Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnader i nätverksfunktioner mellan Tre & Telias iPhone 3GS?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2009-12-25 11:45

Min flickvän och jag har köpt varsin iPhone 3GS. Jag har köpt den via Telia och hon via Tre. Båda telefonerna har samma OS-version (3.1.2). Idag så upptäckte jag att telefonerna inte har samma nätverksfunktioner när man tittar under Allmänt - Nätverk. På Telias så kan man styra aktiveringen av 3G och ställa in APN under Mobilt datanätverk, detta saknas helt på Tre's iPhone (se skärmdumparna).

Någon som vet hur man får fram samma knappar på 3-iPhonen?

God Jul!

/J

3 har ett 3G-nätverk och inget 2G (gsm).
Därför kan du t ex inte stänga av 3G med 3.

När 3G inte funkar köper de 2G av Telenordia.

Du som kund kommer aldrig få möjligheten fimpa 3G hos 3.
Då får 3 betala pengar till Telenordia.....

• Medlem
  • Skåneland
  • 2009-12-25 12:33
Ursprungligen av Goflorp:

Du som kund kommer aldrig få möjligheten fimpa 3G hos 3.
Då får 3 betala pengar till Telenordia.....

Aha på det viset, men borde man inte kunna se APN-inställningarna?

Sorry... 3 använder inte alls 2G längre, de slutade förra året. När du inte har 3G från 3 kan du bara använda den som dörrstop.

Ursprungligen av BonneSwe:

Sorry... 3 använder inte alls 2G längre, de slutade förra året. När du inte har 3G från 3 kan du bara använda den som dörrstop.

Så, de har släppt det nu då.
innan var det som så att i händelse av totalt bortfall fanns en "backup" att falla tillbaka på.
Det är ju bra att veta.

Funkar inte din Telia, Tele2-lur, eller Telenordia 3G-koppling kan de falla tillbaka på sina 2G (GSM) nät. Så icke med Tre...

Troligen har väl bara tre en inställning där och de låter nog inte kunden peta på den - det finns ju bara en som är rätt...

• Medlem
  • Skåneland
  • 2009-12-25 13:55

Troligen har väl bara tre en inställning där och de låter nog inte kunden peta på den - det finns ju bara en som är rätt...

Ok! Det konstiga i det hela var när vi var inne i Köpenhamn och skulle surfa på det danska 3-nätet så funkade det inte. Det var då jag upptäckte skillnaden. Enligt 3's säljare skulle man kunna surfa i Danmark, så länge man befann sig under 3DK på iPhonen, men det funkade tydligen inte ändå Detta utan extra avgifter då man som sagt befann sig inom 3's nät. Testade även med att slå på Data-roaming men utan resultat.

• Medlem
  • International user
  • 2009-12-25 14:17
Ursprungligen av Jedih:

Ok! Det konstiga i det hela var när vi var inne i Köpenhamn och skulle surfa på det danska 3-nätet så funkade det inte. Det var då jag upptäckte skillnaden. Enligt 3's säljare skulle man kunna surfa i Danmark, så länge man befann sig under 3DK på iPhonen, men det funkade tydligen inte ändå Detta utan extra avgifter då man som sagt befann sig inom 3's nät. Testade även med att slå på Data-roaming men utan resultat.

Ring kundtjänst?

• Medlem
  • Skåneland
  • 2009-12-26 09:06
Ursprungligen av zappee:

Ring kundtjänst?

Jag får nog göra det!

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-12-25 14:04

Rättelse: Telenor, inte Telenordia.

Ursprungligen av jonasn:

Rättelse: Telenor, inte Telenordia.

Skyller på att jag har Telia och druckit för mycket Julmust ...

1
Bevaka tråden