Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte föra över apps.

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-11-07 14:39

Hej
Jag har laddat ner apps som överskrider 10mbts genom itunes på datorn men kan inte föra över dem till min iphone 3gs.. har följt instruktioner men inga apps sparas på telefonen..
vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-07 15:28
Ursprungligen av 2ndsky:

Hej
Jag har laddat ner apps som överskrider 10mbts genom itunes på datorn men kan inte föra över dem till min iphone 3gs.. har följt instruktioner men inga apps sparas på telefonen..
vad ska jag göra?

Det funkar inte....? Och?
Får du något felmeddelande, vad händer när du synkar med USB...? Vi kan ju inte svara utan att få veta vad som händer.
Mac eller Windows?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-11-08 12:56

jag drar eller klickar i rutan på appsen så jag ser till höger i bild att dom läggs in på iphonen.. sen trycker jag på "utför" och de blinkar bara till sen försvinner dom från telefonen men ligger fortfarande kvar i program listan i itunes.
windows.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-08 18:20
Ursprungligen av 2ndsky:

jag drar eller klickar i rutan på appsen så jag ser till höger i bild att dom läggs in på iphonen.. sen trycker jag på "utför" och de blinkar bara till sen försvinner dom från telefonen men ligger fortfarande kvar i program listan i itunes.
windows.

Klicka på fliken Program i iTunesfönstret när du har valt iPhonen. Finna programmen där? Har du kryssat i synka Program?

Ursprungligen av 2ndsky:

Hej
Jag har laddat ner apps som överskrider 10mbts genom itunes på datorn men kan inte föra över dem till min iphone 3gs.. har följt instruktioner men inga apps sparas på telefonen..
vad ska jag göra?

Vilka program?
Det blev inga strul vid köpet?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-11-10 16:19

jag har gått in på program och där ligger spel etc. sen trycker jag som tidigare skrivet på "utför" när jag ska flytta över dem men de går bara inte. dem blinkar till på iphonen men strax efter försvinner dem... har absolut ingen aning vad jag ska göra för att få in dem på telefonen..

Ursprungligen av 2ndsky:

jag har gått in på program och där ligger spel etc. sen trycker jag som tidigare skrivet på "utför" när jag ska flytta över dem men de går bara inte. dem blinkar till på iphonen men strax efter försvinner dem... har absolut ingen aning vad jag ska göra för att få in dem på telefonen..

Jo, men det var inte frågan.
När du köpte dem i iTunes, då var det inget strul runt köpet eller nedladdningen eller?
Ikonerna finns alltså på iPhonen och när du trycker på dem öppnas appen och stängs snabbt?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-11-11 00:47

Nej det var inga problem att ladda ner dem. ikonerna finns inte på telefonen isig utan på itunes och jag vill lägga in dem på telefonen men det går inte. om man går in på itunes och på program så har man en rad till vänster med sakerna som man vill lägga till på telefonen och sen har man till höger en bild på sin telefon och sina apps. det är här det strular. jag klickar i rutorna eller drar ikonerna till telefon sidan (höger) och trycker sedan på "utför" då blinkar det till och ikonerna försvinner från telefonen men ligger kvar i rutan till vänster.

Ursprungligen av 2ndsky:

Nej det var inga problem att ladda ner dem. ikonerna finns inte på telefonen isig utan på itunes och jag vill lägga in dem på telefonen men det går inte. om man går in på itunes och på program så har man en rad till vänster med sakerna som man vill lägga till på telefonen och sen har man till höger en bild på sin telefon och sina apps. det är här det strular. jag klickar i rutorna eller drar ikonerna till telefon sidan (höger) och trycker sedan på "utför" då blinkar det till och ikonerna försvinner från telefonen men ligger kvar i rutan till vänster.

Provat gå in på FLIKEN program, markera att du vill synka "Alla program".

SEN trycker du på utför...

Ursprungligen av Goflorp:

Provat gå in på FLIKEN program, markera att du vill synka "Alla program".

SEN trycker du på utför...

Inte om man inte vill synka alla program.

Ursprungligen av theplague:

Inte om man inte vill synka alla program.

Då får man koppla in hjärnan en stund och markera dem i listan som dyker upp under.
Kryssar du i rutan åker programmet ut till iPhonen, kryssar du ur så åker programmet BORT från iPhonen.

Alla dessa in och ut hanteras vid nästa synkning (antingen automatiskt eller när du trycker Utför)

2ndsky:
Och du har köpt dem i iTunes?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-11-11 23:20

ja jag har köpt dem i itunes på datorn eftersom dom är större än 10mbit.

Ursprungligen av 2ndsky:

ja jag har köpt dem i itunes på datorn eftersom dom är större än 10mbit.

Är iTunes och iPhone auktoriserade med samma konto?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-11-13 15:33

haha läs mina svar är ni snälla. det är precis så här jag har gjort och det funkar inte..! Det funkar inte!

"Är iTunes och iPhone auktoriserade med samma konto?" JA!

"Då får man koppla in hjärnan en stund och markera dem i listan som dyker upp under.
Kryssar du i rutan åker programmet ut till iPhonen, kryssar du ur så åker programmet BORT från iPhonen.

Alla dessa in och ut hanteras vid nästa synkning (antingen automatiskt eller när du trycker Utför)" Själv klart har jag gjort detta precis som jag skrev.

Det låter ju som det skulle kunna ha med auktorisering av kontot.
Men eftersom du redan prova t det så

..slut på idéer

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-11-16 22:05

Ehum...
Jag har noterat ett liknande fenomen, de senaste 2 tillfällena jag synkat telefonen (gör det inte varje dag, möjligen nån gång i veckan). Jag kör Itunes på Macbook, Snow Leopard, Iphone 3G med 3.1.2 installerat. Allt är uppdaterat, och auktorisering verkar vara i ordning. Mitt synkningsfel yttrar sig så att det sista överförda programmet till telefonen hänger kvar som "1 uppdatering tillgänglig", hur många gånger man än försöker överföra/synka telefonen. Jag tycker det luktar lite som om någon xml-fil à la typen spellista blivit trasig. Jag har googlat mig blå på fenomenet, men hittar inget vettigt. Det skulle också kunna vara knas med Itunes, som åtgärdas vid uppdatering, det har ju hänt förut...

/Ola

Ursprungligen av MrArne:

Ehum...
Jag har noterat ett liknande fenomen, de senaste 2 tillfällena jag synkat telefonen (gör det inte varje dag, möjligen nån gång i veckan). Jag kör Itunes på Macbook, Snow Leopard, Iphone 3G med 3.1.2 installerat. Allt är uppdaterat, och auktorisering verkar vara i ordning. Mitt synkningsfel yttrar sig så att det sista överförda programmet till telefonen hänger kvar som "1 uppdatering tillgänglig", hur många gånger man än försöker överföra/synka telefonen. Jag tycker det luktar lite som om någon xml-fil à la typen spellista blivit trasig. Jag har googlat mig blå på fenomenet, men hittar inget vettigt. Det skulle också kunna vara knas med Itunes, som åtgärdas vid uppdatering, det har ju hänt förut...

/Ola

Och du är säker på att du har uppdaterat till senaste versionen av appen?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-11-19 10:39

Nja - det vete fan - fast jag löste problemet. Häromdan yttrade sig problemet som att den tillgängliga uppdateringen i Itunes försvann - Itunes uppfattade alla hämtningar som gjorda - däremot så indikerade appen "app store" i telefonen att samma program som nyss krånglat (Google Earth, >10Mb) som varandes tillgängligt för uppdatering. Jag kopplade upp telefonen via WLAN, hämtade appen och nu är allt frid och fröjd - problemet löst. Det kan nog vara så att Itunes hämtar appen men att själva installationen på telefonen misslyckas, och det tänker man kanske inte på att kolla, det indikeras ju inte om det sker...
/Ola

1
Bevaka tråden