Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När börjar macworld? Fick för mig nu på tisdag, ypperligt tillfälle att lägga upp nya macbook pros på bordet!

• Medlem
  • Örebro
  • 2010-02-07 16:25
Ursprungligen av Ollebro:

När börjar macworld? Fick för mig nu på tisdag, ypperligt tillfälle att lägga upp nya macbook pros på bordet!

Det stämmer. Macworld expo är mellan 9:e och 13:e feb.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-07 17:10

Men Apple är väl inte med på Macworld.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Men Apple är väl inte med på Macworld.

//Rob

Det stämmer, men de kanske är snälla och uppdaterar tyst på tisdag ändå!

Det stämmer, men de kanske är snälla och uppdaterar tyst på tisdag ändå!

Ja, Apple brukar släppa produkter både i tid och otid!

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-07 20:44

Kanske dyker upp nån apple-reklam på superbowl i natt tom

en 5400rpm hdd är verkligen en flaskhals. så fort jag gör något som kräver mycket av hddn samtidigt som något annat blir datorn otroligt seeg. skall nog påbörja sparandet till en SSD disk. om nu inte de nya kommer med billigare ssd diskar. isåfall kanske man köper en isatt från början.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-07 23:42

en 5400rpm hdd är verkligen en flaskhals. så fort jag gör något som kräver mycket av hddn samtidigt som något annat blir datorn otroligt seeg. skall nog påbörja sparandet till en SSD disk. om nu inte de nya kommer med billigare ssd diskar. isåfall kanske man köper en isatt från början.

Köpa SSD från Apple är slöseri med pengar. Man får en Intel X-25 för mindre än vad Apple tar för uppgraderingen.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-08 09:58
Ursprungligen av h_e:

Köpa SSD från Apple är slöseri med pengar. Man får en Intel X-25 för mindre än vad Apple tar för uppgraderingen.

Finns det ingen chans att Apple byter till Intel-diskar då? Det är ju onekligen X-25an som fått bäst kritik...

Ursprungligen av Jånte:

Finns det ingen chans att Apple byter till Intel-diskar då? Det är ju onekligen X-25an som fått bäst kritik...

Därmed är de också omåttligt populära och går ej att få tag i. Så länge Intel inte kan tillgodose marknadens behov så kommer inte Apple använda deras SSD - vilket är synd.

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-08 13:37

Äntligen lite rykten!! Alltid lättare att vänta när man har ett datum att hoppas på

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-08 15:01
Ursprungligen av hansfilipelo:

Därmed är de också omåttligt populära och går ej att få tag i. Så länge Intel inte kan tillgodose marknadens behov så kommer inte Apple använda deras SSD - vilket är synd.

Varför skulle de inte gå att få tag på? Enligt Prisjakt verkar det finnas gott om diskar i lager: Intel X25-M G2 160GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Solid State-diskar (SSD)

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-08 16:30
Ursprungligen av Jånte:

Varför skulle de inte gå att få tag på? Enligt Prisjakt verkar det finnas gott om diskar i lager: Intel X25-M G2 160GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Solid State-diskar (SSD)

Det är skillnad mellan att ha några få diskar på lager och att tillgodose Apple med X antal tusen diskar.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-08 18:14
Ursprungligen av joakimo:

Det är skillnad mellan att ha några få diskar på lager och att tillgodose Apple med X antal tusen diskar.

Var ser du att det rör sig om "några få diskar"? Att Apple skulle erbjuda Intels SSD-diskar istället för Samsungs betyder knappast att samtliga macar som säljs kommer ha ssd-disk. Har mycket svårt att tro att Apple inte skulle kunna erbjuda detta som tillval för att det produceras för få.

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-08 17:51

Fast om Apple vill köpa diskar så kan dom nog öka produktionen eller öppna en ny fabrik, de lär hålla igen lite på diskarna just nu för att ha uppe priserna, då de just nu åtminstonde har bland de bästa ssd-diskarna.

• Medlem
  • Säffle
  • 2010-02-08 20:21

MicroPoll - Online Polls - Free Web Polls
usa lutar åt imorgon... bara att hoppas (:

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-09 08:23

åååååh nu bränns det!!

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 12:34

Ska inte Apple släcka ner sin sida ett tag snart...

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 12:35

Nu är Apple Store stängd.

svenska och amerikanska är nere. NU KOMMER DEN!

• Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-02-09 12:42

Spännande.

...and so it begins!

På en tisdag, givetvis.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-09 12:45

Jaaaa!

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-09 12:46

Jaaaaa!!!!

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 12:47

Wiihooo!

Ps. varför funkar inte Is The Apple Store Down ? (dvs den påstår att Apple Store INTE är nere)

Ursprungligen av Jånte:

Wiihooo!

Ps. varför funkar inte Is The Apple Store Down ? (dvs den påstår att Apple Store INTE är nere)

Jag fick ett mejl (eller tre snarare) från AppleStoreCheck.com, visste inte ens att jag hade anmält mig till sajten

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-09 12:48

Jag tror att den bara funkar när man inte kan komma in på apple-store alls ? nu kommer man ju in men får en flagga i nyllet.

Detta ska bli spännande. För det första så vet vi ju inte om det verkligen är MacBook Pro som kommer nu, även om jag personligen sätter mina slantar på det. För det andra så ska det bli intressant att se vilken typ av uppdatering det blir.

Vilka processorer blir det? Vilket/vilka grafikkort blir det? SSD? Blir den fysiska delen exakt som förra eller gör de några yttre förändringar också?

Ursprungligen av Adrian B:

Detta ska bli spännande. För det första så vet vi ju inte om det verkligen är MacBook Pro som kommer nu, även om jag personligen sätter mina slantar på det. För det andra så ska det bli intressant att se vilken typ av uppdatering det blir.

Vilka processorer blir det? Vilket/vilka grafikkort blir det? SSD? Blir den fysiska delen exakt som förra eller gör de några yttre förändringar också?

olidligt spännande, uppdaterar applestore 1 gång i minuten nu.

Bevaka tråden