Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ladda ned gratisprogram utan Visakort

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-21 18:28
Ursprungligen av Zoega:

Jag hävdar fortfarande att ni kan göra ett e-kort som är t.e.x. ett mastercard på eran internetbank, sätt in en krona på det och välj hur länge det skall vara giltigt. Använd sedan det "virtuella" kortnummret för att regga er.

Kostar gratis.

jag har gjort det nu, funkade perfekt! aftonbladet tv, facebook, othello, vecka och sportstap är laddade. Filemagnet ska kanske köpas in..

Förresten, om man ska tex ladda hem program (tex iPint) som har åldersgräns, hur funkar det då med presentkort. Någon som vet?

Jag gjorde en fuling för att komma åt coverart.

jag reggade och sedan raderade jag mina kortuppgifter på en gång.

Det fungerade, efter detta mailade jag dem och bad dem ta bort alla uppgifter om mig från deras system. Nu fungerar inte coverartsnedladdningen längre givetvis, men jag har redan tagit allt jag ville ha.

Kanske borde allt spridas via en installerliknande applikation istället?

//K

Ursprungligen av kebarb:

Jag gjorde en fuling för att komma åt coverart.

jag reggade och sedan raderade jag mina kortuppgifter på en gång.

Det fungerade, efter detta mailade jag dem och bad dem ta bort alla uppgifter om mig från deras system. Nu fungerar inte coverartsnedladdningen längre givetvis, men jag har redan tagit allt jag ville ha.

Kanske borde allt spridas via en installerliknande applikation istället?

//K

ett ord: ORKA, vad tror du kan hända liksom? Dina uppgifter kommer för alltid finnas någonstans hos Apple, på en gömd fil bakom . När man väl har lämnat ut uppgifterna, så finns dem där för alltid. Så är det.

Vad har folk för verklighetsuppfattning egentligen? Vågar inte lämna ut kortnumret på internet till ett stort välkänt företag men att handla med det på stan göra man utan bekymmer?! Risken att råka ut för något är väl större där. Lägg in ett kortnummer och sluta bekymra er.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-21 13:09
Ursprungligen av Rickard A:

Vad har folk för verklighetsuppfattning egentligen? Vågar inte lämna ut kortnumret på internet till ett stort välkänt företag men att handla med det på stan göra man utan bekymmer?! Risken att råka ut för något är väl större där. Lägg in ett kortnummer och sluta bekymra er.

Det är ju inte det som är problemet, problemet är ju att vi inte har något kort. Hade vi haft ett hade vi använt det.

Konstigt. På amerikanska iTS så kan man registrera sig utan betalkort.

Ingen som känner till något liknande det här fast för svenska iTS där man kan få ett gratis presentkort att använda för att registrera sig?

TuneCore: 34 Stars

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Ingen som känner till något liknande det här fast för svenska iTS där man kan få ett gratis presentkort att använda för att registrera sig?

TuneCore: 34 Stars

Jag använde själv den sidan du länka till, funkade fint :).
När du skriver i koden så ber den dig att registrera ett account, och då finns alternativet "none" att välja som betalningsätt. den kommer senare säga att koden bara funkar i USA och du får inte dina 34 låtar...men det är inget att bry sig om eftersom du fick iTS accountet som du ville

Ursprungligen av Arcticwolf:

Jag använde själv den sidan du länka till, funkade fint :).
När du skriver i koden så ber den dig att registrera ett account, och då finns alternativet "none" att välja som betalningsätt. den kommer senare säga att koden bara funkar i USA och du får inte dina 34 låtar...men det är inget att bry sig om eftersom du fick iTS accountet som du ville

Yay! Tack så jäkla mycket! Fungerade finfint.

Edit:
Fick ett mail med "Your reciept"
Billed To: det jag skrivit in.

Det är väl bara ett e-kvitto gissar jag på och ingen kopia på något brev som skickas?

Senast redigerat 2008-07-21 23:55

Nej, något brev får du inte. Det är väl bra att spara alla e-postkvitton du får från iTunes. Har alltid fungerat bra för mig med iTunes nedladdning och betalning. Brukar gå in på mitt konto och kolla att det som jag laddat ner verkligen finns registrerade för då kan du alltid få tillbaka allt du köpt om du skulle behöva återställa den iPod Touch eller iPhone.
ITunes är lite klurigt att lära sig men fungerar bra när man väl är "inne" i systemet. Brukar köpa låtar när jag sitter på stan genom min iPod Touch och det laddas ned direkt.

Coca Cola hade någon drive (vet inte om den gäller fortfarande) där man fick en iTunes-låt per flaska via en kod i kapsylen. Annars är det väl bara att hitta någon kompis som redan är reggad på iTunes som köper ett Giftcard åt en.

Okej
Letade lite på nätet för ett tag sen och fick svaret att man inte får brev. Ville dock ändå vara säker.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 11:23

Det finns lite olika metoder för att regga ett itunes acc utan att "avslöja" sina konto uppgifter.
Ett tips dra en google search på "free itunes store account" så hittar ni det ni är ute efter

Ursprungligen av Delbo:

Det finns lite olika metoder för att regga ett itunes acc utan att "avslöja" sina konto uppgifter.
Ett tips dra en google search på "free itunes store account" så hittar ni det ni är ute efter

Arcticwolf gjorde en liten guide på förra sidan

  • Medlem
  • 2008-08-08 10:10

Det där funkade ju finfint, men kan man köpa presentkort någon annan stans än i just iTunes store, annars är ju hela poängen bort liksom. (Alltså att kunna handla utan att lägga in sina kortuppgifter där).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-08 11:21

Man kan regga ett amerikanskt iTunes konto genom att redeema ett giftcard som man köper på eBay eller vad som.

Sök på Konto på amerikanska iTunes store

/Tangen

  • Medlem
  • 2008-08-08 11:31

Tack!

Ursprungligen av Tangen:

Man kan regga ett amerikanskt iTunes konto genom att redeema ett giftcard som man köper på eBay eller vad som.

Sök på Konto på amerikanska iTunes store

/Tangen

Blir inte samma resultat längre nu när man har denna metoden. Nu säger den att man måste ha "click and buy". Vad skiljer det förra avtalet med det nya som man måste godkänna nu?

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Blir inte samma resultat längre nu när man har denna metoden. Nu säger den att man måste ha "click and buy". Vad skiljer det förra avtalet med det nya som man måste godkänna nu?

Har dom verkligen en ny metod ? För mig fungerar det som vanligt. Jag tror att "click and buy" står för det här att man kan sitta på sta´n och gå in på iTunes (tex AppStore) och köpa/ladda ned musik, program odyl "on the go". Det är ju jättesmidigt förstås. Dom drar pengarna från ditt konto och när du kommer hem till din dator och du ansluter så laddas de köpta sakerna ned till iTunes (tryck under Arkiv; Överför inköp från din iPod om det inte sker automatiskt). Du får samtidigt ett kvitto på dina köp genom mail.

Apple - Support - iTunes Store - iTunes Card FAQ
eller Sök tex iTunes Giftcards på 99.se. Finns många trådar om detta.

Senast redigerat 2008-09-19 20:58

reggade mig också precis, fungerar bra

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-11 02:47

Köp ett billigt iTunes presentkort bara, då slipper du hela strulet med kreditkort och så. Går köpa på eBay och Tradera. På Tradera kan man oftast betala direkt via bank, så inga kreditkort behövs.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-14 01:50

Visst kan man bara köra gratis racet, men då missar man ju all bra TV och allt annat kul man kan köpa i USA storen ;-). Det är ju lika kul som att bara gå och titta i affären, och inte få köpa något!

Bevaka tråden