Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ibish:

Apple kan ju iofs göra en tyst uppgradering... dvs utan pompa och ståt, så som de gjorde med 27-tummarna senast.

Jag skulle gissa på att Apple Store "går ner" och att det kommer ett pressmeddelande, inte mer än så.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-01-13 14:11
Ursprungligen av Adrian B:

Men den 27:e kommer det inga bärbara. Det är då Apples "iSlate" ska presenteras enligt alla rykten. Och skulle det handla om något mer än iSlate så skulle det vara iPhone OS, eller iPhone. Men inga bärbara macar, det kan jag sätta en slant på.

Ok, men det snackas mycket om januari ändå.. Jag vet att inget är säkert, men OM det kommer ny bärbara snart - är det då troligt att dom kommer innan den 27:e? Eller varför tror alla att dom kommer i januari om det inte har någon koppling med Apples "event" den 27:e?

Ursprungligen av Hallon:

Ok, men det snackas mycket om januari ändå.. Jag vet att inget är säkert, men OM det kommer ny bärbara snart - är det då troligt att dom kommer innan den 27:e? Eller varför tror alla att dom kommer i januari om det inte har någon koppling med Apples "event" den 27:e?

Jag har trott på januari av flera skäl:

Dock börjar tiden rinna ut så det kanske blir en lansering i februari istället. Apple lanserar i princip alltid på en tisdag eller onsdag och därmed är det bara tisdag och onsdag nästa vecka som ger utrymme för en januarilansering.

Det känns mindre troligt att de lanserar nya bärbara samma vecka som det stora eventet. Och jag är rätt övertygad om att det inte sker en lansering på scen under själva eventet. Apple brukar vara väldigt fokuserade på ett område i taget. WWDC har varit lite av ett undantag, men annars brukar specialeventen alltid handla om en sak i taget. Eventet i september brukar t.ex. alltid handla om iPod/iTunes och inget annat.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-13 15:58

Jag tycker att Adrians analys låter rimlig, en annan sak som vagt talar för februari är ju att tävlingen som intel har på sin återförsäljarsida avslutas i januari, men vinsten skickas "inom 30 dagar", såg att macworld.se har lagt ut en nyhet om att "Intel av misstag" har läckt information om en kommande MBP med en intel i5 prcessor, jag skulle vilja säga att inte en chans att denna info har kommit ut av misstag utan jag gissar att det är planterad information från apple, tom att det så tydligt står att vinsten skall delas ut inom 30 dagar tror jag är ett medvetet drag som skall lugna ner intresset för en ny MPB för att ge mer fokus på iSlate.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-01-13 16:11

Ok. Tack för den analysen, Adam.
Jag får överlägga med mig själv om jag skall vänta eller inte. Att vara datorlös i ett gäng veckor skulle vara en ganska ny upplevelse - men säkert nyttig
Slutar nog ändå med att jag lånar en från jobbet..

När dessa nya MBP kommer. Vad tror ni då om dess leveranstid?

Ursprungligen av Hallon:

När dessa nya MBP kommer. Vad tror ni då om dess leveranstid?

Om det bara handlar om förändringar under skalet och inte några andra uppseendeväckande nyheter - och det verkar de flesta tro - så är det säkert rätt snabba leveranstider, antingen direkt eller som mest 2-4 veckor.

Men det är en ren gissning bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-13 12:02

Var hittade du den bilden?
Känns lite småfejk, särskilt som det ser ut att vara en icke-unibody MBP på bilden. Men inhouse-grafiker-tomten på Intel kanske tyckte den bilden dög...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-13 12:11

Det är snarare någon som fått spam av någon som påstår sig vara Intel

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-13 12:22

Här finns mera

Intel filtra la existencia de un MacBook Pro con Core i5 | www.faq-mac.com

Ingen här som jobbar på ON-OFF Siba eller annan kedja med konto här som kan kolla om detta stämmer https://retailedge.intel.com/login.aspx

Här är en färsk bild som enligt osäkra källor från deras "retailedge" site där Intels "grafiker tomte" åtminstonde har slängt in en unibody MPB,
View image: retailedge.jpg

Själv tror jag ingenting om detta, jag vill inte ha Intel HD grafik så jag hoppas att det blir något alternativ....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-13 12:32

Hey!
Jag skapade ett konto på intels "retailedge" site och går man in och kikar på vilka priser som man kan vinna så finns mycket riktigt denna text med:

Get entered to win one of 2 MacBook Pro* laptops with the accelerated response of a new Intel® Core™ i5 processor.
How to enter:

* 1 entry for passing the January Article quiz: Selling a Stunning Visual Experience: The 2010 Intel® Core™ Processor Family with Intel® HD Graphics
* 1 entry for passing the January Challenge quiz: The All New 2010 Intel® Core™ Processor Family

Bilden visar dock numera en Unibody MBP skärmbilden är identisk med denna skärmdump
View image: retailedge.jpg

"Get entered to win one of 2 MacBook Pro* laptops with the accelerated response of a new Intel® Core™ i5 processor.
How to enter:

* 1 entry for passing the January Article quiz: Selling a Stunning Visual Experience: The 2010 Intel® Core™ Processor Family with Intel® HD Graphics
* 1 entry for passing the January Challenge quiz: The All New 2010 Intel® Core™ Processor Family"

OMG - nu kommer jobs dumpa intel...

Se inlägg tidigare i tråden.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2010-01-14 21:14

Hallå!

Kul tråd, det börjar kännas oliiiidligt spännande..

En stilla undran om ni tror att det kan bli i3 i 13" MBP, i5 i 15" MBP och i7 i 17" MBP? Eller om man troligtvis kör i5 genom hela linjen (MacBook Pro) som standard och kanske har i7 som tillval i 17" MBP?

Precis som många som skrivit innan så skulle det kännas försmädligt att köpa en C2D nu och sen lanseras det en så pass mkt bättre modell strax efter.

Nåja, bara rykten än så länge..

//Kim

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-14 21:58

Hoppas på i7 som tillval till 15", isf kan jag tänka mig att uppgradera annars får det vara

Jag hoppas mest på 7200 disk i 13"

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag hoppas mest på 7200 disk i 13"

Du som jobbar med foto/video vill väl ha SSD?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Du som jobbar med foto/video vill väl ha SSD?

kör inte foto och video så ofta på en 13"

Men ja SSD vore ju trevligt iofs.

Hoppas bara Apple inte fått för sig att lansera nya bärbara efter eventet bara för att folk skall fokusera på iSlate istället för nya macbook pros...
Behöver verkligen en dator nu, vart utan en i 3 veckor redan :S

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-01-15 09:42
Ursprungligen av Ollebro:

Hoppas bara Apple inte fått för sig att lansera nya bärbara efter eventet bara för att folk skall fokusera på iSlate istället för nya macbook pros...
Behöver verkligen en dator nu, vart utan en i 3 veckor redan :S

Enligt Adams analys ovan så gissar jag på att dom kommer efter. Jag har i alla fall ställt in mig på det nu.. Men kommer dom tidigare så hoppar jag högt av lycka

Ursprungligen av Hallon:

Enligt Adams analys ovan så gissar jag på att dom kommer efter. Jag har i alla fall ställt in mig på det nu.. Men kommer dom tidigare så hoppar jag högt av lycka

tror de kommer samtidigt då om de skulle lansera nya bärbara innan kan de förlora eventuella iSlate kunder då de kanske inte har råd med båda och då redan köpt sig en ny bärbar.
kommer de samtidigt så kommer de som är ute efter iSlate och nya bärbara bli glada.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-18 10:06

Någon som vågar spekulera i vad man kan vänta sig för konfigueringar på de olika MBP:na?

Kan det bli något i stil med i5 på 13" och i7 på 15" samt 17"?

Jag kommer att beställa en 13" så fort de nya modellerna lanserats men jag vill inte ha intels grafik (såvida inte detta gör att batteritiden förbättras avsevärt), tror ni att apple lyckas klämma in något annat i grafikkortsväg än intels på 13"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-18 17:24

Om det blir i5 blir det nog på 17", i bästa fall på 15" också. Macbook 13 tuffar förmodligen på med c2d. Tänker främst på att de inte borde vara bättre än instegsmodellen på iMac vad gäller processorn.

Kanske i3 på 13", i5 på 15" och i7 på 17"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-19 08:22

Hoppas verkligen att det blir en uppgradering på 13" så den inte har kvar samma cpu som idag, annars har jag ju väntat förgäves sen i december

Ursprungligen av NBK:

Hoppas verkligen att det blir en uppgradering på 13" så den inte har kvar samma cpu som idag, annars har jag ju väntat förgäves sen i december

Om du syftar på MacBook Pro 13 så borde den definitivt få en ny processor eftersom den inte uppdaterats sedan juni. Om du syftar på MacBook 13 däremot så är det inte lika troligt eftersom den uppdaterades i oktober.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-19 09:20
Ursprungligen av Adrian B:

Om du syftar på MacBook Pro 13 så borde den definitivt få en ny processor eftersom den inte uppdaterats sedan juni. Om du syftar på MacBook 13 däremot så är det inte lika troligt eftersom den uppdaterades i oktober.

Sorry, var inte tydlig nog Menar Pro modellen, hade de varit MB'n så hade jag köpt med en gång

Jo jag har också följt cykeln på MBP'n och håller med dig om att det bör ske rätt snart, man får hålla tummarna och hoppas på det bästa

EDIT: Iofs, eftersom trådens titel lyder "Ny MacBook Pro på gång......" så var jag ju inte otydlig när jag bara skrev 13":arn *besserwisser alert*

Ursprungligen av NBK:

EDIT: Iofs, eftersom trådens titel lyder "Ny MacBook Pro på gång......" så var jag ju inte otydlig när jag bara skrev 13":arn *besserwisser alert*

Jag tänkte faktiskt på det, men min erfarenhet är att uppmärksamheten kring vad som är on och off topic i trådar brukar vara rätt varierad, så det var lika bra att täcka båda alternativen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-19 09:52

Det är tisdag idag! Klockan 14 idag kommer Apple Store att stänga ner. Kl 16 kan vi klicka på köpknappen! MBP 13", 2.93GHz, 6GB ram, 500GB HDD, en sån vill ha jag köpa idag...

Eller inte. Jag har alltid fel så jag borde hålla tyst...

Ursprungligen av rk:

Det är tisdag idag! Klockan 14 idag kommer Apple Store att stänga ner. Kl 16 kan vi klicka på köpknappen! MBP 13", 2.93GHz, 6GB ram, 500GB HDD, en sån vill ha jag köpa idag...

Eller inte. Jag har alltid fel så jag borde hålla tyst...

Hoppas du har rätt!

Bevaka tråden