- A Milton
- Medlem ●
- Umeå
Traditionsenlig mellandagsmacpub i Umeå!
När? 30/12 2009 klockan 18:30
Var? Antagligen Bishops
Ursprungligt inlägg:
Hej go'vänner!
Vad tror ni, börjar det vara dags att planera in något för mellandagarna?
Jo, men norrbottningar är inte så pjåskiga. Ägnar du mer tid åt datorn än skotern behöver du bli ivägburen och fullproppad med mat, och därmed basta. Det är så de gör.
Ja, jag tror också att årets allra sista dagar är bra, ju senare desto säkrare.
Jo, men norrbottningar är inte så pjåskiga. Ägnar du mer tid åt datorn än skotern behöver du bli ivägburen och fullproppad med mat, och därmed basta. Det är så de gör.
Ja, jag tror också att årets allra sista dagar är bra, ju senare desto säkrare.
Som norrbottning måste jag väl delvis hålla med dig men vågar ändå påstå att man inte enlevererar fullvuxna karlar. Ägnar en karl för mycket tid åt datorn och för lite åt Ockelbon så får man ge honom lite kaffekask och en knuff i rätt riktning helt enkelt.
Tyvärr är jag nog "enlevererad" till Värmland vid den tiden så ni får klara er utan mig.
Jag håller med staed, vi siktar på onsdag 30 december, om inte någon protesterar.
Nästa fråga: Var?
Våra mellandagsmacpubar har oftast hållits nere på stan på O'Learys, inte minst för att vårt stamhak på Berghem brukar ha julstängt. Nu är det Allstar som håller till där, och det är en helt ok lokal på det sättet att den tar mycket folk och det är en avslappnad stämning där. Men jag är öppen för andra förslag också.
Jag var in och vände där (det var fullt) och jag var inte så imponerad, det kändes lite rörigt och jag gillade det bättre när det var 2våningar där. Men det är inte katastrof, däremot måste man nog boka bord för det är inte så stort som gamla stället.
Jag var in och vände där (det var fullt) och jag var inte så imponerad, det kändes lite rörigt och jag gillade det bättre när det var 2våningar där. Men det är inte katastrof, däremot måste man nog boka bord för det är inte så stort som gamla stället.
Det är två våningar på Olearys också. Men jag tror inte det är det bästa stället för en mac-pub. Jag kan nog vara med också.
Kan helt klart vara trevligt på Bishops, men det är jäkligt trånga bord dom har inne i bibblan. Iofs har dom ju dom där runda lägre borden också där inne. Man kanske kan boka dom? Tänkte mest på mitt eländiga knä och att det kan vara skönt att kunna sträcka ut benet lite.
Men jag kanske är i tillräckligt fin form innan dess så att det inte spelar så stor roll..
Bishops fungerar om vi 1) vet exakt hur många som kommer och 2) bokar i god tid.
Här är listan hittills, in order of appearance:
staed
samul
MatsOlov
lufra
Adrian B
Narogh
Kemppe
rhesus har även skrivit i tråden, men inte något om att komma på puben.
Kopiera listan och fyll på eller ta bort vartefter vi får fler namn eller återbud.
Här är ett förslag till hästjobb för den som har tid över: Gå igenom samtliga gamla Macpubstrådar och ta fram namn på folk som verkar ha varit med. Då skulle vi kunna sammanställa en lista och mejla ut till dessa. Det är nog många som slutet hänga på 99mac men kanske ändå finns i stan och vill komma.
Förresten, har ni kollat in macpub.se nyligen? Och för de allra senaste nyheterna har macpub.se även twitter förstås: https://twitter.com/macpub
Här är ett förslag till hästjobb för den som har tid över: Gå igenom samtliga gamla Macpubstrådar och ta fram namn på folk som verkar ha varit med.
Hörde jag mitt namn?
Har gått igenom trådar så långt bak som till 2004 nu. Ska jag fortsätta?
Ja, jag tänkte faktiskt på dig, sjukskriven efter operationen och sugen på något att göra
Ok. Nu har jag gått igenom alla relevanta trådar från begynnelsen fram till idag.
Underbart!
Vem gallrar bort dubletter (om sådana finns) och plockar fram epostadresser?
Det borde bli min uppgift eftersom jag har tillgång till medlemsregistret. Ska höra med Martin om det går att göra effektivare än helt manuellt.
Adrian; visst borde det gå att fixa någon mailinglista via "Google Apps for Your Domain" för macpub.se? Där folk kan anmäla sig och plocka bort sig och sådant?
Jag ska undersöka vilken bästa lösning är. Jag har inte kopplat macpub.se till GApps ännu, så antingen kan jag göra det eller så sätter jag uppe en vanlig Mailmain-lista (finns enkelt på mitt webbhotell). Snyggast vore dock att hantera hela anmäl/avanmäl direkt från macpub.se.
Jag är på, nyinflyttad och redo.
Ok. Nu har jag gått igenom alla relevanta trådar från begynnelsen fram till idag. Urvalskriterierna är att personen i fråga antingen skall ha deltagit vid någon aktivitet (MacPub, MacGrill eller MacLan) i Umeå eller uttryckt en önskan att göra så. Frågetecknen efter namnen kan betyda att det var svårbestämt eller att kontot verkar inaktiverat. Eller något helt annat. Kan givetvis hända att jag missat någon.
Here we go:
Adrian B
Alexander W
Anders K
Anders L
Anja (?)
AUTOMATTI
bborn
Björn Leander (hahahaha, FAIL!)
Björnström (var med 2002?!)
Bonish
Caroline
Caze
Daniel Eriksson
Erik_J
Fredrik Sigbjörn
fridan
gabra
Gadd (?)
GuitarFReak
gunek
Gustaf Bratt (?)
Grothich
Jetwash (?)
Johan S
Jon Adolfsson (?)
Kemppe
kesperse
larsgunnar
Leftrustle
Loranga
lufra
mac84
marie (?)
Markus Johansson
Marcus K
MagnusB
MatsIntosh
MatsOlov
Mattias Hedman (?)
MickeNo (?)
Micke W
Mikael E
mikael g (?)
mikza
MMN-o (?)
Narogh
Natarjasana
Niklas_ (?)
NiklasHS
niklasr
nomaden (?)
orat
Page not Found/Per
pecke
Petter E
rhesus
Samuel K
samul
Sidde (?)
Smirf
Spiken (?)
staed
Stefan Strandberg
TECHNIC
telis (?)
thor
ThunderMac (?)
Tomas Svedgård
William WM
XedoZ
Vem gallrar bort dubletter (om sådana finns) och plockar fram epostadresser? Adrian; visst borde det gå att fixa någon mailinglista via "Google Apps for Your Domain" för macpub.se? Där folk kan anmäla sig och plocka bort sig och sådant?
Kan vi inte fixa en Google-våg?
Men har alla Wejv då? Sen är väl tanken att vi fortfarande håller planeringen här på 99, men det vore bra att ha en epostlista så att man kan nå ut även till andra med datum och plats. Det får gärna vara en no-reply-lista, så att det blir mer som ett nyhetsbrev. Det är ju besvärligt att planera via två kanaler samtidigt liksom...
Så jag tänkt i alla fall. Sen tänker jag ju inte rätt alltid.
Men har alla Wejv då? Sen är väl tanken att vi fortfarande håller planeringen här på 99, men det vore bra att ha en epostlista så att man kan nå ut även till andra med datum och plats. Det får gärna vara en no-reply-lista, så att det blir mer som ett nyhetsbrev. Det är ju besvärligt att planera via två kanaler samtidigt liksom...
Så jag tänkt i alla fall. Sen tänker jag ju inte rätt alltid.
Sant. Försöker vara för modern kanske, men jag är desperat efter att hitta ett reellt användningsområde för nya vågen.