Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Min flickvän och jag har köpt varsin iPhone 3GS. Jag har köpt den via Telia och hon via Tre. Båda telefonerna har samma OS-version (3.1.2). Idag så upptäckte jag att telefonerna inte har samma nätverksfunktioner när man tittar under Allmänt - Nätverk. På Telias så kan man styra aktiveringen av 3G och ställa in APN under Mobilt datanätverk, detta saknas helt på Tre's iPhone (se skärmdumparna).
Någon som vet hur man får fram samma knappar på 3-iPhonen?
Ok! Det konstiga i det hela var när vi var inne i Köpenhamn och skulle surfa på det danska 3-nätet så funkade det inte. Det var då jag upptäckte skillnaden. Enligt 3's säljare skulle man kunna surfa i Danmark, så länge man befann sig under 3DK på iPhonen, men det funkade tydligen inte ändå Detta utan extra avgifter då man som sagt befann sig inom 3's nät. Testade även med att slå på Data-roaming men utan resultat.
Ok! Det konstiga i det hela var när vi var inne i Köpenhamn och skulle surfa på det danska 3-nätet så funkade det inte. Det var då jag upptäckte skillnaden. Enligt 3's säljare skulle man kunna surfa i Danmark, så länge man befann sig under 3DK på iPhonen, men det funkade tydligen inte ändå Detta utan extra avgifter då man som sagt befann sig inom 3's nät. Testade även med att slå på Data-roaming men utan resultat.