Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort vissa "inkorgar" från Gmail på iPod Touch

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu kopplat mina mailadresser till en Gmail, fungerar mycket bra för övrigt. En sak som dock irriterar mig är att jag har en massa olika inkorgar.

Nu har jag "Inkorgen", "Gmail - Alla mail", och mailen jag använder som är kopplat till min Gmail + en annan mail som också är kopplad.

Frågan är nu om man kan dölja "Gmail" och mina riktiga mailadresser så alla nya mail helt enkelt endast dyker upp i "Inkorgen". OBS, vill inte ta bort "etiketterna" från den riktiga Gmail från nätet då det är det som låter mig veta vilken av mina mailadresser mailen kommer ifrån. Vill dock inte att de ska synas på iPoden.

PS. Tror det är inställt på IMAP om det är till någon hjälp.

EDIT: Allting löste sig genom lite arbete i iPoden och aktivering av Google Labs och Advanced IMAP settings.

Senast redigerat 2008-12-06 16:49

Kul att det löste sig men det vore bra och du beskrev mer exakt hur du gjorde. Själv har jag funderat på det du beskrev och letade runt i en halvtimme utan att hitta en lösning. Så gärna en beskrivning tack !:)

Okej, för din skull KaRo!
Man satt nog och lusläste webben ett bra tag innan man hittade något vettigt svar själv.

Steg 1: Aktivera Gmail Labs på ditt Gmail konto. Om det inte finns en flik som heter "Gmail Labs" i dina inställningar, ändra först ditt Gmail språk till Engelska. (Oroa dig inte, du kan byta tillbaka efter du aktiverat ett tillägg)

Steg 2: Aktivera "Advanced IMAP Settings" i "Gmail Labs" delen och gå sedan till Etiketter och börja bocka av. Du kan nu även efter du aktiverat "Advanced IMAP Settings" gå tillbaka till Svenska, då den nu är aktiverad.

Steg 3 (Alt 1): Gå in på iPoden/iPhonen till:
Inställningar>Epost, kontakter...>"Kontot">Avancerat>Prefix för IMAP-Sökväg
Byta här namn från "/" till "[Gmail]"

Det kan vara att det räcker med Steg 3 för att få bort allt, har dock inte testat själv men det kan vara värt ett försök. Själv gick jag igenom alla stegen för att dölja de i Mail.app på iMacen också.

Härlig teknik det här IMAP, perfekt synkning mellan Mail på datorn, Mail på iPoden och Mailen på Webben. Fantastic!

Tack snälla iPod_Lover !
Tomten kommer säkert till dig i år bara för att du skrev det här !
TomteMor

Hehe, hoppas tomten har säcken full av prylar med äpplen på O:-)

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-01-23 01:33

Tackar så mycket!

Lysande!

Det där med Alla mail är otroligt störande när man söker på något inne i Mail. Allting visas dubbelt.

Det är ett tag sedan tråden startades och vad jag kunde se är inte pkt 1 ovan nödvändig längre. Jag har valet Svenska och kan ända aktivera tillägget.

1
Bevaka tråden