Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV 3.0 ute nu

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-01-24 13:52
Ursprungligen av Klas Lunding:

Jag har köpt aTV flash, installerat på USB och matat in i ATV, men det verkar inte funka.
Vilka USB minnen fungerar och är det säkert nu? I början av november var det många som fick sin ATV raderad när de körde installation.

Jag fick köpa ett nytt usb minne då det första jag prövade med inte fungerade men sen fungerade det utan problem. Ingen radering här inte, installerade för en dryg vecka sedan.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-03 17:44

Som vanligt är jag inte intresserad av att ATV kan spela mer format, jag har i veckan lagt in mina Poirot DVD i iTunes, att konvertera till rätt format för iTunes/ATV/iPhone/iPod tar ca 15 min per avsnitt, det är det värt.

Efter att ha använt 3.0 ett tag nu, kan jag konstatera att den fungerar sämre än innan, tar lång tid att ladda film som ligger på datorn (i samma rum), mjukvaran i sig är seg, har varit tvungen att dra ut kontakten 3-4 gånger för att den hänger upp sig.

Apple verkar inte ta Apple TV speciellt seriöst, är rejält besviken på Apple TV om man jämför med min dator och iPhone.

Ursprungligen av Patrik D:

Efter att ha använt 3.0 ett tag nu, kan jag konstatera att den fungerar sämre än innan, tar lång tid att ladda film som ligger på datorn (i samma rum), mjukvaran i sig är seg, har varit tvungen att dra ut kontakten 3-4 gånger för att den hänger upp sig.

Apple verkar inte ta Apple TV speciellt seriöst, är rejält besviken på Apple TV om man jämför med min dator och iPhone.

Som jag skrev i en annan tråd för ett tag sedan har jag också haft problem med version 3 av Apple TV men det löste sig med en ominstallation.

Bevaka tråden