Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blackra1n är ute!

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-12 14:25
Ursprungligen av PeeMaN:

Har säkert med att den delar I/O med Mac os X att göra. Ta tag i första bästa polare med PC och fixa. Man behöver inte ens ha Itunes installerat som jag förstått det...

Bootcamp borde funka utan problem.... ingen som testat?

Ursprungligen av kenjon:

Bootcamp borde funka utan problem.... ingen som testat?

Läs inlägg nummer 17...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-12 15:03
Ursprungligen av Robban B:

Är det någon som gjort jailbreak i windows under parallels eller vmware? Provade i parallels men blackrain krashar..

Det är något som man inte ska försöka sig på. Det är hack på väldigt lågt system nivå och det är något som parallels eller fusion inte stödjer eftersom de har inte 100% tillgång till hårdvaran.

Bootcamp däremot borde fungera utan problem.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-12 16:20
Ursprungligen av Robo-X:

Det är något som man inte ska försöka sig på. Det är hack på väldigt lågt system nivå och det är något som parallels eller fusion inte stödjer eftersom de har inte 100% tillgång till hårdvaran.

Bootcamp däremot borde fungera utan problem.

//Rob

Synd att jag nyligen skippade bootcamp och bara kör virtualiserat..Får vänta på mac versionen.

Har gjort som iClarified guiden säger men den jailbreakar inte... Får inte ens upp bilden på den där killen i iphonen. Kommer bara upp itunes loggan att man ska ansluta osv. Lät programmet vara på i 10-15 minuter innan jag stängde av det. Hade dock tur att jag inte behövde återställa den igen efter 100000 gånger av misslyckanden av att jailbreaka.

har en iphone 3G 3.1 HJÄLP??

Ursprungligen av tonymain:

Har gjort som iClarified guiden säger men den jailbreakar inte... Får inte ens upp bilden på den där killen i iphonen. Kommer bara upp itunes loggan att man ska ansluta osv. Lät programmet vara på i 10-15 minuter innan jag stängde av det. Hade dock tur att jag inte behövde återställa den igen efter 100000 gånger av misslyckanden av att jailbreaka.

har en iphone 3G 3.1 HJÄLP??

Testa att döda följande processer innan du kör igång
iTunesHelper, iPodService och mDNRSResponde

Det gäller för övrigt alla som har problem på olika sätt. Lite beroende på vilken version av Itunes man har så är det dessa som kan ställa till det....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 20:15
Ursprungligen av tonymain:

Har gjort som iClarified guiden säger men den jailbreakar inte... Får inte ens upp bilden på den där killen i iphonen. Kommer bara upp itunes loggan att man ska ansluta osv. Lät programmet vara på i 10-15 minuter innan jag stängde av det. Hade dock tur att jag inte behövde återställa den igen efter 100000 gånger av misslyckanden av att jailbreaka.

har en iphone 3G 3.1 HJÄLP??

Felet du beskriver är inte ovanligt och kanske är denna post till hjälp?

help plz

Ska jailbreaka nu när det verkar gå så smidigt, grejen e bara att jag har fått för mig att alla andra apps försvinner. kan ha jättefel?

så jag antar att frågan jag vill ha ett svar på är: kan jag ta min iphone full med apps och jailbreaka den med blackra1n och ha kvar alla apps utan att behöva göra något mer?

Ursprungligen av Horsepower:

Ska jailbreaka nu när det verkar gå så smidigt, grejen e bara att jag har fått för mig att alla andra apps försvinner. kan ha jättefel?

så jag antar att frågan jag vill ha ett svar på är: kan jag ta min iphone full med apps och jailbreaka den med blackra1n och ha kvar alla apps utan att behöva göra något mer?

japp.....

Ursprungligen av tonymain:

Har gjort som iClarified guiden säger men den jailbreakar inte... Får inte ens upp bilden på den där killen i iphonen. Kommer bara upp itunes loggan att man ska ansluta osv. Lät programmet vara på i 10-15 minuter innan jag stängde av det. Hade dock tur att jag inte behövde återställa den igen efter 100000 gånger av misslyckanden av att jailbreaka.

har en iphone 3G 3.1 HJÄLP??

Jag har samma problem. Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-21 18:54
Ursprungligen av longironrob:

Jag har samma problem. Någon som har en lösning?

1. Stäng av iTunes.

2. Stäng av iPhonen när den är inkopplad

3. Håll inne Home+Power tills du ser Apple Loggan och släpp power sen home.

4. Starta Blackra1n från rooten på C:

5. Tryck Make it rain

6. Det står running men inget händer.

7. Stäng av Blackra1n och starta det igen, tryck Make it Rain

8. Håll inne home+power tills du ser Apple loggan, släpp power.

9. Håll Home tills geohot's nuna syns på iPhonen.

10. Repetera 7 till 9 tills fingrarna blöder, eller tills du lyckas.

Ursprungligen av FreddeB:

1. Stäng av iTunes.

2. Stäng av iPhonen när den är inkopplad

3. Håll inne Home+Power tills du ser Apple Loggan och släpp power sen home.

4. Starta Blackra1n från rooten på C:

5. Tryck Make it rain

6. Det står running men inget händer.

7. Stäng av Blackra1n och starta det igen, tryck Make it Rain

8. Håll inne home+power tills du ser Apple loggan, släpp power.

9. Håll Home tills geohot's nuna syns på iPhonen.

10. Repetera 7 till 9 tills fingrarna blöder, eller tills du lyckas.

Stort tack, fungerade fint!

Samma problem här..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-12 18:04

Tonymain: Har du uppdaterat den till senaste programvaran?

Ursprungligen av ecth:

Tonymain: Har du uppdaterat den till senaste programvaran?

Nej.. måste man det?:p har 3.1

Hej

Gjorde en impulsjailbreak nyss med blackra1n. (iphone3gs 3.1) det gick undan väldigt lätt. Kanske lite för enkelt... Finns det något sätt man kan kolla så den verkligen är jailbreakad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 20:05
Ursprungligen av Fredasp:

Hej

Gjorde en impulsjailbreak nyss med blackra1n. (iphone3gs 3.1) det gick undan väldigt lätt. Kanske lite för enkelt... Finns det något sätt man kan kolla så den verkligen är jailbreakad?

Klicka på Blackra1n ikonen?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-05 18:09
Ursprungligen av Fredasp:

Hej

Gjorde en impulsjailbreak nyss med blackra1n. (iphone3gs 3.1) det gick undan väldigt lätt. Kanske lite för enkelt... Finns det något sätt man kan kolla så den verkligen är jailbreakad?

Installera 3.1.2 först. Blackra1n har testats med 3.1.2 och kanske inte fungerar riktigt på tidigare versioner.

//Rov

woohoO! då vet jag vad jag ska göra imorrn.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-10-12 23:40

Jag har följt guiderna som jag hittar, provat flera ggr nu.
Den säger att den är klar. MEN, när jag ska synkronisera över det jag hade på min lur innan 3.1 förstörde förra jailbraeken så kommer dessa saker inte över. Är det någon som har en idé vad jag kan göra? Får det helt enkelt inte att lira.
Har en 3gs 32g omdet kan hjälpa.
Har installerat cydia och det fungerar. Men mina andra saker jag vill ha fungerar inte.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 10:28

Om jag startar om min lur så försvinner jailbreaken helt eller? Som om den aldrig varit jailbreakad?
Har en iPhone 3gs med 3.1 atm men jag funderar på att tanka blackra1n

måste man uppdatera till 3.1.2 innan man kör blackra1n eller kan man köra det på 3.1 med?
Om inte så läste jag någonstans att man inte ska uppdatera den via iTune, hur uppgraderar jag då??

Senast redigerat 2009-10-13 10:44
Ursprungligen av gmd:

Om jag startar om min lur så försvinner jailbreaken helt eller? Som om den aldrig varit jailbreakad?
Har en iPhone 3gs med 3.1 atm men jag funderar på att tanka blackra1n

måste man uppdatera till 3.1.2 innan man kör blackra1n eller kan man köra det på 3.1 med?
Om inte så läste jag någonstans att man inte ska uppdatera den via iTune, hur uppgraderar jag då??

Hmmz, det här låter intressant. Det är precis som det är med IPT3-modellerna. Hur ny är din Iphone?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 11:33
Ursprungligen av gmd:

Om jag startar om min lur så försvinner jailbreaken helt eller? Som om den aldrig varit jailbreakad?
Har en iPhone 3gs med 3.1 atm men jag funderar på att tanka blackra1n

måste man uppdatera till 3.1.2 innan man kör blackra1n eller kan man köra det på 3.1 med?
Om inte så läste jag någonstans att man inte ska uppdatera den via iTune, hur uppgraderar jag då??

gmd, din telefon kommer inte att tappa jailbreak när du startar om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 11:56
Ursprungligen av gmd:

Om jag startar om min lur så försvinner jailbreaken helt eller? Som om den aldrig varit jailbreakad?
Har en iPhone 3gs med 3.1 atm men jag funderar på att tanka blackra1n

måste man uppdatera till 3.1.2 innan man kör blackra1n eller kan man köra det på 3.1 med?
Om inte så läste jag någonstans att man inte ska uppdatera den via iTune, hur uppgraderar jag då??

För att försöka svara på dina andra frågor så kan du köra Blackra1n på både 3.1 & 3.1.2. geohot som utvecklat Blackra1n testade på 3.1.2 och det 'verkar' som om det var hans intention att få det att fungera på senaste FW uppdateringem.

Om du har baseband 04.26.08 och idag är beroende av unlock med Redsn0w för att kunna ringa med flera operatörer (inte troligt då du inte verkar köra JB:at idag...) skall du inte göra annat än att köra Blackra1n

Är telefonen låst till t.ex. Telia och du är nöjd med det trycker du in 3.1.2 via iTunes och kör sedan Blackra1n.

Upplåsning av baseband 05.11.07 kanske kommer senare men just nu verkar det ganska avlägset

Lycka till

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 11:29

Min tele e bara någon vecka gammal köpte den med 3 men det spelar säkert ingen roll, fick 3.1 i den iaf

Altså jag är trött och läser fel. Såg inte att du inte hade jailbreakat än

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 12:02

Tack för alla snabba svaren det blir att ladda ner blackra1n ikväll o köra en jailbreak. Någon som vet om det finns några bra 3D spel i cydia? Sånna som kostar pengar på apple?

Ursprungligen av gmd:

Sånna som kostar pengar på apple?

Du menar sådana som är så pass dyra som säg... hela 45 spänn på App Store? Som en dosa snus på Pressbyrån typ?

Helt sjukt vad snåla folk kan vara...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 13:18

Nea spelen är inte så dyra direkt men om man köper ett par så blir det ganska dyrt desutom så ska man ju ha massor program.
Jag har inga problem med att betala för mig men om dom endå finns gratis så tar jag ju hellre det.
Jag ville bara veta om det fanns sådan 3d spel att ladda ner via cydia.

Vad händer när jag Synkar en jailbreakad iPhone i iTunes? Märker iTunes att den är breakad eller?

Bevaka tråden