Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event 27 januari 2010: "Come see our latest creation"

Tråden skapades och har fått 1297 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Slut!

Jaha, det var det. Lite lätt besviken, blir nog inget köp.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-01-27 20:35

Detta var nog den största antiklimaxen hittills...

Om man inte har behov av att jobba med filer i Finder som på en vanlig Mac, utan i huvudsak använder web och mail så är det en trevlig ersättare för en bärbar Mac. Billigare, lättare, bättre batteritid..... Dessutom finns iWork. Och det kommer säkerligen fler Apps som gör den mer användbar. Jag kan se en marknad för den, absolut.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-01-27 20:42
Ursprungligen av Mattias A:

Om man inte har behov av att jobba med filer i Finder som på en vanlig Mac, utan i huvudsak använder web och mail så är det en trevlig ersättare för en bärbar Mac. Billigare, lättare, bättre batteritid..... Dessutom finns iWork. Och det kommer säkerligen fler Apps som gör den mer användbar. Jag kan se en marknad för den, absolut.

Läste just samma tanke hos Frasier Speirs...och den är inte dum...
Kids som vill surfa, chatta och skriva en och annan uppsats...och framförallt vara cool...där har vi målgruppen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:39

Besviken? Antiklimax? Vad drömde ni om egentligen!?!

Personligen tycker jag att Apple levererar precis det man rimligtvis kunde hoppas på, även vad gäller priset.

Och som vanligt kommer den i verkliga livet säkert att överträffa bilden av den, jämför med kommentarerna vid lanseringen av iPhone...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 20:49
Ursprungligen av maca:

Besviken? Antiklimax? Vad drömde ni om egentligen!?!

Personligen tycker jag att Apple levererar precis det man rimligtvis kunde hoppas på, även vad gäller priset.

Och som vanligt kommer den i verkliga livet säkert att överträffa bilden av den, jämför med kommentarerna vid lanseringen av iPhone...

Instämmer! Kul med nya produkter. Priset känns rimligt med tanke på den teknologi man lyckats packa in. Jämfört med iPod Touch så känns prisskillnaden motiverad.

Dock är det inte en produkt för alla. Den som redan har en lätt MacBook (eller Pro) samt en iPhone kommer kanske inte ha så mycket nytta av den.

Står faktiskt ingenting om SD-kortplats i specen. Då är det väl dock-anslutningen.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-01-27 20:37

En pek/läsplatta som kräver ytterligare ett abonnemang hos nån teleoperatör....NoWay!

Ursprungligen av ThomasC:

En pek/läsplatta som kräver ytterligare ett abonnemang hos nån teleoperatör....NoWay!

Den är inte låst.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Den är inte låst.

Tvillingkort?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-27 20:37

Vilken skitpresentation....inte någon het information över huvud taget!

Info om hur många apps som har laddats ner. Ny store för iBooks till iPad, en dyr halvt retarderad tjock släkting till iPod Touch. Inget om iPhone, inget om Mac.

Värdelöst i mitt tycke.

Ursprungligen av zinned:

Vilken skitpresentation....inte någon het information över huvud taget!

Info om hur många apps som har laddats ner. Ny store för iBooks till iPad, en dyr halvt retarderad tjock släkting till iPod Touch. Inget om iPhone, inget om Mac.

Värdelöst i mitt tycke.

+1

( varför måste man skriva minst 5 bokstäver för att det skall bli godkänt inlägg? )

Skärmen är säkert läcker, LED IPS-panel.

En kindle DX kostar $489 och den har jag varit väldigt sugen på.
Inte så mycket sug kvar nu.

ang. musen. tänkte: när man sitter och skriver på det externa t-bordet och vill flytta "skrivmarkören" så kan det underlätta att kunna använda en liter mus. med en mus så har man ju mer precision än med fingrarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-27 20:39

men kommer man kunna ladda hem VUZE till den tex som är javabaserat, samt installera VLC osv? om den inte kan sådana saker så försvinner den direkt för mig aså.

Ursprungligen av Esa:

men kommer man kunna ladda hem VUZE till den tex som är javabaserat, samt installera VLC osv? om den inte kan sådana saker så försvinner den direkt för mig aså.

Då har du nog missat poängen. Ska du ladda ner Torrents och kolla på .avi-filmer i den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-27 20:57
Ursprungligen av Mattias A:

Då har du nog missat poängen. Ska du ladda ner Torrents och kolla på .avi-filmer i den?

alltså jag sa innan att OSX hade vart gött.. och btw det e multitouch i osx, musplattan är som en iPhone skärm ju, där man kan ha tredjepartsprogram.

De säger ju på Apple att denna skall spöa skiten ur Netbooks, att det är skräp :S.. men syrrans Netbook har windows 7 och funkar hur bra som helst och är 11 tum.. kan inte apple göra något liknande också då?... mina krav för att köpa denna är:

1. 3G uppkoppling (vilket den har)
2. Kunna använda torrent.
3. Se på alla filmformat.
4. Kunna spara filer i mappar, tex ladda hem PDF dokument från safari
5. Paint!

Allt denna kan en NetBook, då borde denna sak som skall konkurrera med dem klara det med. Tycker jag då.

Ursprungligen av Esa:

alltså jag sa innan att OSX hade vart gött.. och btw det e multitouch i osx, musplattan är som en iPhone skärm ju, där man kan ha tredjepartsprogram.

De säger ju på Apple att denna skall spöa skiten ur Netbooks, att det är skräp :S.. men syrrans Netbook har windows 7 och funkar hur bra som helst och är 11 tum.. kan inte apple göra något liknande också då?... mina krav för att köpa denna är:

1. 3G uppkoppling (vilket den har)
2. Kunna använda torrent.
3. Se på alla filmformat.
4. Kunna spara filer i mappar, tex ladda hem PDF dokument från safari
5. Paint!

Allt denna kan en NetBook, då borde denna sak som skall konkurrera med dem klara det med. Tycker jag då.

Jag är med på vad du menar. Men tänk dig att använda OS X utan tangentbord och mus, endast med fingret. Det hade aldrig fungerat. Däremot att kunna arkivera filer man får på mail i någon mapp, det hade varit bra, håller jag med om. Men torrents och filmer, näää. Det har du din Mac till. Den här lilla prylen är för resan, föreläsningen, presentationen, mötet. Dessutom blir det kanske någon gång möjligt att faktiskt hyra och köpa filmer via iTunes Store för oss i Sverige också

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-27 20:59
Ursprungligen av Esa:

men kommer man kunna ladda hem VUZE till den tex som är javabaserat, samt installera VLC osv? om den inte kan sådana saker så försvinner den direkt för mig aså.

Själv ser jag ingen som helst anledning till att kunna göra det på denna. Där finns redan Macarna.

Krävs alltså en adapter för att få SD-anslutning.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-27 20:41

Mycket "The best way to surf the web!" ...utan flash så blir det bara pinsamt.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2010-01-27 20:42

Jag tror man ska vänta med utvärderingen tills man hållit en i sina egna händer. Allt beror på touch-and-feel för en sån här grej. Den kan floppa på det, men det kan också göra att vi kommer skratta åt dagens laptops om två år.

Fattar inte hur de kunde lämna ute webcam.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-01-27 20:45

Men varför vill man ha en sån istället för en MacBook?

Ursprungligen av gunek:

Men varför vill man ha en sån istället för en MacBook?

Den här bilden säger allt för mig.
Perfekta konsumtions-produkten, sen när jag vill utföra arbete så går jag till min iMac.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-27 20:51
Ursprungligen av gunek:

Men varför vill man ha en sån istället för en MacBook?

För att MacBook är dyrare, tyngre, måste vikas ut och svår att hålla i handen när man gör något med den. Behöver man inte kraften och flexibiliteten som en MacBook så finns denna.

Bevaka tråden