Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om nya Cinema Display (oktober 2008)

Tråden skapades och har fått 190 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Köpte denna skärm här om dagen, i hopp av att slippa dåliga färger / backlight bleeding som är vanligt på billigare skärmar, men jag måste säga att denna skärm jag fick har mer backlight bleeding och dålig färg än vad min gamla Samsung 22" har.

Vit färg ska ju ändå vara VIT och inte halv gul?

Det verkar som att den endast visar rätt vit färg uppe i vänstra hörnet, stor skillnad om jag drar dit något som är vitt än någon annan stans på skärmen.

Har pratat med Apple och en ny är skickad idag, dock så verkar detta problem rätt vanligt, läst på macrumors forumet om att ganska många fått byta in deras skärmar minst ett par gånger till dom fått rätt eller tagit pengarna tillbaka.

Blir ingen skillnad oavsett kalibrering, detta är väl inget man ska acceptera på en skärm för 8600 kr?

Tänkte höra med er här på forumet ifall någon annan har eller har haft liknande problem?

Såg att drifter7508 har haft en jävla massa problem också

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-28 11:28

Hur är färg, kontrast, gamma osv på en denna jämfört med en Macbook Pro? Hatar när jag inte får någon matchning.

Då får jag väl vara kärringen mot strömmen då och meddela att jag snart haft en i ett år (fan vad tiden går). tror bestämt att jag skaffade den vid eden här tiden förra året.

Går som en klocka är ju lite klyschigt men ändå.

Inga fel, inga döda pixlar, inga ränder, fel färger eller blödningar, ingenting.
Bara en underbara skärm som bara går och går.

Inköpt på MacForum i Götlaborg.

Senast redigerat 2009-11-13 23:57

Okej, skönt att höra att det finns bra exemplar! Hoppas skärmen som kommer till veckan är en utav dem!

Finns det något sätt att koppla en Macbook med mini DVI till denna skärm?

Ursprungligen av Firechild:

Finns det något sätt att koppla en Macbook med mini DVI till denna skärm?

Nej.

Det finns Displayport till DVI-koppling men inte andra vägen.

Enkelt uttryckt så kan man ta bort lite saker och få en DVI-signal. För att gå FRÅN DVI till DisplayPort tvingas man lägga till en massa saker,det finns ingen adapter som fixar den biten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-24 10:44
Ursprungligen av Goflorp:

Nej.

Det finns Displayport till DVI-koppling men inte andra vägen.

Enkelt uttryckt så kan man ta bort lite saker och få en DVI-signal. För att gå FRÅN DVI till DisplayPort tvingas man lägga till en massa saker,det finns ingen adapter som fixar den biten.

Visst finns det, men är ganska dyrt och har vissa begänsningar:

Gefen Inc. - DVI to Mini DisplayPort Converter

Gefen DVI to Mini DisplayPort adapter

Ursprungligen av Jfm010:

...har vissa begänsningar...

Vilka begränsningar?

Jag skummade igenom sidorna du länkade till, men hittade inget om begränsningar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-25 07:54
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilka begränsningar?

Jag skummade igenom sidorna du länkade till, men hittade inget om begränsningar.

Max upplösning är 1920*1200 och den tar bara DVI Singellink. Med tanke på att det i dagsläget bara finns en 24-tummare med denna upplösning är ju detta inget problem, men kommer det större skärmar med högre upplösning funkar ju inte denna burk. Men till 24-tummaren lär det funka fint
Är själv på jakt efter ny skärm till min gamla Mac Pro och har sneglat lite på denna kombon, men det blir lite väl dyrt...

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2010-01-12 17:48

Idag kom min CInema Display.
Första intrycket: Jag kommer aldrig mer behöva scrolla i sidled

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-12 17:59

Det tills du skaffar en 27"

Bevaka tråden