Jag använder min xbox 360 i väntan på att Apple TVn blir RIKTIGT värd att köpa (eller att jag blir ekonomiskt oberoende)
Men man går ju och är småsugen hela tiden, och med lösningar som ATV Flash i bakhuvudet så vore den ju lite småtrevlig. Problemet (liksom fördelen) är ju iTunes-integrationen. Jag tänker främst på två saker; den ena är ju att digitalisera alla dvd-filmer (i alla fall de man Verkligen tycker är bra, har ju en del skit man ändå aldrig kommer se igen). Det andra problemet är hårddiskutrymmet. Min interna hårddisk är ju bara 120 gig, och dessa kommer ju försvinna ganska snart om alla filmer ska in i iTunes. Lösningen (som jag använder nu) är ju att ha dem på en extern hårddisk, men om de ska in i iTunes kommer de ju kopieras till den mappen. Det går ju alltid att stänga av, men vill gärna att iTunes organiserar allt åt mig. Då skulle man ju kunna flytta hela iTunes biblioteket till den externa disken, men eftersom jag har en bärbar dator vill jag ju kunna ha med mig all musik utan att behöva släpa med en extern disk. Dessutom kommer ju backupfrågan som ett brev på posten. När man väl sitter där med alla sina digitaliserade filmer måste man ju ha backup på dem! Alltså måste fler hårddiskar inhandlas.
Sen är ju visserliggen Apple TV en mycket sexigare lösning än Xboxen, men det blir ju inte riktigt lika överskådligt som att ha fysiska filmer i hyllan.
Ett annat problem med xboxen är ju att den inte kan spela upp köpta låtar från iTunes.