Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ping eller Whatsapp?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har upptäckt två program som ni kanske vet om redan..Ping! och WhatsApp och med dem så ska man kunna skicka gratis meddelanden till alla som har Iphone & iPod touch..jag läste resenationer att vissa föredrar det andra och andra Ping! Kanske en smaksmak men vad föredrar ni?

Jag har använt båda och utan tvekan så är Whatsapp bättre.

Varför?

Med Ping hände det ofta att meddelanden inte kom fram/fördröjdes med ibland flera timmar.

Whatsapp känner automatiskt av vilka av dina iPhone-kontakter som har Whatsapp installerat utan att du själv behöver ta reda på det.

Personligen använder jag varken Ping/Whatsapp då det i mitt abonnemang ingår fria sms. Hade det inte varit fallet och om flertalet vänner istället hade en iPhone hade jag varit en flitig användare av Whatsapp.

Ursprungligen av koss_boss:

Jag har använt båda och utan tvekan så är Whatsapp bättre.

Varför?

Med Ping hände det ofta att meddelanden inte kom fram/fördröjdes med ibland flera timmar.

Whatsapp känner automatiskt av vilka av dina iPhone-kontakter som har Whatsapp installerat utan att du själv behöver ta reda på det.

Personligen använder jag varken Ping/Whatsapp då det i mitt abonnemang ingår fria sms. Hade det inte varit fallet och om flertalet vänner istället hade en iPhone hade jag varit en flitig användare av Whatsapp.

Men måste dem ha programmet? räcker det inte det har en iPhone? Problemet är att jag är rätt ung..fyllde 18 i november så har svårt att få pengarna att räcka till allt så jag har kontantkort. Jag hade abonnemang hos 3 när jag var 15-16 då hade jag inte iPhone och det var jobbigt då minns jag. Nu med tele2comviq så smsar jag princip det flesta gratis men vissa jag skulle vilja messa har inte tele2comviq.

Ursprungligen av iPoduser:

Men måste dem ha programmet? räcker det inte det har en iPhone? Problemet är att jag är rätt ung..fyllde 18 i november så har svårt att få pengarna att räcka till allt så jag har kontantkort. Jag hade abonnemang hos 3 när jag var 15-16 då hade jag inte iPhone och det var jobbigt då minns jag. Nu med tele2comviq så smsar jag princip det flesta gratis men vissa jag skulle vilja messa har inte tele2comviq.

Ja de personer du vill skicka till måste också ha Ping eller Whatsapp (beroende på vilket du väljer).

Du vinner mer på att fixa fria sms hos tele 2, det är samma operatör som jag använder idag.

Ja de personer du vill skicka till måste också ha Ping eller Whatsapp (beroende på vilket du väljer).

Du vinner mer på att fixa fria sms hos tele 2, det är samma operatör som jag använder idag.

jao iofs då slipper man att ha ett app bara för att skriva..vad jag vet så kommer jag bara på 4 jag vet som har iPhone jag tror två av dem har Tele2. Jag brukar tanka med Comviq kompis med 75 / 150 så brukar jag få messa gratis sms obegränsat och ringa för okr/min i 30 dagar till tele2 användare. Jag funderar på att kanske skaffa ett abonnemang näste år för när man som jag har csn så får man ibland erbjudande som tex att täckna abonnemang billigare. Hade velat ha med fri mobilsurf

Går även att skicka bilder (och ljud) med både WhatsApp och Ping. Det gör det inte med vanliga sms...

Ursprungligen av tobias.flood:

Går även att skicka bilder (och ljud) med både WhatsApp och Ping. Det gör det inte med vanliga sms...

Jag kan visst skicka mms på sms

Jag kan visst skicka mms på sms

Ahh, utan extra kostnad skulle jag tillägga. Men det finns säkert operatörer som har fria MMS också.

nån som har lekt med blipr ? e i samma kategori ..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-10 10:31

WhatsApp fungerar även smartphone - smartphone. Ex. Iphone - Blackberry, vilket är ett plus.
Vidare ingår möjligheten att skicka ljud och bilder i WhatsApp för 7kr, Detta måste man köpa extra i Ping, kostade då ytterligare 7kr.

Småpengar, men lutar åt att jag byter ut mitt ping mot whatsapp!

Ursprungligen av boaman:

WhatsApp fungerar även smartphone - smartphone. Ex. Iphone - Blackberry, vilket är ett plus.
Vidare ingår möjligheten att skicka ljud och bilder i WhatsApp för 7kr, Detta måste man köpa extra i Ping, kostade då ytterligare 7kr.

Småpengar, men lutar åt att jag byter ut mitt ping mot whatsapp!

Inte för jag själv känner en som har Blackberry men det är ju bra. offtopic är inte Blackberry mer vanligare i USA än resten av världen?

Inte för jag själv känner en som har Blackberry men det är ju bra. offtopic är inte Blackberry mer vanligare i USA än resten av världen?

Jo Blackberry (RIM) är störst i USA. Inte är närheten lika vanliga eller populära i här Sverige.

Sen ska man ju tänka på det att Ping eller Whatsapp använder sig av datatrafik för att skicka meddelanden/ljud/bilder etc och med tanke på att du har kontantkort så lär det bli dyrare att använda ett sånt program än MMS detta då operatörer tar ca 15kr/MB.

Jo Blackberry (RIM) är störst i USA. Inte är närheten lika vanliga eller populära i här Sverige.

Sen ska man ju tänka på det att Ping eller Whatsapp använder sig av datatrafik för att skicka meddelanden/ljud/bilder etc och med tanke på att du har kontantkort så lär det bli dyrare att använda ett sånt program än MMS detta då operatörer tar ca 15kr/MB.

Hade kunnat nog tänka mig en Blackberry eller en HTC om inte iPhone och deras appstore fanns.Om man är ansluten till wifi drar den datatrafik också? Om jag skickar textmeddelanden så borde det bara vara mindre än mb så då tjänar jag ihop det där 15 för mbkostnaden?

Hade kunnat nog tänka mig en Blackberry eller en HTC om inte iPhone och deras appstore fanns.Om man är ansluten till wifi drar den datatrafik också? Om jag skickar textmeddelanden så borde det bara vara mindre än mb så då tjänar jag ihop det där 15 för mbkostnaden?

Om du är ansluten till WiFi (och nöjer dig med att skicka dina meddelanden då) kostar det dig ingenting. Det kostar endast dig pengar ifall du skickar när du inte är ansluten till WiFi. Dataförbrukning använder den sig av oavsett.

Man kan vrida och vända på det, men du kommer inte ifrån att ALLA dina vänner med en mobil kan ta emot dina SMS men långt ifrån alla kan ta emot meddelanden du skickar från Whatsapp. Så säg att du sparar några ören när du väl använder whatsapp är det värt det när endast ett fåtal av dina vänner har en iPhone?

Skaffa isåfall istället ett kontantkort som ger dig fria sms.

Senast redigerat 2010-01-11 12:23

Om du är ansluten till WiFi (och nöjer dig med att skicka dina meddelanden då) kostar det dig ingenting. Det kostar endast dig pengar ifall du skickar när du inte är ansluten till WiFi. Dataförbrukning använder den sig oavsett.

Man kan vrida och vända på det, men du kommer inte ifrån att ALLA dina vänner med en mobil kan ta emot dina SMS men långt ifrån alla kan ta emot meddelanden du skickar från Whatsapp. Så säg att du sparar några ören när du väl använder whatsapp är det värt det när endast ett fåtal av dina vänner har en iPhone?

Skaffa isåfall istället ett kontantkort som ger dig fria sms.

Jao iofs kanske lite jobbigt. Jag klarar nog mig så jag har nu lite tag till..kanske tecknar ett nytt abonnemang när nya iPhonen kommer så jag får borde med frisurf och sms tack för dinna inlägg.

Du får helt enkelt göra en bedömning från fall till fall om det lönar sig. Jag använder WhatsApp till mina kompisar som har iPhone men framförallt till min son som också har en iPhone så det är klart lönsamt för mig. Speciellt eftersom jag skaffade appen när den var gratis:)

Det var så lite

Lycka till!

1
Bevaka tråden