Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt nya iMac (oktober 2009)

Tråden skapades och har fått 312 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Grattis Dredd!

Den som får sin i7 först hoppas jag postar lite benchmarks mm omgående!

Skulle gärna se lite benchmarksporr av er som får en 2.8 i7. Siktar själv på den i slutet av året.

Ha det så skoj...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-13 13:04

Nu har jag fått min i7! Nu ska den bara göras i ordning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-13 14:43

Samma här
Håller på att starta upp.........

Ursprungligen av J.Dredd:

Nu har jag fått min i7! Nu ska den bara göras i ordning

Beställde en i5 med extra minne den 21:a oktober... Fick leveransbesked nyss. Kommer senast 19:e, alltså nästa torsdag.

Ursprungligen av Gods_machine:

Beställde en i5 med extra minne den 21:a oktober... Fick leveransbesked nyss. Kommer senast 19:e, alltså nästa torsdag.

Samma här, besked idag, kommer torsdag yay!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-13 17:09

Varför är jag mobbad av Apple? Beställde 21:a oktober... :'(:'(:'(:'(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-14 20:32
Ursprungligen av Nirre:

Varför är jag mobbad av Apple? Beställde 21:a oktober... :'(:'(:'(:'(

Tjohoo, jag är inte längre mobbad! Fick leveransbesked idag. I mailet står att den ska vara framme senast den 24:e, och på min ordersida på apple.com står det att beräknat leveransdatum är den 26:e men att det kan komma att ändras - vilket jag såklart räknar med att det gör...

"Shipped on: Nov 14, 2009 via SYNCREON"
När kan den i bästa fall landa i stockholmstrakten tror ni?

Ursprungligen av Gods_machine:

Beställde en i5 med extra minne den 21:a oktober... Fick leveransbesked nyss. Kommer senast 19:e, alltså nästa torsdag.

Dom ringde från UPS i förmiddags... Den kommer redan idag. Tre dagar tidigare än väntat.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-11-13 22:56

Hur leveraras de? UPS? Posten? Till dörren?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-14 03:28
Ursprungligen av franzer:

Hur leveraras de? UPS? Posten? Till dörren?

Min kom med UPS, levererades till dörren.......

Ursprungligen av franzer:

Hur leveraras de? UPS? Posten? Till dörren?

Det beror på vart leveransen ska ske. Alla budfirmor har inte samma täckningsområden. Det varierar därför mellan vilken budfirma som anlitas och de i sin tur anlitar ofta varierande åkare. Allt från de som gör ett väldigt bra jobb och ringer dig på morgonen och frågar när det går bra att ta emot paketet till de som bara lämnar en lapp i brevlådan om att man inte var hemma när man är hemma.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-11-14 06:58

De blir en I7 för mig med men tror jag väntar tills leveranserna lugnat ner sig. Fabriken går nog på högvarv nu och jag är rädd att kvalitén kan bli lidande när de vill få ut alla beställningar fort. Skulle de vara någon barnsjukdom så kanske de snabbt rättar till dom nu när folk börjar få sina leveranser.

Tänkte på en till grej, detta är ju en tråd om de nya Imac'sen, men detta är ju mest en leveranstråd nu, kan ni inte moderera och skapa en speciell tråd för detta?

Verkar ju vara flera som fått sin i7:a nu, är det någon som orkar skriva ihop lite om intryck, performance, kanske lite tester i olika spel eller benchmarks osv? Vore väldigt intressant att höra vad ni tycker.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-11-16 07:03

WTF varför skickas alla utom min? Jag beställde min i5 med fjärris den 20 oktober 20.30 och har fortfarande leverans i november.....:((

Ursprungligen av jejjje:

WTF varför skickas alla utom min? Jag beställde min i5 med fjärris den 20 oktober 20.30 och har fortfarande leverans i november.....:((

Det är för att du beställt med fjärrkontrollen. Verkar vara skaplig leveranstid på dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 10:05

Remoten

Apple har verkligen lyckats med leveranslogistiken :tveksam::tveksam::-/

Jag beställde en i5 + Apple remote den 25/10. Beräknad leverans blev den 10/12!!
Jag ringde då supporten och flyttade remoten till en egen beställning (så att den inte skulle sinka datorn).

I början av förra veckan dök till min stora förvåning remoten upp hemma hos mig! Och datorn kommer idag!

Logiskt? Njae...

Ursprungligen av jhn:

Apple har verkligen lyckats med leveranslogistiken :tveksam::tveksam::-/

...

Logiskt? Njae...

Jag anmäler avvikande åsikt. Det här med logistik är rätt speciellt och jag tycker nog Apple har en rätt bra sådan. För rätt många år sedan var mitt företag inblandat i ett projekt för SJ som handlade om optimering av tomma godsvagnar. Det var svårt för många lokala rangerare att inse nyttan med att köra tåg med tomma vagnar - varför inte bara lämna dem här tills det kommer gods att frakta? Men det kan mycket väl vara lönsamt att skicka tomma vagnar, eller att skicka fjärrkontroller och datorer separat. Allt beror på var varje pryl produceras, hur det för tillfället ser ut i transportledet, etc. Det är många faktorer som spelar in och vad som verkar logiskt för en enskild transport behöver inte vara logiskt för summan av många transporter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 13:05

Fick en uppdaterad status för försändelsen:

Budfirma: NL DISTRIBUTION CENTER

och ett spårningsnummer.

Är det någon som känner till budfirman och var jag kan spåra paketet?

Ursprungligen av timofej:

Fick en uppdaterad status för försändelsen:

Budfirma: NL DISTRIBUTION CENTER

och ett spårningsnummer.

Är det någon som känner till budfirman och var jag kan spåra paketet?

Normalt sett är det väl UPS (UPS: Tracking Information)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 13:41
Ursprungligen av timofej:

Fick en uppdaterad status för försändelsen:

Budfirma: NL DISTRIBUTION CENTER

och ett spårningsnummer.

Är det någon som känner till budfirman och var jag kan spåra paketet?

“NL DISTRIBUTION CENTER” heter distributören nu, det är Apples distributionspunkt/lager i Nederländerna. Enligt Apple Det dunkelt sagda

I en annan tråd här på 99 står det:

"Jag är inte säker på det här, men jag tror att NL DISTRIBUTION CENTER innebär att det skickas till NL utan en dedikerad budfirma. Väl i NL packas det om med övriga produkter i din beställning och då blir det UPS eller TNT som tar över, vilket innebär att du får ett trackingnummer som är sökbart."

Senast redigerat 2009-11-16 14:24
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-11-25 21:30
Ursprungligen av timofej:

Fick en uppdaterad status för försändelsen:

Budfirma: NL DISTRIBUTION CENTER

och ett spårningsnummer.

Är det någon som känner till budfirman och var jag kan spåra paketet?

Jag och många nadra hade TnT! Kopiera ditt nummer i leveransrapporten och gå in på tnt's sida och försök söka på referensnummer!

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-11-26 10:02

Apple har fortfarande inte dragit mina pengar och jag fick dator igår, Iofs har jag inte fått kvittot mailat ännu heller.
Hur vanligt är de att de blir såhär, någon som råkat ut för detta eller vet hur länge de kan ta. Skumt att de inte drar innan de skickar datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-26 11:39
Ursprungligen av ibanez:

Apple har fortfarande inte dragit mina pengar och jag fick dator igår, Iofs har jag inte fått kvittot mailat ännu heller.
Hur vanligt är de att de blir såhär, någon som råkat ut för detta eller vet hur länge de kan ta. Skumt att de inte drar innan de skickar datorn.

Mitt drogs samma dag som de skickade. Grattis om du får den gratis, men troligen kommer de att dra =).

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-11-26 11:43
Ursprungligen av xaiom:

Mitt drogs samma dag som de skickade. Grattis om du får den gratis, men troligen kommer de att dra =).

Nu fick jag fakturan/garantibeviset men pengarna är fortfarande kvar på kontot

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 13:10
Ursprungligen av Gods_machine:

Normalt sett är det väl UPS (UPS: Tracking Information)

Tack för svaret Gods_machine men jag har redan varit där och spårningsnumret fungerar inte där.

Ursprungligen av jhn:

“NL DISTRIBUTION CENTER” heter distributören nu, det är Apples distributionspunkt/lager i Nederländerna. Enligt Apple Det dunkelt sagda

I en annan tråd här på 99 står det:

"Jag är inte säker på det här, men jag tror att NL DISTRIBUTION CENTER innebär att det skickas till NL utan en dedikerad budfirma. Väl i NL packas det om med övriga produkter i din beställning och då blir det UPS eller TNT som tar över, vilket innebär att du får ett trackingnummer som är sökbart."

Min i5:a bytte från NL DISTRIBUTION CENTER till TNT med spårbart nummer kl 18:39. Skall bli spännande att se om de lyckas köra den över natten så jag får den imorrn, eller om jag får hålla mig tills på onsdag...

Ursprungligen av MagerValp:

Min i5:a bytte från NL DISTRIBUTION CENTER till TNT med spårbart nummer kl 18:39. Skall bli spännande att se om de lyckas köra den över natten så jag får den imorrn, eller om jag får hålla mig tills på onsdag...

Det finns stor chans till att dem hinner, när jag beställde en MBP 2,93 för ca ett halvår sedan på Apple Store en Söndag skickades den från Shanghai och jag hade den med UPS på Tisdagen samma vecka, vilket var helt otroligt tycker jag!
Sen finns ju dock typexempel när det verkligen tagit 7-10 arbetsdagar!

Beställde min i5:a den 7/11. Pengarna drogs från kortet omedelbart. Sedan dess har ingenting hänt - det står bara "Ships: November"

I morse var pengarna inte reserverade på kontot längre, och inte dragna heller! Vill inte Apple ha mina stålar?

Ursprungligen av Jernberg:

Beställde min i5:a den 7/11. Pengarna drogs från kortet omedelbart. Sedan dess har ingenting hänt - det står bara "Ships: November"

I morse var pengarna inte reserverade på kontot längre, och inte dragna heller! Vill inte Apple ha mina stålar?

Det där har hänt mig också. Pengarna kommer att dras när leveransen närmar sig.

Bevaka tråden