Fick ett sms för ett par timmar sen om att jag överstigit min månatliga gräns för surf (tethrar iPhonen så det går åt en hel del). Så jag ringer kundtjänst och kollar vad fasen det handlar om, nåt sånt har jag aldrig fått förut trots att jag brukar använda minst en 19 gig per månad. Gränsen som jag varit lyckligt ovetande och oberörd av tidigare ligger nämligen på ynka fem gig, får jag veta.
Det är en lustig tajming i detta. De får för sig att omsätta denna gräns i praktiken först nu, på dagen 18 månader efter att jag köpte min iPhone med... 18 månaders bindningstid. Jag är alltså äntligen fri att byta operatör, och för första gången ger Telia mej ett riktigt bra skäl att göra det. Vilken genialisk strategi.
Blev faktiskt uppringd av en säljare på Telia i december, som skulle ringa upp några dagar senare... men det gjorde de aldrig.
Kan man tolka detta som att Telia faktiskt vill att jag ska byta operatör?