- kenjon
- Medlem ●
- Karlskoga
Fick lite omedvetet möjlighet att testa batteriet i helgen. På fredagen kl ca 15 så hade jag 76% kvar av batteriet.
på 22timmar (kryssning say no more )så gick den från 76% till ca 20% med lite telefontid en del data men kördes mest som kamera.
var riktigt impad användes sen fick den vara i standby läge ifall jag behövde telefonen så då var det fortfarande liv i den på söndag morgon dock bara med 3% batteri.
Men som sagt den användes mest som kamera under dessa 22timmar så pressade inte telefon så in i norden.
Var fullt beredd att telefonen skulle vara helt död på lördag eftermiddag men jag klarade mig.
Det är displayen som tar mest ström, så att använda den som kamera drar en hel del.
är det skadligt för batteriet att ladda det i korta perioder? jag kan t ex låta den gå ner till 50 %, ladda i 30 minuter, använda den några timmar, ladda över natten.
är detta dumt?
Tvärtom, det är bra för batteriet.
Nu har jag testat med 3.1.2 och kan säga att det stabiliserat sig mer. Men maximalt 3-4 timmars användande och 18-26h på standby på en full laddning.
Min har ökat allteftersom sedan jag köpte den. Klarar två-tre dagar nu
Använder den mest för korta email/SMS.
Jag har på senare tid upptäckt katastrofalt låg batteritid med min iPhone 3Gs (32GB). Ett vanligt senario är som igår.
18:00 - Lämnar jobbet med iPhonen laddad till 100%
19:00 - Kommer hem, har lyssnar på lite musik på luren, stänger av denna och låser telefonen.
02:00 - Kommer i säng, telefonen är nu laddad till 45% (!?)
08:00 - Larmet på telefonen ringer som nu har c:a 5% (!?) batteri kvar.
Vad tusan är det som gör detta? Finns något program för att monitorera vad som rullar på telefonen? I natt stängde jag tom av det mesta (WiFi, gick ner till 2G istället för 3G, blåtand avstängd osv) ändå sög den ut c:a 40% av dess batteri när den gjorde….ingenting?
Är ovan vanligt med iPhone? Att den i verkligheten klarar sig ett antal timmar innan man måste ladda den igen? Apple hävdar "Standby time: Up to 300 hours" så något är jäkligt fel här alltså. Är det min google-pushmail som ställer till det kanske?
Jag blev lite skraj i början då min bara räckte ca 24 timmar. Men i början gjorde jag inget annat än att testa alla kuliga funktioner, nu då jag är inne i mer normalt användande så räcker den alltid 1,5-2 dygn, ibland mer. Då ringer jag kanske några samtal om dygnet, kollar facebook regelbundet, kollar internet på väg till jobbet ca 10 minuter, kanske kör lite iPod en liten stund. På helgerna går det lite snabbare ibland slut på 18 timmar, då jag ofta tankar upp bilder och filmer på facebook direkt från mobilen samt kollar lite youtube ibland om man ska visa nån låt eller kopplar in den i nåns polares ljudsystem, osv. Då kan den va tom då jag vaknar på söndag t.ex.
Min drar nästan inget i standbyläge. Rör jag den inte räcker den 3 dygn.
Har ni kollat så ni inte har stoppuret på eller nått annat som drar?
Jag vet inte varför stoppuret skulle dra ström när det går i bakgrunden. Det är inte direkt så att man behöver räkna upp varje "tick" i realtid:)
Och jag har aldrig klarat av att låta bli att röra min telefon i 3 dygn....:cool:
Jag vet inte varför stoppuret skulle dra ström när det går i bakgrunden. Det är inte direkt så att man behöver räkna upp varje "tick" i realtid:)
Och jag har aldrig klarat av att låta bli att röra min telefon i 3 dygn....:cool:
Det finns rapporter om folk som haft pissig batteritid och sedan upptäckt att stoppuret stått och gått och det blivit betydligt bättre när de stannat det.
Jag vet inte varför stoppuret skulle dra ström när det går i bakgrunden.
Ja vem vet, men det har kommit flera rapporter på att folks iPhones blivit sega och så har användaren kommit på att deras stoppur varit igång i flera veckor. Var nån artikel om det på MacFeber för nån månad sedan.
Jag upplevde samma sak i början Chaosstar så jag undrar va tusan som hänt nu… Jag har prövat att ta bort och lägga till min g-mail om den sitter och försöker koppla upp sig dit hela tiden.
Inget, så vitt jag kan se, körs i bakgrunden… Jag har ett par larm (påminnelser) but that's it.
Dum frågan men är "Awaken" larmet och påminnelser samma sak? Eller drar den massa ström i onödan med påminnelser på?
Såg på Störst på IT - dagliga IT-nyheter, tester, gratis forum, guider, skolor och nyhetsbrev mm att zink-luftbatterier kanske kommer ersätta litiumjonbatterier redan nästa år, dom nya batterierna sägs lagra tre gånger mer energi än den vi har idag! Då sitter man själv och hoppas att det släpps innan nästa iPhone kommer, att Apple tar initiativet att bygga stöd för den.
Jag vet inte, men kommer kanske lösa batteri problemen!
Återställning åtgärdade mina problem tror jag. Jag kör förvisso inte med push-mail längre heller. Hur ofta ska man behöva göra det (och varför?)?
Till admin: Är det möjligt att söka inom en befintligt del av siten (ex. under "iPhone" för iPhone-relaterade frågor)? Jag vet att vBulletin tidigare varit känd för att vara bristfällig på just sökningar så det kanske inte går att göra så mycket åt det?
Återställning åtgärdade mina problem tror jag. Jag kör förvisso inte med push-mail längre heller. Hur ofta ska man behöva göra det (och varför?)?
Till admin: Är det möjligt att söka inom en befintligt del av siten (ex. under "iPhone" för iPhone-relaterade frågor)? Jag vet att vBulletin tidigare varit känd för att vara bristfällig på just sökningar så det kanske inte går att göra så mycket åt det?
Det är ganska personligt.
Hur långt är ett snöre och varför?
Till admin:Är det möjligt att söka inom en befintligt del av siten (ex. under "iPhone" för iPhone-relaterade frågor)? Jag vet att vBulletin tidigare varit känd för att vara bristfällig på just sökningar så det kanske inte går att göra så mycket åt det?
Duger inte "Sök i detta forum" inne i resp forumdel?
Jag har faktiskt svårt att hitta den featur:n om jag ska vara ärlig. Menar du knappen "sök" efter "iPod" i huvudmenyn? Jag kan gå dit men där kommer man till vBulletins ska vi säga mindre trevliga sök-system. Detta må vara en subjektiv bedömning men vi har samma problem på FCPUG.se.
Hade jag fått välja skulle jag haft en "Sök" box som har en drop-down för de tre huvudområdena som finns här eller att man väljer "alla" (som kanske är förvalt). Vi driftar dock hemskt OT vad gäller iPhones batteritid nu…
@Dr Tinnitus:
Min telefon beter sig mer likt din nu när jag återställt den så det känns skönt!
Allmänt har jag hört att 2G vs 3G nät kan påverka mobiler enormt samt var man bor. Har man otur är man placerad mellan flera master vilket kan leda till att mobilen hoppar till en ny sådan vilket kan suga ström. Jag vet ej om detta gäller för iPhone men fick det förklarat för mig med min ericssonlur som jag köpte nytt batteri till för något år sedan. Fast min iPhone hade som sagt sjuktligt dålig med batteritid tiidgare.
Vad gäller MacOSX Snow Leopard 10.6.2 har Apple faktiskt löst massa små och stora buggar
Jag har faktiskt svårt att hitta den featur:n om jag ska vara ärlig. Menar du knappen "sök" efter "iPod" i huvudmenyn? Jag kan gå dit men där kommer man till vBulletins ska vi säga mindre trevliga sök-system. Detta må vara en subjektiv bedömning men vi har samma problem på FCPUG.se.
Hade jag fått välja skulle jag haft en "Sök" box som har en drop-down för de tre huvudområdena som finns här eller att man väljer "alla" (som kanske är förvalt). Vi driftar dock hemskt OT vad gäller iPhones batteritid nu…
Om du är inne i en forumdel(som nu "iPhone mobiltelefon", eller "Jailbreak och Upplåsning", "Tillbehör" etc), finns uppe till höger ovanför datum och visningar för varje tråd i detta forum en text som säger"Sök i detta forum".