- bozzman
- Medlem ●
- Luleå
För 3 dagar sedan bestämde jag mig att köpa min 3 iphone den nya 3GS (har haft de 2 föregående) då gick till Telia och beställde en med 16g eftersom de inte hade den modellen var tvungen att vänta, men det gick fort dagen därpå fick jag en sms och det var bara att komma och hämta. När jag var i Telias butik för att köpa den då föreslog tjejen som jobbar där att det var mycket bättre om man aktiverade telefonen direkt i butiken, jag tänkte hmm så svår är det inte men hade lite tid då lät jag tjejen göra det och då säger hon att det var problem med Home knappen att den var lite seg och om jag hade aktiverat telefonen hemma då hade varit tvungen att skicka iväg den på garanti och vänta i ca 2 veckor.
Då fick jag gå därifrån utan telefon, måste vänta tills de får mera telefoner.
Har någon haft problem med den knappen?
YES! Hämtade ut min 3GS 32GB vit idag!!
Tyvärr är 3.1 förinstallerat, så hur gör jag för att plocka ur ecid filerna s att jag alltid kan återställa till 3.1 i framtiden?
Fel tråd, och det vara till 3.0
Åker över till USA om en vecka. Har försökt läsa här i forumet om det fungerar att där köpa Iphone som fungerar här hemma. Blir inte klok på alla kloka svar.
Vad talar för och vad talar mot ett köp av iphone i USA?
Mycket tacksam för svar.
Åker över till USA om en vecka. Har försökt läsa här i forumet om det fungerar att där köpa Iphone som fungerar här hemma. Blir inte klok på alla kloka svar.
Vad talar för och vad talar mot ett köp av iphone i USA?
Mycket tacksam för svar.
Har du verkligen läst? Till exempel denna, med hänvisning till ett otal andra trådar?
http://www.99.se/koepa-iphone/270301-koepa-iphone-i-usa.html
Har du verkligen läst? Till exempel denna, med hänvisning till ett otal andra trådar?
http://www.99.se/koepa-iphone/270301-koepa-iphone-i-usa.html
Han har ju bara "försökt"
Jag har aldrig lyckats iaf Men min är Jailbreakad, men det ska väl inte spela någon roll kan jag tycka...
Ja det har hänt förr. Det finns ett program för jailbreakade iPhones som ersätter Home-knappen med ett swipe längst ner på skärmen av just den anledningen.
Hur vanligt det är vet jag inte.
Jag ska köpa en 3GS nu i veckan (begagnat).. Jag undrar om man ser någon
skillnad på 3G och 3GS? Vill ju vara säker på vad jag köper
Står det något speciellt på baksidan eller liknande?
Något speciellt på springboarden som bevisar att det är en 3GS?
Jag ska köpa en 3GS nu i veckan (begagnat).. Jag undrar om man ser någon
skillnad på 3G och 3GS? Vill ju vara säker på vad jag köper
Först det uppenbara som du säkert redan räknat ut: Om den är 32 GB kan du vara säker på att det är en 3GS och omvänt, om det är 8 GB kan du vara säker på att det är en 3G.
Det står modellnummer ("Model No.") som borde berätta vilken modell det är:
iPhone: A1203
iPhone 3G: A1241
iPhone 3GS: A1303
Jag har inget 3G att kolla med, men numren stämmer med originalmodellen och 3GS som jag har. Här finns lite mer info iPhone-modeller.
Det ska också gå att se på texten "iPhone" på baksidan, om texten är grå är det en 3G och är den silver är det 3GS.
Något speciellt på springboarden som bevisar att det är en 3GS?
Det går att hitta ett annat modellnummer (mera specifikt tror jag, i mitt fall MC134KS) under Inställningar -> Allmänt -> Om -> Modell men det står inte 3GS rakt av.
Det står modellnummer ("Model No.") som borde berätta vilken modell det är:
iPhone: A1203
iPhone 3G: A1241
iPhone 3GS: A1303
Jag har inget 3G att kolla med, men numren stämmer med originalmodellen och 3GS som jag har. Här finns lite mer info iPhone-modeller.
Sitter med en 3G just nu, kan bekräfta att numret stämmer.
Tack. Köpte den idag!
Riktigt trevlig
En fråga har jag dock.. Å, Ä & Ö finns inte.. man måste hålla inne till exempel A, då
kommer Å och Ä upp som alternativ.. På min gamla iPhone så fanns Å, Ä & Ö bland alla
andra bokstäver. Min nya iPhone 3GS har versionen 3.1.2.. Den gamla 3Gn hade 3.0.1 Har det något med det att göra?
Tack. Köpte den idag!
Riktigt trevlig
En fråga har jag dock.. Å, Ä & Ö finns inte.. man måste hålla inne till exempel A, då
kommer Å och Ä upp som alternativ.. På min gamla iPhone så fanns Å, Ä & Ö bland alla
andra bokstäver. Min nya iPhone 3GS har versionen 3.1.2.. Den gamla 3Gn hade 3.0.1 Har det något med det att göra?
Du skall kanske gå in i inställningar och tala om att du vill ha svenskt tangentbord?
Hej på er,
Tänkte jag skulle tipsa om en blogg som har nyheter om iPhone program, spel, guider och mycket mer.
Nyheterna kommer både ifrån AppStore och Cydia, vilket gör det till en mycket stor blandning på inlägg.
iPhonePyssel - Perfekt blogg för iPhone älskare - Ta en titt på iPB
Ni får gärna komma med tips på hur sidan kan bli bättre
Hittar ingen tråd för 3G, så får fråga här antar jag.
Nu är det så att min telefon är typ, död. Den funkade felfritt igår, men idag när jag skulle starta telefonen får jag bara fram bilden som säger att jag ska ansluta till iTunes. Vilket jag gör. Men det går inte att återställa telefonen eller något! Får bara upp felmeddelande 1603, 13 samt 14.
Vad ska jag göra?
Hittar ingen tråd för 3G, så får fråga här antar jag.
Nu är det så att min telefon är typ, död. Den funkade felfritt igår, men idag när jag skulle starta telefonen får jag bara fram bilden som säger att jag ska ansluta till iTunes. Vilket jag gör. Men det går inte att återställa telefonen eller något! Får bara upp felmeddelande 1603, 13 samt 14.
Vad ska jag göra?
iphone error 1600 - Google-sökning
Har redan satt den i DFU-mode & försökt. Den står bara & "tuggar" på "förbereder iPhone för återställning". Har även provat med olika usb-portar samt andra datorer.
Körde FW 3.1.2 & telefonen var inte jailbrekad.