Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT play tethering med Telenor. Någon fått det att fungera?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har någon fått SVT play att fungera med Telenor och iphonen som modem?

Jag får bara felmeddelande på SVT att "Den här videon är tyvärr inte tillgänglig"

Tänkte höra här innan man kontaktar Telenor.

Ska testa nu, återkommer..

Testat nu, samma fel här med Telenor tethering.. Märkligt!

Switchade över till wifi igen och det fungerar på en gång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-25 10:19

Kanske är det så att vissa program på grund av rättigheter endast får visas i Sverige och att de använder geolocation för att ta reda på varifrån besökaren kommer och att telenor-kunder får ett IP som är registrerat i Norge?

Testa om det står nånting annat än Sverige här: MaxMind - GeoIP for your IP address

Får Stockholm Sweden på min ip adress.

Ursprungligen av tti2541:

Får Stockholm Sweden på min ip adress.

Samma resultat här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-25 10:36

Ja då kan det ju inte vara det. Kan meddela att det funkar bra med Telia 3G via telefonen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-27 15:29

som sagt

Ursprungligen av gaimasa:

Kan meddela att det funkar bra med Telia 3G via telefonen.

Skumt.

Måste vara konfigfel hos SVT som blockerar detta. Kanske har Telenor fått ny tilldelning av någon nummerserie som SVT blockerar.

Kontakta SVT och fråga vad det beror på.
Tittarservice | svt.se

Är det någon med en ANNAN operatör än Telenor som får det att fungera? När jag pratade med Telenor så sa de att det var iPhonen som blockade och inte de. Men de kan ju ha fel, vilket de antagligen har.

Fick svar av SVT

Citat:

Hej,

För vissa inköpta program har vi endast rättigheter att publicera program för en publik inom Sveriges gränser. Det blockeringssystem vi använder för dessa program tror ibland att tittare befinner sig utomlands, även om de befinner sig i Sverige. Problemet gäller bara vissa program i SVT Play, och vi har inga spärrar eller begränsningar för enskilda internetleverantörer.

Du kan prata med din Internetoperatör om att uppdatera listorna för sina IP-adresser. Den kontroll som görs när du ska titta kallas geolocation och företaget som utför kontrollen för vår räkning heter Akamai, det kan vara bra för din operatör att känna till. Det kan eventuellt gå snabbare för dig att begära en ny IP-adress från internetoperatören. Om du inte vet hur man gör det kan du kontakta deras kundtjänst så bör de kunna hjälpa dig.

Vänliga hälsningar

Max
SVT Webbsupport

För mig fungerar det utmärkt att köra SVT Play med internetdelning från iPhone via BT. Jag har Telenor.

Nu funkar det för mig också. Såg att jag fått nytt ip efter en omstart med plats Karlskrona istället för Sthlm.

1
Bevaka tråden