- Dalle
- Medlem ●
Beräknar att få "min" i morgon. Om UPS sköter sig vill säga. Lite intressant när man kollar på deras hemsida, då står det att den "beräknas" att levereras i morgon. Någon gång mellan 09-19! Man måste alltså vara stand-by i 10 timmar! Uselt!
Beställde en i5, standard konfig, från Apple Store på black friday. Leverans 16/12 säger dom, det blir 13 arbetsdagar.
Låter väl OK, har den till jul iaf....
Precis samma här.
På tal om något annat som avhandlats tidigare i tråden så var pengarna reserverade på kontot fram tills i fredags när reservationen försvann. Mycket märkligt.
Beställde en i5, standard konfig, från Apple Store på black friday. Leverans 16/12 säger dom, det blir 13 arbetsdagar.
Låter väl OK, har den till jul iaf....
//a
Den anlände igår, den 11, dvs 5 dagar "för tidigt".
Inte gör det mig nåt..;)
Fick min igår och har satt igång den först nu. Men varför bara engelska??
Finns inte 10.6.2 i svenska, instruktionsboken har de hunnit trycka på svenska...
Trevlig skärm!
...Men varför bara engelska??
Finns inte 10.6.2 i svenska, instruktionsboken har de hunnit trycka på svenska...
Du väljer själv språk i Systeminställningar (eller "System preferences" heter det väl hos dig, om den är inställd på engelska nu)
Fick min igår och har satt igång den först nu. Men varför bara engelska??
Trevlig skärm!
Bara att ställa in på svenska.
Nu blev det rätt språk! Missade att jag skulle dra "svenska" högst upp...
Gött! De ringde ifrån machuset idag och sa att datorn anlänt :-). Köpte en standard 27", men bytte till numeriskt tgb.
Fast fy satan vad skärmen blev stor i förhållande till mbp 15" som jag hade innan...
Ja, tangentbordet som följde med är ingen hit. Det saknas typ 15 cm med knappar på höger sida.
När jag ska skriva in siffror upptäcker jag till min förvåning att handen försöker knappa in siffror på musen. Måste nog också skaffa ett med numeriskt tgb. /Stefan
Samma här. Tar det som ett tecken på att Apple behövt fixa till logistiken. Man får hoppas de har fått ordning på alla trasiga leveranser av core i5 och i7 nu.
i7 2,8 skickas den 16 dec. leverans 28:e dec ...
så det tar alltså 10+ dagar fraån asien och hit... på packåsna eller?
Nåja, så länge den inte har barn sjukdomarna som man hör talas om så är jag glad!
Japp, så har den kommit ända till Örebro, eller, kanske inte.
Hur bär man sig åt för att få tag i kollinr? Jag har t.ex. beställt en i7 27" på macoteket, ska man kontakt dem eller vilka?
Hur bär man sig åt för att få tag i kollinr? Jag har t.ex. beställt en i7 27" på macoteket, ska man kontakt dem eller vilka?
Nej dem kan inte spåra den du får göra som jag sitta och vänta till mitten av Januari som det spås alla forum innan ÅF får sina I7!
beställde min 26 Oktober fast hos annan ÅF och det finns inte ett spår när de tänkas komma.
Apple prioriterar bara sin egen Store tyvärr bara lära sig till nästa gång skall du köpa en BTO maskin så gör det direkt på Apple Store
Nej dem kan inte spåra den du får göra som jag sitta och vänta till mitten av Januari som det spås alla forum innan ÅF får sina I7!
beställde min 26 Oktober fast hos annan ÅF och det finns inte ett spår när de tänkas komma.
Apple prioriterar bara sin egen Store tyvärr bara lära sig till nästa gång skall du köpa en BTO maskin så gör det direkt på Apple Store
Mycket tråkigt besked! Men ja, jag väntar gärna på denna ljuvlighet ändå. Vore ju iof. skoj att få den till självaste julafton. En i kundtjänst på Macoteket sa egentligen bara att han inte var säker på att jag skulle få den till julafton, men typ att möjligheterna finns?
TNT knackade på idag, men jag var inte hemma. I morgon lämnar de över paketet med core i7. Tidig julafton! Beställde den 17 nov.
Kan detta inte förresten vara en slags "julklapp" av apple? Alltså att man helt plötsligt någon dag innan julafton får syn på en postkille med ett megastort paket i handen ? Jag vågar ens knappt tänka tanken...
Jag har väl egentligen ingen brådska förutom att man sitter på en 13" Macbook Pro med extern Hårddisk där all min backup och system körs, så jag vill ju få min iMac så jag kan få ha min lilla MBP till det den är ämnad för bärbar
Idag levererades min i7. Paket står i hallen, men jag kommer inte ha tid att leka med den förrän om några dagar, då andra saker måste göras :(. Men får iaf testköra den i morgon så att man vet att den lever.