Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blackra1n är ute!

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-03 21:57
Ursprungligen av tontella:

hej
jag har gjort exakt det du skrev o clarifield hemsidan.
när jag startade programmet appz blackra1d för att installera cydia..
det står please check you internet connection (error)
jag har ju usb på iphone...annars kunde jag inte återställt iphone ju

Du behöver koppla upp din iphone till trådlöst nätverk för att blackr4in ska fungera och kunna ladda hem sn0w programmet.

Ursprungligen av tontella:

hej
jag har gjort exakt det du skrev o clarifield hemsidan.
när jag startade programmet appz blackra1d för att installera cydia..
det står please check you internet connection (error)
jag har ju usb på iphone...annars kunde jag inte återställt iphone ju

"Usb på telefonen", vad menar du?
Som snubben/snubban ovan nämner måste du ha trådlöst internet(Wifi eller Mobilt Internet) för resten.

jag menar jag har ju iphone kabel på när jag uppdatera..kan man inte surfa via usb kabel?
måste man har trådlöst?? för att kunna köra cydia? så min iphone är forfrande inte jailbreak än va?
jag har försökt överförat spel det fungerade inte

Tontella:
Seriöst, vad är det du vill göra?!
Har du lyckats Blackra1n:a iPhonen? Så att Du har en Blackra1n-icon på Springboard?
Om du har det, så ja, då har du lyckats jailbreaka den.

japp jag har blackra1n på springboard. men har inte installerat cydia för att jag har inga trådlöst eller mobil internet..men om den är jailbreak varför kan jag inte använda programmet o spel som har fungerat på min gamla iphone 3g o har även laddat spel o prg från torrents med
-
iphone är ej unlock

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-11-03 22:54
Ursprungligen av tontella:

japp jag har blackra1n på springboard. men har inte installerat cydia för att jag har inga trådlöst eller mobil internet..men om den är jailbreak varför kan jag inte använda programmet o spel som har fungerat på min gamla iphone 3g o har även laddat spel o prg från torrents med
-
iphone är ej unlock

Du måste ha fixat Cydia för att köra crackade spel... Men jag antar att jag går över forumets regler... eller?

Ja precis, INGEN diskussion om crackade spel och apps.
Grattis att du klarade jailbreaken iaf.

jaha ok tack FEDI!!
-
då ska jag fixa trådlöst internet så jag kan installera cydia..
-
tack så hemsk mycket THEPLAGUE!!!! du är snäll
måste sova nu.. ha det så bra kram/ Lena

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-04 12:58

Jag har problem jag med, testade att jailbreaka med Black Ra1n igår, en snubbe som breakat flera telefoner gjorde det.
Allting såg ut att gå bra men när mobben bootade om så stod det "no service".
Jag kör telenor och den är låst till dem.
Jag var tvungen att göra en system reset och sedan uppgradera firmwaren för att den skulle gå att ringa med igen.
Jag har en splitterny vit 3Gs 32GB 3.1.2(7D11) och baseband 05.11.07

Kom tydligen en ny versio av blck rain idag?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-04 22:25
Ursprungligen av theVOID:

Jag har problem jag med, testade att jailbreaka med Black Ra1n igår, en snubbe som breakat flera telefoner gjorde det.
Allting såg ut att gå bra men när mobben bootade om så stod det "no service".
Jag kör telenor och den är låst till dem.
Jag var tvungen att göra en system reset och sedan uppgradera firmwaren för att den skulle gå att ringa med igen.
Jag har en splitterny vit 3Gs 32GB 3.1.2(7D11) och baseband 05.11.07

Kom tydligen en ny versio av blck rain idag?

Körde du blackra1n från iPhonen sedan också (med WLAN inkopplat), så du inte bara gjorde en jailbreak?
Kanske en dum fråga, men det är ju en tvåstegsraket om du ska både jailbreaka och låsa upp....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-04 13:45

Dina baseband och fw versioner är de rätta för Blackra1n. RC3 kom igår eftermiddags och är den senaste versionen.

För att jailbreaka skall det bara vara att köra Blackra1n från blackweather . No Service med giltigt SIM är ngt jag inte sett med Blackra1n förr, du får nog ta och försöka igen. Kötta på bara

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-05 10:35

Hej!

Som det är nu så är ju telefonen låst till telenor men det gör ingenting för min del, så jag behöver ej köra steg två? Eller måste jag det för att få bort "no service"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 17:41

Hejsan nu är jag här igen, gjorde aldrig en jailbreak sist.¨
Nu har det gått ett tag är det fortfarande blackra1n man använder för att jailbreaka sin iphone 3gs 3.1 (modem firmwire 05.11.07)
mycket tacksam för snabba svar då jag tänkte jailbreaka den nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 19:19

Okej nu har jag övervägt att använda PwnTool 3.1.2 men den finns bara till MAC?
Som jag fattar det så ska man göra en backup på sin ISPW (vet ej hur behöver hjälp med det) sen kör man den i Pwntool så den blir hackad sen återställer man med den ISPW filen via ITunes, någon som kan säga att jag är på rätt spår

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 20:40
Ursprungligen av gmd:

Okej nu har jag övervägt att använda PwnTool 3.1.2 men den finns bara till MAC?
Som jag fattar det så ska man göra en backup på sin ISPW (vet ej hur behöver hjälp med det) sen kör man den i Pwntool så den blir hackad sen återställer man med den ISPW filen via ITunes, någon som kan säga att jag är på rätt spår

Beroende på vilken telefon du har och vad det är du vill göra med den så har du alla guider här . Flertalet finns även på svenska.

Den procedur du själv beskriver finns här
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5432

Diskutera PawnageTool i annan tråd tack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-14 14:19

Jag var inne och läste på iclarified innan jag skulle till och låta det regna... Det stor "The BlackRa1n jailbreak will work with the 3.1.2 firmware but not the latest 3.1.3 firmware"

Jäkla osis, för alldeles nyss när jag säkerhetskoppade telefonen så installerade jag också 3.1.3 firmware. Är mitt hopp att kunna jailbreaka förbi nu, eller finns det något sätt att gå tillbaka till 3.1.2 firmware?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-03-14 16:04

Vill veta detsamma

Bevaka tråden