Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-10-15 15:44

Orgrim's hammer vs The Skybreaker!

Undrar en sak.

Jag har kört lite pvp nu, mest på skoj och kom att tänka på klassiska raids i xr till exempel. Det va kul med serverpvp lite spontant sådär.

Nu funderar jag på om det har skett några raids mellan Orgrim's hammer och The Skybreaker uppe i Icecrown? Har ni sett några, varit med om några? Vad finns det för försvar på vardera skepp tro?
Skulle va lite kul att se när 40 horde mot 40 allaince, kastar sig över relingarna och försöker ta den ena eller den andra... Lite pirattema typ Om det går att arrangera eller om servern inte klarar rendera det när skeppen också ska röra sig...

Bara liten fundering

Intressant tanke! Men visst finns det vakter på vardera skepp. Frågan är hur länge det skulle gå att hålla ett skepp. De är ändå quest hubbar så det är mycket inkommande kanonmat.
Prova vetja!

Jag har varit där och gankat en massa. Vakterna är inte så farliga Var där både med min DK och min Warlock, gått fina fisken

POW! right in the kisser

Nån här som inte konverterat sitt wow-konto till battle.net än? Anledningen till att jag frågar är att jag senast igår chattade med en guildkompis som inte sett att senaste datumet för övergången var den 12:e november. Man kan fråga sig om annonseringen på inloggningen är tillräcklig...

Man får en pingvin

  • Medlem
  • 2009-10-16 10:12

Ska försöka dra igång nåt på min server, se om det finns några villiga! Men det slutar väl med att några paladiner står och slår på varandra medan andra ligger döda, NERF!

Jag har mitt battle.net konto redo! Hoppas på beta till diablo 3!

  • Medlem
  • 2009-10-16 15:41

En annan fråga.. Jag dingade just 80 med min shaman! Tjo! Har kört elemental ganska mycket och kommer nog fortsätta på det, med dualspecc som resto. Ska LANa lite imorgon lördag, så det blir nog några farmruns i totc

Men, hur går snacket om shamaner? Vad är rollen? Är vi populära i raids tex? Nyfiken på vad ni säger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-16 15:58

Man vill alltid ha minst en shaman i sin raid, ofta flera. Shamaner fyller alla dps / healing roller det finns….Som jag förstått det är de bra både som raid-healers och single-target healers nu. Som DPS är de inte dåliga heller, kanske inte bäst men de ger väldigt trevliga buffar (totems, totems totems!) samt Blood Lust som i vissa fall mer eller mindre krävs.

  • Medlem
  • 2009-10-16 17:23

Ja man kan väl säga att det finns några healgrejer som gör att vi är bra raidhealers, nu när jag läst på, men kanske lite sämre tankhealers eftersom vi inte har så många instant cast heals, eller HoTs, eller hur? Våran chain heal e nice, och vi healar stora summor, men det läskiga är ju att vi får inte bli interuptade på något sätt...

Och ja totems är ju jäkligt bra att ha med sig, och nu när man har: 1 knapp -> 4 totems, så blir det ju enklare...

Nåja, det ska bli kul att testa båda delarna

har hellre caster/melee-shaman än healingshaman i en raid. deras buffar är löjligt bra.

Nåt tips på ett bra USB-headset? Dum som jag är har jag nyss insett att man måste ha ett USB-headset, eftersom en vanlig mic rakt in i macen funkar inte. Vent är ett krav på våra raider, så jag måste ha ett headset med fungerande mic.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-26 14:59

Jag skulle ta emot tips på headset också….Kör med externt ljud + iSight nu men folk klagar på att det låter som om jag spelar i en grotta eller opera-sal!

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag skulle ta emot tips på headset också….Kör med externt ljud + iSight nu men folk klagar på att det låter som om jag spelar i en grotta eller opera-sal!

Säg att du sitter i ditt slott och spelar och har de problem med att de inte har råda att köra riktiga hus att spela i kan de hålla tyst.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-11-16 21:49
Ursprungligen av Erik.dv:

Jag skulle ta emot tips på headset också….Kör med externt ljud + iSight nu men folk klagar på att det låter som om jag spelar i en grotta eller opera-sal!

Kan hända att jag ligger lite smått efter. Men jag vet att fd Icemat som senare blev steelseris Har sebiran serien. Har själv dessa lurar och är mer än nöjd med dom,
Dock har jag inte USB utan vanligt 3.5 ingånen. Men jag vet att de finns med 7.1 ljud usb. Det bästa med dem är att dom är rigtigt snygga. xD

Är det nån som spelar på Argent Dawn?

Yep, horde-side.

Det är en kamp att bli [Epic].
6 delar kvar nu att ta från 200 till minst 213.

Puh puh... många HC blir det. Har haft en paus några dagar för jag är less på alla femmanna-instancer.

Fast det är skoj att säga att man är tank... det är inte så svårt att komma med i i instancer.

Jag har fortfarande inte [epic].. Använder fortfarande lvl 200 Trinkets.. Får helt enkelt inte tag på några bättre. Annars är jag nöjd med mitt gear nu. En del Tier 9,5 med set bonus.. I raids är min spelldamage 3450 full buffad..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-27 12:54

Oh... jag tror jag främst sitter med i-level 258 gear nu, men vi fick å andra sidan precis ner Anub'arak 25M heroic förra veckan!

  • Medlem
  • 2009-10-27 13:07

Grattis! Jag har nog blandat på min huntar, från 200-245 (finns det?) Men just nu vill jag fokusera på att få healgear till min shaman, det är kul men läskigt med healing

Apropå headset har jag ett logitechpar, med bortvändbar mic, så man slipper den om man bara grindar och lyssnar på muzak! Den är ok, men den blir väl varm vid långa raids

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-27 13:19

Jo, gear finns från 200 och uppåt i "end-game" så att säga… Men i-level säger bara så mycket, ex. hade alla tanks i stort sätt en blå trinket från heroics ända till tier 8 då inga andra alternativa stamina trinkets fanns.

Tier 7: Naxx, Sartharion, Malygos
Tier 8: Ulduar
Tier 9: Trial of the Crusader

Tier 7.10 = Naxx, Sartharion eller Malygos 10 man
Tier 8.25 = Ulduar 25 man

---

200 Blue - lvl 80 Dungeons, Heroic Dungeons
200 Epic - Heroic Dungeons, Tier 7.10, ToC 5 Normal, Emblems of Heroism Loot
213 Epic - Tier 7.25, Tier 7.10 Hard, Emblems of Valor Loot
219 Epic - Tier 8.10, ToC 5 Heroic
226 Epic - Tier 7.25 Hard, Tier 8.25 Normal, Tier 8.10 Hard, Ulduar Craftables, Emblems of Conquest Loot
232 Epic - Tier 8.25 Normal (endast vapen), T9.10, Emblems of Triumph Loot
239 Epic - Tier 8.25 Hard
245 Epic - Tier 8.25 Hard (endast 1 vapen), Tier 9.25, Tier 9.10 Hard, ToC Craftables, Emblems of Triumph Loot
258 Epic - Tier 9.25 Hard, Tier 9.10 Hard (Anub-Achivement)
272 Epic - Tier 9.25 Hard (Anub-Achivement, endast back-piece)

---

Hmm… I need a life!

VI håller på och tragglar ToC Heroic 25 och igår så kom vi fram till Yetin och hade nere honom på ca 20%. Då missade en healer att flytta sig korrekt och blev stångad. Efter säkert 10 wipes stack vill till Sarth +3 för att i alla fall få ngn loot alls.

btw.. tror folk lägger alldeles för mycket vikt på gear. Hos oss toppar folk dps racet med sämre gear än vad jag har

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-27 20:26

Det finns mycket som påverkar hur bra en spelare spelar ja. Har du full T9 gear och står i eld och dör gör du ingen nytta till raiden. Å andra sidan kan gearet få dig klara av att stå i elden längre, dvs dåliga spelare får bättre marginaler med bättre gear. Vidare påverkar eventet väldigt mycket hur bra du kan prestera. Även vilket gear eller vilken spec du väljer påverkar också detta.

Jag kan dunka ut c:a 6-7K tps i mitt vanliga tank-gear och uppåt 10K tps i mitt threat / dps set som tank. På ena fighten får jag kanske 2.5K dps på den andra uppåt 4-5K. Det är gear och olika event som påverkar. Men gear är vitalt för att prestera bra, sen om det är skit bakom spakarna….Det är en annan diskussion

Ursprungligen av Erik.dv:

Det finns mycket som påverkar hur bra en spelare spelar ja. Har du full T9 gear och står i eld och dör gör du ingen nytta till raiden. Å andra sidan kan gearet få dig klara av att stå i elden längre, dvs dåliga spelare får bättre marginaler med bättre gear. Vidare påverkar eventet väldigt mycket hur bra du kan prestera. Även vilket gear eller vilken spec du väljer påverkar också detta.

Jag kan dunka ut c:a 6-7K tps i mitt vanliga tank-gear och uppåt 10K tps i mitt threat / dps set som tank. På ena fighten får jag kanske 2.5K dps på den andra uppåt 4-5K. Det är gear och olika event som påverkar. Men gear är vitalt för att prestera bra, sen om det är skit bakom spakarna….Det är en annan diskussion

Håller med. Viktigast av allt är att stå rätt. Som caster gäller det att minimera förflyttning så mycket man kan. Det är därför spelare med sämre gear kan prestera bättre dps. Det plus kunskap om fighten

Jag har fått ett konstigt fel i samband med inloggningen (Aerie Peak). Efter att ha skrivit in mitt lösen och kod så får jag först "Success!" men detta ersätts efter en stund av "You have been disconnected from the server". Det som gör felet extra konstigt är att det bara händer efter 21.00 på kvällen.

Försök att logga in på morgon, lunch, em medför inga problem. En fördel med felet är förstås att jag inte blir sittande hela nätterna men lite irriterande är det ändå. Om jag redan är inloggad från en tid innan 21 så förblir jag det så jag kastas inte ut.

Edit: Avbröt just ett pågående försök att logga in och då fick jag, för första gången på länge, upp realmvals-listan på vilken det stod att Aerie Peak hade Medium "load". Ett klick på ok för den realmen fick Wow att göra oväntat avslut...

  • Medlem
  • 2009-10-28 11:14

@ cogito

Vad har du för bredbandsleverantör? Låter kanske konstigt, men jag vet att jag på kvällarna hade samma problem förut och problemet var ofta att jag hade så dålig uppkoppling tack vare comhems då usla "uppkoppling". Dvs, på grund av lag verkade jag få DC, det tog helt enkelt för lång tid att connecta, så servern sa väl ifrån. Mycket bättre nu. Jag tror det kan vara ett problem, men jag e inte nån tekniker...

@ Erik
Tack för listan! Ibland e det löjligt svårt att hitta en "enkel" uppdelning, men din klargjorde saken Bra uttryckt också: "Har du full T9 gear och står i eld och dör gör du ingen nytta till raiden. Å andra sidan kan gearet få dig klara av att stå i elden längre, dvs dåliga spelare får bättre marginaler med bättre gear."

Ursprungligen av Ziggy:

@ cogito

Vad har du för bredbandsleverantör? Låter kanske konstigt, men jag vet att jag på kvällarna hade samma problem förut och problemet var ofta att jag hade så dålig uppkoppling tack vare comhems då usla "uppkoppling". Dvs, på grund av lag verkade jag få DC, det tog helt enkelt för lång tid att connecta, så servern sa väl ifrån. Mycket bättre nu. Jag tror det kan vara ett problem, men jag e inte nån tekniker...

Jag har Bahnhof men eftersom jag inte har några problem med att surfa in här och skriva samt lyssna på Lounge-Radio samtidigt så tror jag inte problemet ligger där. Problemet är dessutom ganska nytt och sammanfaller lite med den senaste uppgraderingen av Wow (3.2.2).

Man kan ju hoppas att de löser problemen men om de inte gör det så får jag iaf min nattsömn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 13:19

@Cogito ergo Mac
Uppkopplingsrelaterade problem kan ha med flera saker att göra men oftast något mellan din operatör och de som hosta World of Warcraft i Europa. Gör en anmälan hos din leverantör samt till Blizzard så kommer de hjälpa dig reda ut det. Det kan också vara så att de inget kan göra men då vet du i varje fall det.

@Ziggy
Jo, jag har ju ett par timmar nerlagda i spelet…

@ru4real?
Sant, men det gäller nästan alla klasser. Kör jag en dåliga rotation som Arms Warrior landar jag på kanske 4K dps, kör jag en bra landar jag på 5.5K dps. Det märks när folk har koll och inte, gear gör bara att de glänser extra mycket och kan klara av mer.

  • Medlem
  • 2009-10-29 20:14

Jag har en fundering som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Jag har nu mitt eget guild igen. Det är ett casual, socialt guild med många vänner. Några är lite mer raiders än andra, några har mer tid än andra att raida osv. Några hoppar också på om dom "känner för det". Som max klarar vi 10manna, Onyxia t ex, är downad. Vi har prövat gå med i ett hardcore guild, men det funkade inte. Vi gillar varandra och vill inte splittras heller.

Ok, så för att ordna lite fler raids för dem som vill (och inte pugga) så finns ju möjligheten att göra det med andra guilds i samma situation. Men det är inte helt enkelt att organisera... Och det är det jag undrar över: Har ni något bra tips på hur man kan organisera raids mellan guilds på ett någorlunda enkelt sätt.? Har ni liknande erfarenheter?

/cheer

Team Speak under Snow Leopard?

Har installerat Snöleoparden och trivs underbart med den, förutom en sak, det går inte att logga in på Team Speak, ellerr rättare sagt TeamSpeex som ju Mac clonen heter, nån här som har en lösning på detta.
Vill ju ut och raida igen

Treasuremine of Runetotem, LVL80 Hunter
Treasurenite of Runetotem, LVL80 Death Knight

  • Medlem
  • 2009-10-30 14:59

Hmm märkligt, googlade på frågan och det verkar mer som folk faktiskt säger att Teamspeex och Snö leoparden funkar bra ihop... Har du senaste versionen av Teamspeex?

Bevaka tråden