Är det nån som har nån bra lösning på det här med Google Sync/ Mobile Me när man är utomlands?
Som det är nu så har jag bara lagt till mail och kalender. Jag testade Mobile Me för nåt år sen och allt funkar ju jättebra så länge jag är i Sverige. Men jag vill ju inte att den ska hålla på att synka kontakterna när jag är utomlands och dra på sig onödig datatrafik. Det innebär ju att jag måste välja bort push eller automatisk uppdatering.
Men problemet är ju att när jag går in i kalender/mail/konakter så uppdaterar den ju då manuellt. Enda sättet att komma ifrån det här som jag förstår det är alltså att välja bort kontot helt. Då uppstår ju problem nr 2. Då försvinner ju alla mail/kalender/kontaktuppgifter från telefonen. Visst, mail och kalender kan jag väl vara utan. Men mina kontakter känns inte helt kul att ta bort.
Finns det nåt sätt att stänga av all synkronisering när man är utomlands utan att ta bort kontakterna? Eller måste man köra den där bökiga vägen och lägga in dem genom iTunes innan man reser bort?