Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag undrar om man kan ändra bakgrunden istället för att ha ingenting där? Alltså inte när jag håller på med en bild utan bakgrunden i själva programmet. Nu ser jag ju Itunes i bakgrunden till exempel. Ni kanske förstår lättare om ni kollar bilden än mina urkassa förklaring
men om jag håller på med flera små bilder samtidigt? och vill ha dom liggandes så jag ser alla samtidigt, måste jag tajma och dra så det passar perfekt då? ;O
Om du har gott om minne så kan du göra en liten bild som du drar ut bakgrunden på och har underst.. Jobba sedan med de övriga genom att klicka på den allt eftersom. Så länge du undviker att klicka på den du dragit ut så ligger den snällt kvar underst
(Det kanske finns fler sätt - detta var bara något jag kom på i all hast (många av mina arbetssätt är sådana )
F tangenten ger dig helskärmsläge. det finns några olika. den första centrerar utifrån cs3ans nya sätt att hantera paletter, nummer två och tre ger dig fri flyttbarhet av canvas , även utanför skärmens dimensioner samt du kan du kan ändra bakgrundsfärg, det startar med grå och svart om jag inte minns fel. och ett fjärde tryck tar dig åter till fönster vyn.
Om man tillfälligt vill se olika fönster sida vid sida brukar jag använda exposen, som jag har ställt till aktivt hörn, det är mycket praktiskt.
Jag undrar om man kan ändra bakgrunden istället för att ha ingenting där? Alltså inte när jag håller på med en bild utan bakgrunden i själva programmet. Nu ser jag ju Itunes i bakgrunden till exempel. Ni kanske förstår lättare om ni kollar bilden än mina urkassa förklaring
När man är i helskärmsläget i Photoshop ser man ju bilden mot grå bakgrund med bilden centrerad i arbetsytan. Mitt favoritläge. Nu har dock bagrunden blivit svart. Visste inte ends att det gick. Hur ställer man tillbaka till grått?
Jo visst! För att växla mellan Standard, Helskärm, Fullskärm med menyrad och Fullskärm. Men Om man är i helskärmsläge där du ser förnstres ram med den information som finns i ramen längst ner och filnamnet högst upp brukar detta läge vara med grå bakgrund. Detta läge har nu växlat till svart bakgrund för mig och jag skulle vilja komma tillbaka till grå bakgrund.
Än en gång. F tangenten växlar mellan lägena Standard, Helskärm, Fullskärm med menyrad och Fullskärm. Det växlar inte bakgrund i läget Helskärm. Försök hålla en nivå i duskussionerna!!!!
Än en gång. F tangenten växlar mellan lägena Standard, Helskärm, Fullskärm med menyrad och Fullskärm. Det växlar inte bakgrund i läget Helskärm. Försök hålla en nivå i duskussionerna!!!!
1. Vanligt standarde dokumentfönster.
2. Helskärmsläge. Alltså dokumentfönstret fyller skärmen. Man ser fortfarande dokumentfönstres ram. Svat bakgrund. Jag hade i detta läge grått förut.
3. Fullskärmsläge. Alltså grå bakgrund över hela skärmen utan dokumentförnstrest ram.
4. Fullskärmsläge. Alltså svrat bakgrund över hela skärmen utan dokumentfönstrets ram.
5. Tillbaka till standard.
6. osv
Och vill man att programmets alla fönster och paneler ska hålla ihop går man till menyn Fönster och väljer Programram. Vill man justera visning av dokument och paneler så går man in i Inställningar och bockar för de alternativ man önskar. Hjälpen förklarar vad de olika alternativen innebär
Ville inte verka otrevlig förut.. men att högerklicka på bakgrunden fungerar inte hos mig och Cs2. Om jag vill ha rent från paletter och fönster och grått trycker jag ’f’ och tab.