Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-11-08 14:25

Syggt Erik!!
Nu blir man inspirerad att gå vidare, behövde nån Cooldown, Pulse grej, så nu ska jag testa det du har.

Gjorde en jäkla miss igår, som iofs redde ut sig. Ändrade en profil i Pitbull och råkade kopiera in en felaktig på default och då försvann alla mina sparade grundprofiler... Men jag lyckades köra kopia på mina kontouppgifter i wowmappen innan jag loggade ut från wow, och sen kopiera in de gamla inställningarna... pheww! En jäkla tur att jag räknade med att ändringar inte registreras förrän man loggar ut från wow...

Snygg film också! Får jag fråga vilken dator du gör det på och om det är en mac, vilka inställningar kör du på?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-08 17:20

Timemachine is your friend even in fun and games… Jag vet inte hur många gånger jag använt time machine för att hämta en gammal version av min WTF-mapp eller en plugg!

Omni CC och Omni CC Pulse fungerar bra och är tydlig, dock stör jag mig på tajmingen av Omni CC Pulse (den pulserar så pulsen är "klar" när jag kan använda min talent, jag vill att den ska börja pulser när jag kan använda denna).

Filmen är inspelade på min MacPro 8 Core 2.8GHz / 8GB / GF8800 / 2xSATA Drive RAID. Internt i spelet för inspelning kör jag med inställningarna:

- 1280x800
- 50 fps
- Apple Intermediate Codec, High
- Record User Interface On
- Record Sound On

Efter detta konverterar jag QT-filen jag får ut till en QuickTime ProRes 4444 med 25 fps. Detta måste göras då den fil som kommer ut ur WoW har en variabel frame rate och FCP inte kommer gå med på att visa den.

Shamanen i filmen spelade in sin vy på en PC med FRAPS. Denna konverterade han till en MPEG4-fil på 20 Mbit som jag sedan konverterade till QuickTime ProRes 4444 och kunde redigera denna i FCP också.

I FCP redigerar jag med settingen ProRes 720 25p då denna motsvarar 1280x800 rel. väl och du får viss realtid i din sekvens. När jag känner mig hyfsat klar med klippningen ställ jag om allt till 1280x800 och kör finliret.

Mina video-inställningar för WoW är 1680x1050, enklare AA och de mesta på HIGH utom skuggor som är på LOW. Sedan Snow Leopard har jag fått stänga av Full Screen Glow Effects då detta fuckar upp Anti-aliaising.

Tänkte lägga upp en bild men ids inte. Länkar till compen jag använder ist, det är nästan exakt.
Som dot-timer (är juhe warlock) använder jag ForteXorcist

Sen är compen jag använder denna: Trance UI

Fick tom. FPS-ökning tack vare det UI:et. Vet inte varför men jag är tacksam

Ursprungligen av willhaven1980:

Tänkte lägga upp en bild men ids inte. Länkar till compen jag använder ist, det är nästan exakt.
Som dot-timer (är juhe warlock) använder jag ForteXorcist

Sen är compen jag använder denna: Trance UI

Fick tom. FPS-ökning tack vare det UI:et. Vet inte varför men jag är tacksam

Tack.. Men hur gör jag med .rar filer?

De är som *.zip-filer men bättre komprimerat. Hur som haver så använder du UNRARX för att packa upp dem.

GL

De är som *.zip-filer men bättre komprimerat. Hur som haver så använder du UNRARX för att packa upp dem.

GL

Snälla.. Lägg upp en bild på ditt UI

Sitter och växlar mellan min Warrior och min Mage just nu. Någon som har några tips eller ideer som hjälper mig att bli bättre? Speccade nyligen om min Mage från 100% Fire till nuvarande så att jag skulle kunna få Clearcasting men jag känner mig lite blåst eftersom jag, tillfälligt tappade förbättrad Crit (world in flames)

@ru4real fixar det ikväll då

@ru4real fixar det ikväll då

Installerat Trance nu.. Funkar bra men ofattbart ovant..
Tänk på att du numera måste säga till när du ändrar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-09 12:18

Jag tror du vill se över din spec på warrior:n lite (givet är att du levlar fortfarande, men ändå).

- Deflection har du ingen nytta av som DPS
- Tactical Mastery har du ingen större nytta av
- Både AXE och SWORD spec har du ingen nytta av
- Improved Hamstring är bara bra i PVP
- Trauma är något man alltid tar som Arms Warrior
- Weapon Mastery är inget krav men inte så dumt när man levlar
- Second Wind kan ifrågasättas, dock inte dumt när man levlar
- Wrecking Crew är givet att ta 5/5

Vad gäller glyphs så är det följande som gäller:
- Rending
- Mortal Strike
- Execution

Men eftersom du levlar är ev. den sistnämnda inget du måste ta.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag tror du vill se över din spec på warrior:n lite (givet är att du levlar fortfarande, men ändå).

- Deflection har du ingen nytta av som DPS
Deflection: handlar det inte om att minska chansen att bli träffad?

- Tactical Mastery har du ingen större nytta av

- Både AXE och SWORD spec har du ingen nytta av
Att jag inte ska ha både Axe och sword är något jag tänkt på. Håller mig fn till min Polearm och gillar det vapnet dessutom ser handhållningen konstig ut då en warrior håller i ett tvåhandssvärd (tänkt dig att du korsar vänster hand över höger hand och griper tag i greppet med vänster hand framför höger hand...weird)
Så där kan jag mao spara in två points på sword

- Improved Hamstring är bara bra i PVP
- Trauma är något man alltid tar som Arms Warrior
OK. Ersätter Improved H med Trauma

- Weapon Mastery är inget krav men inte så dumt när man levlar
- Second Wind kan ifrågasättas, dock inte dumt när man levlar
- Wrecking Crew är givet att ta 5/5
Fixar sig nu när jag har points över

Vad gäller glyphs så är det följande som gäller:
- Rending
- Mortal Strike
- Execution
Får ta en titt på dessa. Guld är inte precis i överflöd...

Men eftersom du levlar är ev. den sistnämnda inget du måste ta.

Tack för hjälpen.

Med ovanstående förändringar hamnar jag här med tre points(sex points totalt) över. Lite osäker på vart jag ska lägga dem. Cruelty kanske...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-09 13:03

Något sådant här skulle fungera:
The World of Warcraft Armory

Möjligen skippa 2 poäng i cruelty och sätta i weapon mastery.

Ursprungligen av Erik.dv:

Något sådant här skulle fungera:
The World of Warcraft Armory

Möjligen skippa 2 poäng i cruelty och sätta i weapon mastery.

Jag kör med min variant (ditt andra alt). Eftersom jag lvlar så har jag fortfarande points jag kan lägga på cruelty. Kommer snart upp i lvl 78

Tack för hjälpen

Någon som har testat Wow på de nya iMacarna? Funderar på 21,5 " med Radeonkortet. 4 Gb RAM från start, antar att det inte finns någon poäng med att öka på det (för wowandet that is)?

@ru4real här har du mitt UI! Hoppas du kan få nå nytt av det

@ru4real här har du mitt UI! Hoppas du kan få nå nytt av det

Tack.. Skall ta och göra om ikväll

Vilken Addon är det som ligger och håller koll på dina curses? Ovanför din cast bar..

Fortfarande:Fortexorcist

Kolla att allt du vill ha är på Enable, tror faktiskt dottar ät disabled när man starar modden.

Fortfarande:Fortexorcist

Kolla att allt du vill ha är på Enable, tror faktiskt dottar ät disabled när man starar modden.

Jag är ledsen man jag hittar inte. Tror du kan vara extremt specifik? Du vet:

/fx
klicka på xxxxx
klicka på xxxxx
etc

jag vill förlänga bars så att de ser ut som de du använder.

Hehe

KIka här

Under fliken Spelltimer har jag aktiverat men jag har inte ändrat storleken på barsen. Möjligen flyttat dem lite bara.

Suck.. Jag har en version senare. Fliken Spelltimer finns inte med

Men klart den finns Jag har den absolut senaste versionen av Forte. Fliken Spelltimer är AO för modden så kika igen.

Kika på bilden jag bifogar. Där jag pekar med musen, där är den.

Men klart den finns Jag har den absolut senaste versionen av Forte. Fliken Spelltimer är AO för modden så kika igen.

Kika på bilden jag bifogar. Där jag pekar med musen, där är den.

Tack.. Hade tydligen "disabled" den i add-on listan

sorry

@ willhaven - såg att du hade en Demo specc. Är det för PvP eööer raidar du med den för raid buffen som alla casters får när din pet crittar? Vilken dps gör du under raids med dina två olika speccs?

Vi är nu framme vid Tvillingarna i Heroic. Hörde att Anub är marig.

@ru4real - Jag kör den speccen när jag gör quests. Skyddar mig minimalt mot alla rackarns gankers som dödar mig på 2 slag Kör den speccen när vi inte har nån shaman med i raiden men jag får själv sådan DPS-loss så vill helst undvika att köra den om vi har en shaman med. Vet inte vad jag gör med demo men det är inte nämnvärt. Med destro ligger jag på ca. 5700-5900dps, inte världens bästa men inte det sämsta. Datorn börjar bli lite trött så jag tappar lite pga. fps-lagg.

• Medlem
  • 2009-11-13 17:15

Hmm, vet inte om jag sett det i forumet - har vi några healers på 99mac? Lite nyfiken vilka addons ni kör och specifikt om det finns nån resto shaman bland er?

Ursprungligen av Ziggy:

Hmm, vet inte om jag sett det i forumet - har vi några healers på 99mac? Lite nyfiken vilka addons ni kör och specifikt om det finns nån resto shaman bland er?

Ja, min main är en disc-präst. Och just för helandet har jag alltid bara använt mig av frames-mod (först Xperl och nu Pitbull för att det är snyggare och tar mindre minne) + Clique. Men då är jag ingen raider heller Jag skulle inte klara mig utan Clique faktiskt, sjukt bra. Testar även Grid lite då och då, fördelen där är väl att man kan ladda ner rätt många moduler så man ser tickande HOTs etc.

Ang. mus så använder jag fortfarande min gamla MX700. Jag har letat länge och provat många, men alltid är det nåt som stör mig, de är för lätta, knapparna går för lätta/för tunga, scrollhjulet har fel ljud etc... Så nu har jag köpt ett gäng microswitchar på elfa och bytt ut originalen som började hänga sig.

Har förresten precis bytt sida med min präst från horde till allians (känns fortfarande fel att heala fel sida ). Men nu kan jag inte ta daily questen i wyrmrest temple längre?! Är det någon med en kvalificerad gissning?

Hej alla Macägande WoW-are

Jag har uppgraderat till Snow leopard för några veckor sedan, och sen dess har jag fått mycket sämre FPS i WoW. Är det någon annan som haft likartade problem och som ev. har någon lösning?

Jag kör med en MBP 2.33 ghz Core2 duo, 2 gb internminne och ATI Radeon X1600. Körde aktivitetskontroll parallellt igår med WoW och jag hade 500 mb outnyttjat ram och låg aldrig på mer än 80-90% processorutnyttjande, samtidigt som det hackar nått grymt, musen hoppar på skärmen, jag knappt kan skriva i chatten etc. Dessutom har ljudet börjat krångla, det blir helt förvrängt, både i WoW och Ventrilo. Ljudet har aldrig blivit konstigt i ex. iTunes.

Jag kör inte så mycket annat som kräver hög prestanda (förutom Handbrake och där har jag ingen riktig kolla på om det går snabbare eller långsammare) så jag vet inte om det är fler saker som spökar. Men just nu börjar det bli så att det knappt är kul att spela (när hela skärmen fryser så fort whelpsen kommer och man är main tank i Onyxia 25 med ansvar för att plocka upp eliten är man redo att kasta ut datorn genom fönstret...).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-14 14:13

Som jag förstått det är det vissa effekter på vissa maskiner som kan få WoW att balla ur i Snow Leopard. Jag TROR jag läst att just X1600 GPU:n var en av de som hade dessa absurda problem (alltså man gick från säg 30fps till 2 fps).

Snow Leopard 10.6.2 löste problem för mig med WoW. Nu fungerar Full Screen Glow Effects tillsamans med Anti-Aliasing. Dock spelar jag på en MacPro med ett GeForce kort. Jag hantar du lagt inte det i varje fall?

Antar att du har kikat i denna tråd, om inte så kan det finns tips där: World of Warcraft - English (NA) Forums -> The WoW Performance Guide For Macs

Bevaka tråden