tämligen avslappnade och kul?
Både jag och min GF skulle behöva hitta ett.

Ni är varmt välkomna till oss i Nordanvind (horde), på Quel'Thalas.

Vi är väl något av ett non-hardcore pve raid-gille, dvs rätt högt fokus när vi väl raidar men det är liksom inte grundkärnan i gillet. Progressmässigt är vi på Trial of the Crusader för tillfälligt, dock inte riktigt ännu på hard modes.

Kolla in nordanvind.webvakt.net vet jag, om någon skulle vara intresserad!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-10-12 15:23
Ursprungligen av Michael Hammarström:

Ni är varmt välkomna till oss i Nordanvind (horde), på Quel'Thalas.

Vi är väl något av ett non-hardcore pve raid-gille, dvs rätt högt fokus när vi väl raidar men det är liksom inte grundkärnan i gillet. Progressmässigt är vi på Trial of the Crusader för tillfälligt, dock inte riktigt ännu på hard modes.

Kolla in nordanvind.webvakt.net vet jag, om någon skulle vara intresserad!

Tack för inbjudan! Låter precis som ett sådant vi skulle gilla.
Vi spelar Alliance för tillfället, men det verkar som alla trevliga mogna spelare kör Horde..
Undrar om det går att konvertera en gubbe? Eller om man skulle köra upp en ny...

Ursprungligen av Creops:

Tack för inbjudan! Låter precis som ett sådant vi skulle gilla.
Vi spelar Alliance för tillfället, men det verkar som alla trevliga mogna spelare kör Horde..
Undrar om det går att konvertera en gubbe? Eller om man skulle köra upp en ny...

Faction change kostar 25 Euro

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Faction change kostar 25 Euro

What? Har Blizzard gjort det möjligt att konvertera till en annan faction nu?

  • Medlem
  • 2009-10-12 18:50
Ursprungligen av Tobias Schelin:

What? Har Blizzard gjort det möjligt att konvertera till en annan faction nu?

Japp, så nu kommer alla kidsen över till hordesidan... huga

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-10-12 19:17
Ursprungligen av Ziggy:

Japp, så nu kommer alla kidsen över till hordesidan... huga

Kids? Hur gammal måste man vara för att inte räknas som det? 40+?

  • Medlem
  • 2009-10-13 09:05
Ursprungligen av Creops:

Kids? Hur gammal måste man vara för att inte räknas som det? 40+?

Haha, ja man kan ju undra, vi i vårt gille är väl ett gäng kids runt 30-40, med några riktigt unga runt 25 (knappt torra bakom öronen!)

Och som Willhaven säger: kolla jäkligt noga innan du flyttar över items via neutrala AH, jag har läst om väldigt sorgliga förluster den vägen. Men jag har också hjälpt kompisar. Man klickar uppdate konstant och köper fort som f-n och då har det gått bra! Har en kompis som samlat alla non-combat pets som finns, det är visst nån achievment...

Problem att logga in idag. Någon fler?

Jag har resetat dhcp, rensat cache, syncat om authenticatorn och startat om spelet ett flertal gånger men jag kommer endast till "Success"-rutan efter att jag matat in sifferkoden jag får av autentikatorn och sedan händer inkentinken.

Om jag väljer att avbryta för att om möjligt välja en ny server så kan jag inte välja språk på servern utan endast en utvecklingsserver och skulle jag välja det alternativet så får jag en tom serverlista. Någon fler som råkat ut för detta???

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-10-12 18:44

Uhu, Character Faction Change + Paid Character Transfer = nästan 500:-
Lite mycket bara för att flytta en gubbe.. Får nog bli att skapa en ny isf.
Vet ni om det går att maila saker/pengar mellan servrarna?
Eller en mellan fractionerna på samma server?

@creops
du kan inte flytta pengar/items mellan servers MEN du kan göra det på samma server genom neutralt AH i BB/Winterspring/gankestan.

Ex.

Du vill ha pengar till din hordechar men du har alla pengar på din ally.
Sätt ut ett item hos din horde för X antal guld, köp det med din ally, profit.

Om du ska flytta items så se till att du är snabb och har kanske två datorer igång / en polare som köper ut allt med din horde-gubbe för säkerhets skull så ingen annan går loss och köper allt från dig =(

lycka till

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-10-13 09:13

Jovisst kan man använda neutral AH, men att ligga kvar på samma server känns inte rätt. Och då går det ändå inte.

Skulle vilja spela en Worgen..

Bevaka tråden